Final Fantasy XV | Review

Δέκα χρόνια αναμονής και αμέτρητες καθυστερήσεις μας κρατούσαν μακριά από το Final Fantasy XV, αλλά ήρθε ο καιρός να ταξιδέψουμε στον κόσμο του Eos

Platforms
 
Genres
,  
Publisher
 
Developer
 

Το αμυντικό κομμάτι διαφέρει αρκετά από συστήματα που έχουμε δει γενικά. Η μόνη στιγμή που μπορείτε να κάνετε άμυνα είναι πάνω σε συγκεκριμένες επιθέσεις εχθρών και πάντα θα εμφανίζεται η αντίστοιχη ένδειξη. Μετά θα πρέπει να συνεχίσετε πραγματοποιώντας ένα counter attack, που μπορεί να αφήσει έναν εχθρό ευάλωτο. Το κεντρικό σύστημα άμυνας του παιχνιδιού είναι το phasing, όπου με χρήση μαγείας οι επιθέσεις περνούν από μέσα σας. Η χρήση του μάλιστα είναι πολύ απλή, αφού κλασσικά θα πρέπει να έχετε πατημένο το αντίστοιχο πλήκτρο, αν και υπάρχουν ορισμένες επιθέσεις που δεν λειτουργεί. Τέλος, υπάρχει και ένα roll που πιο πολύ έχει να κάνει με positioning, παρά dodging.

Μένοντας λίγο στο positioning, είναι σημαντικό να μπορείτε να βρίσκεστε στη σωστή θέση, τη σωστή στιγμή, αφού ένα χτύπημα στην πλάτη του εχθρού, το λεγόμενο blind side attack, μπορεί να προκαλέσει τεράστια ζημιά. Ο καλύτερος τρόπος γρήγορης αλλαγής της θέσης του Noctis, είναι μέσω warping. Με αυτό ο χαρακτήρας πετάει το όπλο του μακριά και τηλεμεταφέρεται πάνω σε αυτό, ξοδεύοντας MP. Επιπλέον, έχοντας lock-on πάνω σε κάποιον εχθρό, μπορείτε να πάτε απευθείας πάνω του, πραγματοποιώντας ένα warp strike. Η κίνηση αυτή αποτελεί ένα έξοχο gap closing, που όμως μπορεί να έχει θέματα λόγω κάμερας.

Γενικά η κάμερα αποτελεί μακράν το χειρότερο κομμάτι του παιχνιδιού. Αυτό που κάνει είναι να βρίσκεται τις περισσότερες φορές σε λάθος θέση, τόσο σε εξωτερικούς χώρους, όσο και εσωτερικούς, με πολλά πράγματα να σας κρύβουν τη θέα. Ευτυχώς, μολονότι το πρόβλημα αυτό είναι σημαντικό, δεν επηρεάζει πολύ το framerate, που παρότι χαμηλό σε ορισμένες περιπτώσεις, δεν χαλάει την όλη εμπειρία. Γενικά ενώ το lock-on θα μπορούσε να βοηθήσει την κατάσταση, όχι μόνο κάνει τα πράγματα χειρότερα κάποιος φορές, αλλά δεν διαθέτει και επιλογή toggle. Το σωστό είναι να χρησιμοποιείται μόνο περιστασιακά για warp strikes.

Μπορεί η κάμερα να μην είναι ιδιαίτερα πρακτική, αλλά υπάρχει μια λειτουργία που βοηθάει πολύ στην ανάλυση του πεδίου της μάχης. Στο Wait Mode μπορείτε να παγώσετε τη μάχη για κάποια δευτερόλεπτα, απλά αφήνοντας τον Noctis στάσιμο. Υπάρχει όριο στην ώρα που μπορείτε να μείνετε έτσι, αλλά είναι εξωφρενικά μεγάλο από την πρώτη κιόλας στιγμή που θα το χρησιμοποιήσετε. Κατά τη διάρκεια του Wait Mode μπορείτε να μετακινήσετε την κάμερα, ώστε να δείτε τι υπάρχει τριγύρω και να χρησιμοποιήσετε Libra. Το Libra στην ουσία κάνει scan τους εχθρούς και σας δείχνει τις αδυναμίες τους, με εξαίρεση να αποτελούν τα περισσότερα bosses. Το όλο σκηνικό βέβαια του Wait Mode σίγουρα θα χαλάσει για πολλούς την όλη «action» εμπειρία.

