Dev Blog: Ανασχεδιασμός του Σάιον

Τόσο μα τόσο… Σάιον! Πρωτοξεκινήσαμε να φλερτάρουμε με την ιδέα της ανανέωσης του Σάιον πριν από καιρό, χρόνια ακόμη… Τώρα που είναι εδώ νέος και ανανεωμένος θα θέλαμε να σας αναλύσουμε τι συνέβαινε με τον παλιό Σάιον και πως καταλήξαμε στην δημιουργία αυτού του κολοσσού που σήμερα συνθλίβει τα κρανία στο Περιβάλλον Δημόσιας Beta (PBE). Ο παλιός ειναι αλλιώς αλλα ο νέος ειναι ωραίος… Παλαιότερα ο Σάιον είχε αμέτρητα προβλήματα: ήταν ένας μάγος με ένα τσεκούρι, που κατέληγε με δύο περιττές ικανότητες, ανεξάρτητα από τον εξοπλισμό που είχε. Το μοντέλο του ήταν πλέον φρικτά ξεπερασμένο και είχε πολύ ενδιαφέρουσα… φωνή. […]

Platform
 
Genre
 
Publisher
 
Developer
 

sion-banner_0

Τόσο μα τόσο… Σάιον! Πρωτοξεκινήσαμε να φλερτάρουμε με την ιδέα της ανανέωσης του Σάιον πριν από καιρό, χρόνια ακόμη… Τώρα που είναι εδώ νέος και ανανεωμένος θα θέλαμε να σας αναλύσουμε τι συνέβαινε με τον παλιό Σάιον και πως καταλήξαμε στην δημιουργία αυτού του κολοσσού που σήμερα συνθλίβει τα κρανία στο Περιβάλλον Δημόσιας Beta (PBE).

Ο παλιός ειναι αλλιώς αλλα ο νέος ειναι ωραίος…

Παλαιότερα ο Σάιον είχε αμέτρητα προβλήματα: ήταν ένας μάγος με ένα τσεκούρι, που κατέληγε με δύο περιττές ικανότητες, ανεξάρτητα από τον εξοπλισμό που είχε. Το μοντέλο του ήταν πλέον φρικτά ξεπερασμένο και είχε πολύ ενδιαφέρουσα… φωνή. Το χειρότερο είναι πως κανένα απ’ όλα αυτά τα “προσόντα” δεν συνδυάζονταν πραγματικά μαζί. Έτσι ενώ ο σχεδιασμός μοντέρνων ηρώων αποτελεί μία προσπάθεια να δημιουργήσουμε μια συνεκτική ταυτότητα μέσα από το στυλ παιξίματος, την ιστορία και το σχέδιο, ο Σάιον σε αυτό τον τομέα ήταν περισσότερο «αφηρημένος». Αφού το μελετήσαμε σαν ομάδα, εμείς – η ομάδα Ενημέρωσης Ηρώων – αποφασίσαμε να αναλάβουμε το σπουδαιότερο ως τώρα έργο μας, την ενημέρωση του Σάιον στα γραφικά του, στην ιστορία του αλλά και στο στυλ παιξίματος του. Θάψαμε βασικά τον παλιό Σάιον, γκρεμίσαμε ότι γνωρίζαμε από αυτόν και στη συνέχεια ψάξαμε μέσα στα συντρίμμια για να βρούμε τα διαμάντια που θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε στην ενημέρωση του.

Από που όμως ξεκινήσαμε για τον ανασχεδιασμό του Σάιον; Αρχικά ήταν απαραίτητο να προσδιορίσουμε τις βάσεις που θα χρησιμοποιούσαμε για για να τον καθορίσουμε μηχανικά, καλλιτεχνικά και ιστορικά. Αυτή είναι μια καθιερωμένη διαδικασία που ακολουθούμε για όλους τους νέους αλλά και ανανεωμένους ήρωες. Στην περίπτωση του Σάιον να σε ποια χαρακτηριστικά καταλήξαμε:

