Detroit: Become Human | Review

Detroit: Become Human | Review

Humans and Androids

Humans and Androids

Το Detroit: Become Human είναι ένα adventure παιχνίδι, που αναπτύχθηκε από Quantic Dream και εκδόθηκε από Sony Interactive Entertainment. Κυκλοφόρησε παγκοσμίως στις 25 Μαΐου, αποκλειστικά για PS4. Με σκοπό να ερευνήσουν περαιτέρω το setting, οι developers επισκέφτηκαν το Detroit, Michigan. O writer και director του Detroit, David Cage, συμβουλεύτηκε ειδικούς στον τομέα του AI και χρειάστηκαν πάνω 2 χρόνια για να ολοκληρωθεί το σενάριο. Για την ανάπτυξη του τίτλου χρησιμοποιήθηκε μια νέα μηχανή γραφικών και πριν αρχίσει η διαδικασία του shooting και animation, έγιναν cast εκατοντάδες ηθοποιοί. Οι Philip Sheppard, Nima Fakhrara και John Paesano ήταν οι συνθέτες της Κara, Connor και Markus αντίστοιχα.

Τα γεγονότα λαμβάνουν χώρα στο Detroit το 2038, οπού τα androids έχουν πλέον αντικαταστήσει τους ανθρώπους στις περισσότερες δραστηριότητες/εργασίες. Πρωταγωνιστές του παιχνιδιού είναι 3 androids: Kara, Connor και Markus. Καθ’ όλη την διάρκεια του παιχνιδιού, θα εναλλάσσετε αυτόματα μεταξύ των χαρακτήρων από chapter σε chapter. O Connor είναι ένα android-detective που στάλθηκε απ’ την Cyberlife (εταιρεία παραγωγής των androids), με σκοπό να ερευνήσει την περίεργη συμπεριφορά μερικών androids. Αντίστοιχα, η Kara αναλαμβάνει διάφορες οικιακές εργασίες και έχει υπό ‘την προστασία’ της ένα μικρό κορίτσι, την Alice. Tέλος, έχουμε τον Markus ο οποίος φροντίζει ένα διάσημο ηλικιωμένο ζωγράφο, που έχει μείνει κατάκοιτος.

Προχωρώντας στο κομμάτι του gameplay, το Detroit: Become Human δανείζεται πολλά γνώριμα στοιχεία από τους προκατόχους του (Heavy Rain, Beyond Two Souls). Πιο συγκεκριμένα, ο χειρισμός είναι πλήρως αναβαθμισμένος αλλά παραμένει στο ίδιο ακριβώς μοτίβο. Ένα από τα νέα features, θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι η δυνατότητα να κάνετε scan το περιβάλλον γύρω σας, με σκοπό να βρείτε διάφορα στοιχεία. Εκτός αυτού, το gameplay είναι περιορισμένο και εστιάζει περισσότερο στις επιλογές που κάνετε και τα quick-time events. Όπως και σε άλλους τίτλους του είδους, οι επιλογές σας έχουν επίπτωση και βάση αυτών, διαμορφώνεται την δική σας ιστορία. Στο Detroit: Become Human εκτός απ’ το γεγονός πως οι επιλογές σας έχουν σοβαρές επιπτώσεις, υπάρχουν πολλά εναλλακτικά σενάρια και καταλήξεις.

Στο παιχνίδι υπάρχει το Flowchart, που σας δείχνει ένα tree με τις επιλογές που κάνετε και βάση αυτών, το που καταλήξατε. Αντίστοιχα, κάθε φορά που επιλέγετε κάτι διαφορετικό, ξεκλειδώνετε άλλα εναλλακτικά μονοπάτια, που θα έχουν άλλες επιπτώσεις άμεσα ή μελλοντικά. Πολλές φορές, θα πρέπει να έχετε συλλέξει αρκετά στοιχεία ή να έχετε κάνει συγκεκριμένες επιλογές, για να ξεκλειδώσετε απαντήσεις σε κάποια dialogues ή επιλογές αντίστοιχα. Το Detroit: Become Human έχει αναμφίβολα τις περισσότερες επιλογές και δυνατότητες, σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο παιχνίδι του είδους. Αυτό δίνει replayability value στον τίτλο και σας ωθεί να κάνετε 2ο-3ο playthrough. Όταν τερματίσετε το story για πρώτη φορά και γνωρίζετε ήδη κάποια πιθανά σενάρια, είναι δεδομένο πως θα παίξετε ξανά για να κάνετε διαφορετικές επιλογές και να αλλάξετε τελείως την ιστορία.

