Το video gaming και συγκεκριμένα τα esports γίνονται όλο και περισσότερο γνωστά στο ευρύ κοινό

Πρωτάθλημα space invaders
Το λεξικό Cambridge ορίζει ως άθλημα «ένα παιχνίδι, διαγωνισμό, ή παρόμοια δραστηριότητα, η οποία έγινε για την απόλαυση ή μια δουλειά που χρειάζεται σωματική προσπάθεια και ικανότητα για να παίζεται ή να πραγματοποιείται, ακολουθώντας συγκεκριμένους κανόνες». Στην κατηγορία των αθλημάτων περιλαμβάνονται π.χ. το μπέιζμπολ, το ποδόσφαιρο, και το μπάσκετ, αλλά τι ισχύει για το επαγγελματικό gaming;
Μετά από συνεχή πισωγυρίσματα, η κυβέρνηση των ΗΠΑ αναγνωρίζει επιτέλους τους παίκτες των eSports σαν επαγγελματίες αθλητές, και θα τους χορηγήσει βίζα σύμφωνα με την εν λόγω συμφωνία. Ανάλογες αναγνωρίσεις έχουμε και από την Ιαπωνία και την Γαλλία. Παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ αναγνωρίζει επίσημα τα eSports ως άθλημα, υπάρχουν επικριτές που ακόμα δεν θεωρούν το gaming ως άθλημα λόγω των διαφορετικών παραγόντων του σε σύγκριση με τα κύρια αθλήματα. Η αυξανόμενη φήμη στην εποχή μας, όπου τα eSports είναι ίδια σε δημοτικότητα με τα mainstream αθλήματα, δείχνει γιατί θα πρέπει να θεωρούνται αθλήματα. Μαζί με τη δημοτικότητα, οι pro gamers αντιμετωπίζουν τη δουλειά τους ομοίως με τους κανονικούς αθλητές, με ακραία και αυστηρά προγράμματα πρακτικής εξάσκησης και προπόνησης.
Τα βιντεοπαιχνίδια έχουν παίξει ανταγωνιστικά εδώ και χρόνια, ξεκινώντας σε μια από τις πρώτες διοργανώσεις, το πρωτάθλημα Space Invaders του 1980, το οποίο είχε πάνω από 10.000 συμμετέχοντες στις Ηνωμένες Πολιτείες. Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’80, οι παίκτες των eSports και τα πρωταθλήματα άρχισαν να εμφανίζονται σε εφημερίδες, στα περιοδικά και στην τηλεόραση. Το ανταγωνιστικό παιχνίδι ξεκίνησε την μετάβαση του από την κονσόλα σε online gaming PC στη δεκαετία του 1990. Τα περισσότερα από τα τουρνουά των μεγάλων eSports στη δεκαετία του ’90 θα εξακολουθήσουν να είναι σε κονσόλα, με τη Nintendo να έχει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Nintendo, που περιόδευσε σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες και τελείωσε με το τελικό στα Universal Studios στο Hollywood, στην California. Τέλος, στη δεκαετία του 2000, τα eSports είχαν μια σημαντική αύξηση της δημοτικότητας τους.
Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν στο μυαλό τους το στερεότυπο των gamers ως τεμπέληδες nerds που δεν κάνουν τίποτα, αλλά παίζουν παιχνίδια στον υπολογιστή όλη την ώρα. Τι εννοούμε με το όρο τεμπελιά, αναφερόμενοι σε ένα παιχνίδι που απαιτεί εξαιρετική τεχνική και αυτοσυγκέντρωση; Οι ερασιτέχνες στον αθλητισμό βλέπουν τους εαυτούς τους ως κατώτερους από τους επαγγελματίες αθλητές και συχνά προσπαθούν να τους μιμηθούν, επειδή αναγνωρίζουν την προσπάθειά τους και επιθυμούν να αγωνιστούν στο επίπεδο των δεξιοτήτων τους. Αυτό ταιριάζει και με το επαγγελματικό gaming. Οι παίκτες προσπαθούν πάντα να προπονούνται για να γίνουν καλύτεροι στα παιχνίδια. Μπορεί να φαίνεται ότι η ζωή του επαγγελματικού gaming είναι κάτι που αξίζει να το κάνεις, επειδή πληρώνεται κάποιος για να παίξει video games, αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ξέρουν για τις ακραίες ώρες πρακτικής που χρειάζονται κάθε μέρα.
Συχνά κρίνουμε το pro gaming, γιατί φαίνεται σαν να μην υπάρχει καμία σωματική προσπάθεια, εκτός από τον συντονισμό χεριού και ματιού, αλλά αυτό που δεν ξέρουμε είναι το άγχος και η ψυχική κατάσταση που απαιτείται για να εκτελεστεί όλο αυτό σε υψηλό επίπεδο. Για παράδειγμα το τένις και το μπόουλινγκ κάνουν την καρδιά να χτυπά πιο γρήγορα και τους μυς να πιέζονται. Ωστόσο, το ίδιο ισχύει και με το League of Legends και το StarCraft. Μετά από έντονα matches στο League of Legends, νιώθει κανείς λαχανιασμένος, ειδικά μετά από στιγμές στο παιχνίδι που απαιτούν γρήγορα αντανακλαστικά. Με τις στρατηγικές της ομάδας που βασίζονται, σε απευθείας λεκτική επικοινωνία και την ευαισθητοποίηση του περιβάλλοντός του χαρακτήρα, αισθάνεται κανείς πιο συγκεντρωμένος σε αυτό το παιχνίδι από το να παίζει τένις ή μπόουλινγκ.