  • Απέθαντος
  • Ασταμάτητος Κολοσσός
  • Ξεθωριαμένη Δόξα του Νόξους

Ουσιαστικά, θέλαμε ο Σάιον να είναι μια αδυσώπητη μηχανή πολέμου, ένας τραχύς τιτάνας του Νόξους που θα ήταν ραμμένος μετά από μάχη και στην επόμενη σύγκρουση θα ορμούσε αβυσσαλέα πάνω στον εχθρό. Αυτή η αίσθηση θα πρέπει να απορρέει από κάθε πτυχή της ταυτότητας του Σάιον ώστε να θεωρηθεί ένας συνεκτικός ήρωας. Πώς ερμηνεύεται όμως αυτό από τους κύριους συντελεστές της ενημέρωσης του Σάιον;

Στυλ παιξίματος (gameplay)

Περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, ο παλιός Σάιον ήταν λίγο συγκεχυμένος χωρίς σαφή αίσθηση της ταυτότητας. Μερικές από τις ικανότητές του σχετίζονταν με ζημιά επίθεσης, μερικές με μαγική ικανότητα και ενίοτε λειτουργούσε και ως τανκ. Η ουσία είναι πως ανεξάρτητα από τον εξοπλισμό του Σάιον, καταλήγατε ουσιαστικά να παραιτήστε από την αποτελεσματικότητα κάποιων ικανοτήτων και στατιστικών σας. Επιπλέον, δεν υπήρχαν σχεδόν καθόλου ενδιαφέρουσες αλληλεπιδράσεις στις ικανότητες του: Ο Σάιον είχε ένα σταθερό μοτίβο στο στυλ παιχνιδιού του με μηδέν επιδεξιότητα, και ικανότητες που έδιναν στους παίκτες πραγματικά ελάχιστες ευκαιρίες να εκφράσουν τις δεξιότητες ή την γνώση τους. Βασικά, όταν ξεκινήσαμε όλοι μαζί να εργαζόμαστε πάνω στο Σάιον, ξέραμε λίγο πολύ πως έπρεπε να αρχίσουμε από το μηδέν το σχεδιασμό του, διότι σχεδόν καμιά από τις ικανότητες του – εκτός από την W και την παθητική για την αναπλήρωση ζωής του – ήταν επιβλητική ή σταθερή.

Μπορεί να ξέραμε ότι θα ήταν ένας απειλητικός και ασταμάτητος αθάνατος πολεμιστής, αλλά τι σημαίνει αυτό από την άποψη του σχεδιασμού; Πρώτα απ ‘όλα, ο ίδιος θα είναι αργός αλλά σκληρός, ένα πτώμα με πόδια που θα μπορούσε να αντέξει ένα γερό ομαδικό «ξυλοφόρτωμα» προτού λυγίσει και πέσει. Αυτό μας έδωσε μια βασική ιδέα για τον σχεδιασμό: ο νέος Σάιον θα ήταν Tanky και αργός με ισχυρές αλλά τηλεγραφηκές επιθέσεις και ικανότητες. Αυτό σήμαινε ότι οι εχθροί ήταν σε θέση να αποφύγουν τις περιοχές που Σάιον ήταν έτοιμος να επιτεθεί, αλλά σήμαινε επίσης ότι ο Σάιον μπορούσε να χρησιμοποιήσει την ίδια γνώση για να κάνει ένα έξυπνο παιχνίδι. Το Χτύπημα του Αποδεκατισμού, για παράδειγμα, έχει ένα τεράστιο και πολύ ορατό τελείωμα που δείχνει στους εχθρούς που ακριβώς ο Σάιον είναι έτοιμος να ταλαντεύσει το τσεκούρι του. Αυτό από μόνο του δίνει στο Σάιον τεράστιο έλεγχο ζώνης, αλλά μπορεί επίσης να ταλαντεύει το τσεκούρι του νωρίς, πράγμα που σημαίνει πως ο εχθρός του πρέπει να αποφύγει το παράθυρο της επίθεσης που αυτός δημιούργησε και να προβλέψει πότε ακριβώς ο Σάιον πρόκειται να επιτεθεί. Ο Κλίβανος Ψυχών, η μόνη ενεργητική ικανότητα του Σάιον για να επιβιώσει αυτή την ενημέρωση, έχει ένα παρόμοιο ψυχολογικό στοιχείο: η ενεργοποίηση της ασπίδας μαρτυρά στον αντίπαλο σας πως είστε έτοιμοι να πολεμήσετε, αλλά δεν είναι σε θέση να ξέρουν πότε ή ακόμα και αν σχεδιάζετε να την πυροδοτήσετε. Πως μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη δυνατότητα, και πως μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την απειλή βλάβης της ικανότητας του, είναι κάτι πάνω στο οποίο εσείς και ο αντίπαλός σας καλείστε να πειραματιστείτε. Επίσης, με την τεράστια έκταση επιρροής των ικανοτήτων του, ο Σάιον θριαμβεύει στην καρδιά ενός αγώνα, όπου μπορεί να βλάψει πολλούς στόχους και ζωνάρει τους αντίπαλους δολοφόνους μακριά από τους ευαίσθητους συμμάχους του.

