Final Fantasy XII: The Zodiac Age | Review

Final Fantasy XII: The Zodiac Age | Review

Επιστροφή στο Ivalice και σε ένα Final Fantasy με μια από τις πιο ιδιαίτερες ιστορίες

Platform
 
Genre
 
Publisher
 
Developer
 

Φεύγοντας από τα συστήματα μάχης και customization του παιχνιδιού, περνάμε στις λοιπές δραστηριότητες, πέρα από την κεντρική ιστορία. Τα Hunts είναι αυτά που θα περάσετε τον περισσότερο χρόνο στο παιχνίδι και κάθε ένα από αυτά αποτελεί μια διαφορετική ιστορία. Υπάρχει ωστόσο μια κοινή διαδικασία για όλα, όπου θα πρέπει να αποδεχτείτε τη δουλειά, να μιλήσετε στον υπεύθυνο και να ριχτείτε στη μάχη. Πολλές φορές όμως, η μάχη δεν είναι τόσο απλή, αφού υπάρχουν συγκεκριμένοι παράγοντες, ώστε να εμφανιστούν τα θηρία, κάτι που απαιτεί ιδιαίτερο διάβασμα.

Παρόλα αυτά, υπάρχουν και άλλα side quests στο παιχνίδι, που δεν έχουν κάποια ένδειξη ή ειδική κατηγορία στο μενού. Πολλά από αυτά μπορεί να ξεκινήσουν μετά από συγκεκριμένα Hunts ή θα πρέπει να μιλήσετε με άτομα στις πόλεις. Μέσα από αυτά μπορείτε να βρείτε κάποια σπάνια αντικείμενα, αλλά η βασική κατάληξη συνήθως είναι να βρεθείτε αντιμέτωποι με κάποιο Esper. Όλες αυτές οι μάχες ωστόσο χρειάζονται κάποια προετοιμασία, αφού με τα λάθος όπλα μπορεί να θεραπεύετε τον εχθρό, ενώ παράλληλα θα υπάρξουν και πολλές ώρες περιπλάνησης.

Το fast travel στο παιχνίδι πραγματοποιείται μέσα από συγκεκριμένα save points, αν και σε κάποιες περιοχές είναι τοποθετημένα αρκετά αραιά. Στην πρώτη έκδοση του παιχνιδιού, η περιπλάνηση ήταν μια πολύ αργή διαδικασία, ειδικά με όλα αυτά τα τέρατα στους δρόμους. Ωστόσο, στις τελευταίες εκδόσεις υπήρχε η επιλογή επιτάχυνσης του όλου gameplay σε ταχύτητες x2 και x4, με το πάτημα ενός κουμπιού. Έτσι η εξερεύνηση και οι αργές μάχες τελείωναν πολύ γρηγορότερα, χωρίς ωστόσο να αλλοιώνονται οι διάλογοι και τα cutscenes.

Παρότι πολλά πράγματα βρίσκονται κρυμμένα μέσα σε σεντούκια, τα περισσότερα βρίσκονται στα μαγαζιά της εκάστοτε πόλης. Φυσικά δεν μιλάμε για τα σπάνια, αλλά στο μεγαλύτερο κομμάτι του παιχνιδιού θα βασίζεστε σε αυτά. Εξοπλισμός, μαγικά, ακόμα και συνθήκες για τα gambits είναι αυτά που θα βρείτε στα μαγαζιά, αλλά πολύ σπάνια θα δείτε να ανανεώνονται, με αποτέλεσμα να πρέπει να επισκέπτεστε συγκεκριμένα για κάτι που σας λείπει.

Επιπλέον, τα μαγαζιά είναι υπεύθυνα για το ιδιαίτερο σύστημα «crafting» του παιχνιδιού, το λεγόμενο Bazaar. Πουλώντας όλα τα loot items σε ένα μαγαζί, ενδέχεται να ξεκλειδωθούν κάποια πράγματα στην κατηγορία Bazaar, κάτι που δεν έχει να κάνει καθόλου με τύχη. Το καλό είναι πως αυτή η επιλογή συνδέεται μεταξύ όλων των μαγαζιών του παιχνιδιού, οπότε δεν χρειάζεται να επιστρέψετε σε κάποιο συγκεκριμένο αν έχετε ξεμείνει από χρήματα.