Αυτό που κάνει το Detroit: Become Human ξεχωριστό, είναι πως ο παίχτης μπορεί εύκολα να ταυτιστεί με τις καταστάσεις που θα διαδραματίζονται, οπού και καλείται να αποφασίσει. Πιο συγκεκριμένα, πολλά σκηνικά που υπάρχουν στο παιχνίδι, θα μπορούσαν να ήταν καταστάσεις που βιώνουμε και αντιμετωπίζουμε στην καθημερινότητά μας. Στον κόσμο του Detroit, μέρος αυτής της καθημερινότητας είναι πλέον τα androids που σε πολλές περιπτώσεις, δείχνουν και έχουν πιο ανθρώπινες αντιδράσεις και απ’ τους ίδιους τους ανθρώπους. Αυτό φυσικά οφείλεται στο γεγονός, πως κατάφεραν να αποκτήσουν δική τους βούληση και να μην ακολουθούν απλά εντολές. Πρακτικώς, ζητούν την πλήρη αναγνώριση τους ως όντα με δική τους βούληση, δικαιώματα και την δυνατότητα να συμμετέχουν σε οποιαδήποτε δημοκρατική δοκιμασία.

Το όλο concept του Detroit είναι μοναδικό και το γεγονός πως διαδραματίζεται στο κοντινό μέλλον, προσθέτει ένα ιδιαίτερο twist. Πολύ σημαντικός παράγοντας που κάνει το παιχνίδι τόσο ρεαλιστικό, είναι οι ερμηνείες των actors-voice actors. Ταυτόχρονα, αυτό είναι ίσως και το μοναδικό αρνητικό στοιχείο του παιχνιδιού. Πέρα των κύριων χαρακτήρων και όσων είναι μέρος της ιστορίας, οι δευτερεύων χαρακτήρες που αλληλεπιδράτε μοιάζουν αδιάφοροι. Έπρεπε να είχαν αναπτυχθεί περισσότερο (ως χαρακτήρες), ώστε να κεντρίσουν παραπάνω την προσοχή και να είχαν μεγαλύτερο αντίκτυπο στο όλο σενάριο. Στο συγκεκριμένο genre τo acting/voice acting, είναι εξίσου σημαντικό με το gameplay. Θα νιώσετε σαν να βλέπετε μια χολιγουντιανή ταινία, ενώ ταυτόχρονα καθορίζεται εσείς την ροή της ιστορίας. Επίσης, αξίζει να αναφερθούμε στο λεπτομερές motion capture, που θα το ‘ζήλευαν’ πολλοί τίτλοι. Εκτός των cinematics και των quick-time events, ο οπτικός τομέας είναι άρτιος με προσοχή στην λεπτομέρεια.

Σε γενικά πλαίσια, το Detroit: Become Human είναι ένας εξαιρετικός exclusive τίτλος, που προσφέρει όσα θα περιμέναμε και περισσότερα, από ένα παιχνίδι του είδους του. Εύχρηστος και απλός χειρισμός, με μοναδικό ελάττωμα τα camera angles σε πολύ συγκεκριμένα σημεία. Ο οπτικοακουστικός τομέας είναι άρτιος και ταυτόχρονα,  αναδεικνύει και την ‘ανωτερότητα’ του τεχνικού τομέα όπως το motion capture, σε σύγκριση με άλλα παιχνίδια. Συνολικά, το μοναδικό ελάττωμα είναι οι ‘υποανάπτυκτοι’ secondary χαρακτήρες, που μοιάζουν αδιάφοροι. Σε ένα τίτλο όπου το character development και interaction είναι από τα βασικά στοιχεία, θα έπρεπε να υπάρχει μεγαλύτερη λεπτομέρεια. Εκτός αυτού, είναι αναμφίβολα ένας άξιος διάδοχος των Heavy Rain και Beyond Two Souls, που θα εκπλήξει ευχάριστα οπαδούς και νέους παίχτες.

Περισσότερα νέα για το Detroit: Become Human