Στη συνέχεια θα θέλαμε να δώσουμε έμφαση στον ασταμάτητο κολοσσό Σάιον. Χρησιμοποιήσαμε την ιδέα ως σύνδεσμο του στυλ παιξίματος με την παθητική του, δίνοντάς του την ευκαιρία να γυρίσει μαινόμενος και να εξουδετερώσεει τους εχθρούς καθώς πεθάνει, ακριβώς όπως κάνει στην πρόσφατα ενημερωμένη ιστορία του. Χρησιμοποιήσαμε το ίδιο θέμα για να καθορίσουμε το Ulti του, την Ασταμάτητη Έφοδο, η οποία έχει τεράστιο φάσμα και μετατρέπει έναν διαφορετικό άτσαλο απέθαντο άνθρωπο σε έναν τρομακτικό άνθρωπινο πύραυλο. Υπάρχουν όμως και κάποιοι συμβιβασμοί: Ο Σάιον είναι δύσκολο να κατευθυνθεί και χρειάζεται να επιμείνει σε μία ξεκάθαρη συγκεκριμένη πορεία, οπότε εξαρτάται από τους ίδιους τους παίκτες να επιλέξουν έξυπνες θέσεις και να αναγνωρίσουν τη κατάλληλη χρονική στιγμή για να διασφαλίσουν ότι, όταν φτάσει, θα ορμήξει σε μία ανυποψίαστη και παγιδευμένη αντίπαλη ομάδα. Κατά τη διάρκεια των τεστ που πραγματοποιήσαμε, δοκιμάσαμε το Ulti του Σάιον μετά από τηλεμεταφορά ακριβώς πίσω από τον εχθρό και πραγματικά ήταν ένα τρομακτικό θέαμα. Ανυπομονούμε να δούμε πώς εσείς θα εκμεταλλευτείτε στο μέγιστο την Ασταμάτητη Έφοδο του.

Αφήγηση

Όποτε ενημερώνουμε έναν ήρωα ξεκινάμε παίρνοντας ό, τι γνωρίζουμε γι ‘αυτούς και συγκρίνουμε όλες τις πληροφορίες μέχρι να εντοπίσουμε τα ουσιώδη στοιχεία. Τα αμετάβλητα δηλαδή γνωρίσματα που είναι τόσο βασικά για τον ήρωα που η αλλαγή τους μπορεί να τον μετατρέψει σε έναν εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα. Θα μπορούσε να ήταν εύκολο να διαγράψουμε τον παλιό Σάιον εντελώς και να αρχίσουμε πάλι από το μηδέν, αλλά στο τέλος της ημέρας, η βασική έννοια του απέθαντου ογκώδη πολεμιστή ήταν πάντα γερά θεμελιωμένη. Το πρόβλημα ήταν πως πολλά από τα στοιχεία που στηρίχτηκαν πάνω σε αυτόν τον σκελετό δεν ήταν κολακευτικά για τον βασικό χαρακτήρα. Οδηγήσαμε λοιπόν τον Σάιον σε μία χιουμοριστική διαδρομή, που τον έκανε φωτεινό και πολύχρωμο, και του δώσαμε ένα στυλ Arnold Schwarzenegger (από τον οποίο εμπνευστήκαμε και τη φωνή του στην Αγγλική εκδοχή), που τελικά μας θύμισε τι ήταν τόσο μοναδικό στην αρχική ιδέα. Αυτή τη φορά αποφασίσαμε να παίξουμε με την ιδέα, ξεκάθαρα και φιλοσοφικά και να κατασκευάσουμε έναν πραγματικά τρομακτικό πολεμιστή με συγκεκριμένη ταυτότητα, σχέδιο και στυλ παιξίματος.