Ωστόσο, τα loot items δεν αποτελούν απλά τα drop sτου εκάστοτε εχθρού. Εννοείται πως παίζει ρόλο το RNG για να πάρετε κάποιο, αλλά υπάρχει μία ακόμα απλή διαδικασία για καλύτερα drop rates, αλλά και καλύτερα drops γενικότερα. Αυτό που χρειάζεται να κάνετε είναι να σκοτώνετε τον ίδιο τύπο εχθρού ξανά και ξανά, ανεβάζοντας έτσι το chain. Αυτό σε ορισμένα σημεία μπορεί να ακούγεται δύσκολο, αλλά η επιβράβευση αξίζει και με το παραπάνω.

Το να εκμεταλλευτεί κάποιος το RNG σε αυτό το παιχνίδι δεν είναι και τόσο δύσκολο. Από νωρίς μπορεί να εξοπλίσει τους χαρακτήρες του με τα καλύτερα όπλα του παιχνιδιού, κάνοντας το υπόλοιπο παιχνίδι αστείο. Γενικά πάντως, η πρόκληση που προσφέρει το παιχνίδι είναι σε ικανοποιητικά επίπεδα, αφού βάζει τον παίκτη στη  διαδικασία να σκεφτεί και να αξιοποιήσει τα Gambits του. Ταυτόχρονα, το Zodiac Age διαθέτει σύστημα auto-save, κάτι αρκετά χρήσιμο σε περιοχές με overleveled εχθρούς, που μπορούν να μηδενίσουν ώρες farming και grinding.

Γενικά πάντως, ακόμα και χωρίς πείραγμα του RNG, μπορείτε να προμηθευτείτε μερικά πανίσχυρα αντικείμενα από νωρίς, μέσω του Trial Mode. Αυτό βρίσκεται στο κεντρικό μενού και χρησιμοποιείτε τους χαρακτήρες από ένα save σας. Εκεί θα πάρετε μέρος σε 100 δοκιμασίες, με εχθρούς που υπάρχουν στο παιχνίδι, έχοντας μάλιστα πιθανότητες να κλέψετε πολύ δυνατό εξοπλισμό χωρίς περιορισμούς, όπως Ribbons στο Trial 49.

Τελειώνοντας με το Trial Mode, σας δίνεται η επιλογή να ξεκινήσετε ένα New Game- (minus), όπου όλοι οι χαρακτήρες ξεκινούν από το επίπεδο ένα και δεν κάνουν ποτέ level up. Αντίστοιχα, τελειώνοντας την ιστορία του παιχνιδιού, μπορείτε να ξεκινήσετε ένα New Game+ όπου όλοι οι χαρακτήρες ξεκινούν απλά από το επίπεδο 90, κάτι που πρακτικά δεν έχει κανένα απολύτως νόημα.

Η τρίτη έκδοση του Final Fantasy XII διορθώνει πολλά πράγματα του παιχνιδιού που έκαναν τη ζωή των παικτών αρκετά δύσκολη. Η ανανέωση στον τεχνικό τομέα επισκιάζει το γεγονός ότι το παιχνίδι προέρχεται από το PS2, ενώ το auto-save, η ανανεωμένη μουσική και το speed up κάνουν το παιχνίδι πιο προσιτό. Παρόλα αυτά, το customization σύστημα, δηλαδή τα Licenses και τα Gambits, είναι κάτι που δεν μπορεί να εκτιμήσει ο οποιοσδήποτε, κάνοντας το ένα από τα πιο πολύπλοκα Final Fantasy.

Grimmspace

Κάπου στις 65 ώρες αποφάσισα να κατατροπώσω το final boss, έχοντας κάνει τα περισσότερα hunts του παιχνιδιού και έχοντας χαθεί για περίπου τρεις ώρες στο Great Crystal. Θα συνέχιζα εύκολα το παιχνίδι, αλλά οι λάθος επιλογές που έκανα με τα jobs και τα license boards θα με κάνουν να ξεκινήσω το παιχνίδι από την αρχή.

Σελίδες:
Περισσότερα νέα για το Final Fantasy XII: The Zodiac Age

Ασχολείται με games από τότε που θυμάται τον εαυτό του. Προτιμάει να παίξει έναν τίτλο στο φουλ πριν μπει στην διαδικασία να του πετάξει ντομάτες ενώ στον ελεύθερο του χρόνο παίζει αρχαιολογίες. Επίσης είναι Pokemon Master.