Μιλώντας για τις αδυναμίες κάθε εχθρού, ο κάθε ένας μπορεί να είναι αδύναμος σε κάποιο είδους όπλου ή πιο ανθεκτικός. Το ίδιο συμβαίνει και με τα διάφορα elements πάνω στα όπλα και φυσικά στη μαγεία. Η μαγεία στο FFXV δε λειτουργεί σαν όλα τα άλλα, αφού πρώτον δεν χρησιμοποιεί MP και δεύτερον είναι αναλώσιμη. Κάτι δηλαδή σαν το Final Fantasy VIII. Το θέμα όμως είναι ότι επηρεάζει το πεδίο της μάχης και μπορεί να χτυπήσει ακόμα και τα υπόλοιπα party members. Επιπρόσθετα, πρέπει κάθε spell να το φτιάξετε μόνοι σας, μέσα από τη μαγική ενέργεια που βρίσκετε σε διάφορα μέρη. Τέλος, προσθέτοντας αντικείμενα υπάρχει η δυνατότητα να καταλήξει με κάποια ενδιαφέροντα effects.

Ωστόσο, το party δεν αποτελείται μόνο από τον Noctis, καθώς και οι υπόλοιποι χαρακτήρες παίζουν σημαντικό ρόλο. Καταρχάς, όταν τα HP κάποιου φτάσουν στο μηδέν, δεν βγαίνει απευθείας εκτός μάχης και κάποιος μπορεί να τον βοηθήσει γεμίζοντάς του ένα μικρό κομμάτι της ζωής. Δουλειά του ενός είναι να προσέχει τα νώτα του άλλου με λίγα λόγια. Ο μόνος έλεγχος που έχετε πάνω στους συντρόφους σας είναι στη χρήση techniques, που βοηθούν πολύ στη μάχη, αλλά καταναλώνουν τη tech bar που γεμίζει σταδιακά. Στο τέλος μιας τέτοιας επίθεσης μπορείτε να ακολουθήσετε κι εσείς με κάποιο χτύπημα και όπως είναι φυσικό, ο καθένας διαθέτει και κάτι διαφορετικό. Επιπλέον, μπορούν να σας βοηθήσουν σε ένα blind side attack, πραγματοποιώντας ένα link strike.

Φυσικά, ένας χαρακτήρας δεν περιμένει να τελειώσει το HP του και μετά κάποιος να τον επαναφέρει στη μάχη. Υπάρχουν αντικείμενα αναπλήρωσης ζωής, καθώς και τα γνωστά phoenix downs αν κάποιος βγει τελείως εκτός. Επιπλέον, υπάρχουν διάφορα buff items σε μεγάλη ποικιλία μάλιστα και άλλα που καταπολεμούν τα status ailments. Το θέμα είναι ότι όταν κάποιος χρησιμοποιεί αντικείμενα ή κάνει κάποιο technique, τότε προστατεύεται από invulnerability frames για αρκετή ώρα.

Σελίδες:
Περισσότερα νέα για το Final fantasy XV

Ασχολείται με games από τότε που θυμάται τον εαυτό του. Προτιμάει να παίξει έναν τίτλο στο φουλ πριν μπει στην διαδικασία να του πετάξει ντομάτες ενώ στον ελεύθερο του χρόνο παίζει αρχαιολογίες. Επίσης είναι Pokemon Master.