Στο σημείο αυτό, ξέραμε ότι μετατρέπαμε τον Σάιον σε μια αθάνατη γιγαντιαία δολοφονική μηχανή, αλλά ακόμα χρειαζόταν να διερευνήσουμε τι κάνει τον Σάιον μοναδικό. Υπήρχε ένα κενό στη Νόξους. Ένα κενό για έναν badass που θα ανέμιζε το τσεκούρι του αμείλικτα και δεν θα δίσταζε πουθενά. Ο Νταρίους ήδη έκανε καλή δουλειά σε αυτό το ρόλο και ο Ούργκοτ αποτελούσε σταθερή αξία στην αναζωογονημένη αρένα τρόμου. Υπήρχε λοιπόν ανάγκη να δοθεί στον Σάιον χώρος για να αναπτυχθεί. Αντί να δούμε τις ομοιότητες ως περιττές, τις χρησιμοποιήσαμε ως πηγή έμπνευσης. Αρχίσαμε να έχουμε μεγάλα ερωτηματικά: Εάν ο Νόξους μπορεί να αναστήσει τους νεκρούς γιατί δεν υπάρχουν χιλιάδες απέθαντοι στις στρατιές του; Γιατί ανανεώσαμε τον Ούργκοτ με εντελώς διαφορετικό τρόπο από ό, τι τον Σάιον; Ποιος ήταν ο Σάιον στην πραγματική ζωή του; Γιατί ο Νόξους τον έφερε πίσω στη ζωή; Πώς θα ένιωθε ο Ντάριους για την αθανασία του Σάιον; Πόσο χρονών είναι ο Σάιον στην πραγματικότητα; Πώς επηρεάστηκε από την ανάσταση του ο Σάιον;

sio-concept2_thumb

Στο τέλος καταλήξαμε σε έναν μεγάλος πολεμιστή από το παρελθόν του Νόξους, το πρώτο Χέρι της Νόξους που συνάντησε το τέλος του ακρωτηριάζοντας το μεγαλύτερο εχθρό του έθνους του. Πλάσαμε τον Σάιον σαν έναν άνθρωπο που του παραχωρήθηκε η αθανασία για τις πράξεις του, αλλά αποφασίστηκε πως το σπάνιο αυτό δώρο θα πρέπει να είναι μια κατάρα παρά ευλογία. Βρήκαμε κάτι ευγενές και συνάμα τραγικό στην μεταμόρφωση του, στερώντας τον από ό, τι τον έκανε τόσο άπαιχτο: την ταυτότητά του. Ο Σάιον είναι η ηχώ του παλιού εαυτού του, οδηγείται από μια ενστικτώδη ανάγκη να γιορτάσει τη ζωή, αλλά δεν θέλαμε να είναι απλά ένα αιμοδιψές τέρας. Θέλαμε ακόμη ο Σάιον να είναι ένας χαρακτήρας σε θέση να υποστηρίζει μια συναρπαστική ιστορία στο παρόν, καθώς και στο παρελθόν, έτσι ώστε να εμφυσήσουμε μια μικρή αχτίδα ελπίδας στην κατάστασή του. Στην αναβύωση της αιματοχυσίας της προηγούμενης ζωής του, ο Σάιον αρχίζει να θυμάται ποιος είναι και να συνειδητοποιεί τι έχει γίνει, και ας είναι μόνο για ένα μικρό χρονικό διάστημα. Μπορεί να στηριχτεί στον εαυτό του για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα ώστε να απελευθερωθεί από τον φαύλο κύκλο της ανάμνησης και της απώλειας που είναι δεσμευμένος; Ο χρόνος θα μας πει…