Στο StarCraft, τα χέρια κινούνται σε όλο το πληκτρολόγιο και κάνουν κλικ στο ποντίκι γρήγορα και με ακρίβεια, ώστε να ελέγχουν τα 200+ κτίρια και τις μονάδες ξεχωριστά. Στο StarCraft μετριέται η ποσότητα των δράσεων που ένας παίκτης μπορεί να πράξει γρήγορα με APM [Δράσεις ανά λεπτό] και η κανονική είναι συνήθως 200, ενώ οι επαγγελματίες μπορούν κατά μέσο όρο έως και 400 με την υψηλότερη APM υπολογίζεται σε 818. Το StarCraft απαιτεί περισσότερη συγκέντρωση και συχνά είναι πιο κουραστικό από το League of Legends, λόγω του άγχους και της έντονης εστίασης που απαιτούνται. Κάθε άθλημα απαιτεί από τον παίκτη να προσαρμοστεί σε επίπεδο φυσικής κατάστασης σε διαφορετικές συνθήκες και δεξιότητες που απαιτούνται για να επιτευχθούν νίκες και μπορεί να χρειαστούν χρόνια για να αναπτυχθούν.
Όπως όλοι οι αθλητές, προπονούνται στην περίοδο εκτός συναγωνισμού και ταξιδεύουν από πόλη σε πόλη για τα παιχνίδια τους. Όλοι οι επαγγελματίες αθλητές είναι ειδικοί του παιχνιδιού τους και δεν υπάρχει καμία διαφορά σε σχέση με τα καθεστώτα στην πρακτική τους, εκτός από το διαφορετικό παιχνίδι με το οποίο κάθε αθλητής ασχολείται. Μοιράζονται τα ίδια συναισθήματα και των δύο, είτε της νίκης είτε της ήττας. Μοιράζονται την επιθυμία να βελτιώσουν τον εαυτό τους, ακόμη κι αν οι ίδιοι είναι η ελίτ του παιχνιδιού τους. Και οι δύο κερδίζουν ακόμη και μεγάλα ποσά ανάλογα με το επίπεδο τους. Ο Lee Jae-Dong, επαγγελματίας παίκτης του StarCraft 2 για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, κέρδισε περίπου $ 500.000 μέχρι το 2013.
Τα τουρνουά βιντεοπαιχνιδιών μαζεύουν θεατές από κάθε μέρος του κόσμου, δεδομένου ότι μοιράζονται την ίδια αγάπη για τα παιχνίδια, παρόμοια με τους θεατές των δημοφιλών αθλημάτων. Γνωστές εταιρείες έχουν δει την αυξανόμενη δημοτικότητα των eSports και άρχισαν να τους υποστηρίζουν. Η Coca-Cola έχει υπογράψει μια σημαντική συνεργασία με την Riot Games, και χρηματοδοτεί ένα νέο πρωτάθλημα ανηλίκων για το League of Legends όπου οι παίκτες μπορούν να ανταγωνιστούν πριν γίνουν επαγγελματίες. Τα Esports έχουν σταθερή αύξηση και η δημοτικότητα τους είναι ένα σημάδι ότι η φήμη τους θα συνεχίσει να αυξάνεται καθώς όλο και περισσότερες εταιρείες παιχνιδιών, όπως η Riot Games και η Blizzard λειτουργούν έτσι ώστε να βελτιωθούν και οι παίκτες να συνεχίσουν την υποστήριξή τους τόσο παίζοντας όσο και βλέποντας τα παιχνίδια.
Ο Rob Pardo, ο οποίος μέχρι τον Ιούλιο του 2014 ήταν επικεφαλής του Δημιουργικού Τμήματος στην Blizzard Entertainment, δήλωσε ότι τα ανταγωνιστικά βιντεοπαιχνίδια – esports – θα πρέπει να συμπεριληφθούν στους Ολυμπιακούς Αγώνες: «Τα βιντεοπαιχνίδια είναι ένα άθλημα με θεατές. Οι επαγγελματικές e-αθλητικές εκδηλώσεις προσελκύουν σήμερα κοινό εκατομμυρίων.»
Ωστόσο, ο ίδιος παραδέχθηκε ότι τα βίντεο παιχνίδια αντιμετωπίζουν μια πολιτιστική μάχη εναντίων εκείνων που παρακολουθούν τα πιο φυσικά αθλήματα. «Αυτό ξεκινά από το πώς ορίζουμε τον αθλητισμό», είπε. «Αν θέλετε να ορίσετε τον αθλητισμό ως κάτι που έχει πολλή σωματική άσκηση, τότε είναι δύσκολο να υποστηρίξει κανείς ότι τα βιντεοπαιχνίδια πρέπει να είναι ένα άθλημα, αλλά την ίδια στιγμή, όταν κοιτάω τα αθλήματα που είναι ήδη στους Ολυμπιακούς Αγώνες, αρχίζω να αμφισβητών τον ορισμό».
Social Media
18.202 Likes
582 Followers
3.940 Subscribers
2.114 Followers
3.386 Followers