Όλο αυτό το παρασκήνιο θα ακουγόταν ρηχό αν ο ήρωας που παίζατε στο παιχνίδι δεν αντανακλούσε πραγματικά τη μοναδικότητα της κατάστασης στου Σάιον, έτσι δοκιμάσαμε κάτι πειραματικό πάνω στη φωνή του. Όταν Σάιον παλεύει με ήρωες ή βουτάει στην εχθρική ομάδα αρχίζει να αισθάνεται περισσότερο ζωντανός και η φωνή του αλλάζει για να αντικατοπτρίσει το γεγονός ότι ο ίδιος είναι πιο πολεμιστής από ποτέ! Είναι συναρπαστικός, βάναυσος και στην καρδιά του πολέμου! Καθώς ο Σάιον απέχει για ένα μικρό χρονικό διάστημα μακριά από τη συμπλοκή, αρχίζει να επιστρέφει ήσυχα στην παραζάλη της αθανασίας του, όπου οι σκέψεις του θολώνονται και η ανάγκη του είναι μοναδική.

Σχεδιασμός

Με τα πρότυπα του 2014, ο παλιός Σάιον έμοιαζε χάλια. Ορίστε! Το είπα! Ήταν ένας από τα βετεράνους του League και όπως και οι περισσότεροι ήρωες που ήταν μαζί μας με την έναρξη του παιχνιδιού δεν έχει γεράσει καθόλου καλά. Αλλά αυτό δεν αποτελεί ακριβώς μια αποκάλυψη. Στην πραγματικότητα, για ένα διάστημα, αποφεύγαμε να κοιτάξουμε στα μάτια το παλιό μοντέλο του Σάιον. Γνωρίζοντας όμως πως η ομάδα αφήγησης και gameplay ήταν ήδη «ενοχλημένη» μαζί του έπρεπε να περιμένουμε την κατάλληλη στιγμή για να τον αποσυναρμολογήσουμε πραγματικά και να καταλάβουμε τι ήταν απαραίτητο να κρατήσουμε και τι να πετάξουμε. Μόλις βρεθήκαμε όλοι μαζί, συνειδητοποιήσαμε ότι ένα σημαντικό ποσοστό των οπτικών στοιχείων του παλιού Σάιον – ιδιαίτερα το τσεκούρι του, το μέγεθος, και η αθάνατη φύση – άξιζαν να κρατηθούν. Το θέμα είναι, ότι είχαν εκτελεστεί ανεπαρκώς και αυτό πρόδωσε έναν πολύ απλό στόχο: να εκτελεστεί πολύ καλύτερα αυτή τη φορά και να συνδέσουμε τον νέο Σάιον οπτικά με την πατρίδα του το Νέξους.

Έτσι, λαμβάνοντας υπόψη τα βασικά στοιχεία του Σάιον, πώς καταλήξαμε στην ενημέρωση του; Λοιπόν, πρώτα από όλα θέλαμε να εντοπίσουμε και να τονίσουμε το ρόλο της μαγείας στην ανάσταση του μεγάλου άντρα. Η προφανή πηγή δύναμης του θα μπορούσε να είναι το τσεκούρι του, αλλά όταν ο Σουέιν τον ανέστησε, τον εμπότισε και με μια μορφή μαγείας. Έτσι, ενώ ο Σάιον είναι τώρα κάτι μεταξύ ενός κοίλου πτώματος, το σώμα του είναι ήδη γεμάτο από την κόκκινη ενέργεια που είναι πιο αξιοσημείωτη στο στομάχι του – την ίδια ενέργεια που διαμορφώνει την ασπίδα από τον Κλίβανο Ψυχών. Στη συνέχεια θελήσαμε να εξετάσουμε το τσεκούρι και την πανοπλία του Σάιον, ειδικά σε σύγκριση με τον Ντάριους, τον άνθρωπο που είχε αναλάβει το ρόλο του στρατηγού στη σύγχρονη Νόξους.

dar-vs-sio_thumb

Υπάρχουν μερικές αρκετά σαφείς ομοιότητες, συμπεριλαμβανομένων των γενικών σχημάτων και χρωμάτων (τα χρώματα της πατρίδα τους, Νόξους, είναι … πολύ σκοτεινά και κόκκινα), αλλά θέλαμε επίσης να υπαινίσσονται κάποιες από τις στρατιωτικές αλλαγές που προέκυψαν από την αρχικό θάνατο του Σάιον. Ουσιαστικά, ο Σάιον είναι πιο βάναυσος, ενώ ο Ντάριους είναι λίγο πιο εκλεπτυσμένος. Η πανοπλία του Σάιον είναι πιο τολμηρή και ισχυρή, και ο ίδιος χρησιμοποιεί το τσεκούρι του περισσότερο ως ένα ρόπαλο παρά ένα όπλο που κάνει τους άλλους φέτες. Εκατοντάδες χρόνια έχουν εξευγενίσει τον πόλεμο του Νόξους, έτσι ενώ ακόμη ο Ντάριους είναι σίγουρα μία βάρβαρη προσωπικότητα, είναι πιο ακριβής – κάποιος που θα σας κόψει τη φλέβα στο λαιμό και θα σας αφήσει να αιμορραγήσετε μέχρι θανάτου. Αυτό μεταφέρεται μέσα από την εμφάνισή του: Το τσεκούρι του Ντάριους είναι ένα σχετικά εκλεπτυσμένο όπλο, και η πανοπλία του δεν έχει την ίδια υφή ή βάρος, όπως του Σάιον.

Στη συνέχεια θελήσαμε να επιδείξουμε τα αθάνατα χαρακτηριστικά του Σάιον. Ξεκινήσαμε κοιτάζοντας την απόχρωση του δέρματος του, και τελικά αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε ένα χλωμό, απαλό τόνο που έρχεται σε αντίθεση με τα πλούσια κόκκινα και τα μαύρα χρώματα της πανοπλίας του. Μιλώντας για πανοπλία, μπορεί να παρατηρήσετε μια σχετική έλλειψη σε σχέση με τις πανοπλίες άλλων συμπατριωτών του Σάιον. Αυτό είναι σκόπιμο: βρήκαμε ότι καθώς προσθέταμε κάποια κομμάτια πανοπλίας, έχασε την αίσθηση του αθάνατου που θέλαμε. Επίσης, αν κοιτάξετε πιο κοντά θα δείτε ότι η πανοπλία που έχει είναι πραγματικά βιδωμένη πάνω του. Ο Σάιον δεν είναι το είδος του άντρα που αλλάζει από την εξωτερική ζακέτα του στην εσωτερική ζακέτα του, μετά από έναν αγώνα – είναι μια ζωντανή μηχανή πολέμου, η οποία, όταν δεν αγωνίζεται, είναι κλειδωμένη, έτσι δεν μπορεί να βιαιοπραγήσει στους δικούς του ανθρώπους. Μια άλλη αλλαγή που θα παρατηρήσετε είναι τα μαλλιά του ή μήπως την έλλειψη τους;

sio-concept3_thumb

Αφού δοκιμάσαμε διαφορετικά στυλ, ανακαλύψαμε ότι οποιοδήποτε στυλ μαλλιών θα αποσπούσε την προσοχή από την αίσθηση του ανίκητου και αθάνατου άντρα και θα αποτελούσε αντίθεση. Την ίδια στιγμή, μας άρεσε πολύ αυτό το στυλ κοτσίδας, έτσι αρχίσαμε να σκαλίζουμε και άλλα πράγματα που θα μπορούσαμε να προσθέσουμε, για να δώσουμε στον Σάιον κάτι μοναδικό και να «σπάσει» ή αλλιώς να εξομαλύνει τη σιλουέτα του. Η ιδέα του στιλέτου ήταν τέλεια – μοναδική και βάναυση – και γρήγορα την ενσωματώσαμε γρήγορα στην τελετουργία της ανάστασης του. Μιλώντας για κτηνωδία, ρίξτε μία ματιά στο σαγόνι στου Σάιον: Είναι το στέμμα του Τζάρβαν του Δ’!

sio-concept1_thumb

Αυτή η σχετικά μικρή πινελιά ήταν ένας μόνο από τους τρόπους που καταλήξαμε δένοντας την ιστορία του Σάιον με το μοντέλο του, και πραγματικά τόνισε πως εντελώς βάναυσος είναι αυτός το τύπος. Κραυγάζει κυριολεκτικά στους εχθρούς του την κτηνωδία, χρησιμοποιώντας το στέμμα του Ντεμασιανού βασιλιά που σκότωσε.

[leagueoflegends.com]

Περισσότερα νέα για το League of Legends