Τo Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint είναι ένας online tactical shooter τίτλος, που αναπτύχθηκε από Ubisoft Paris και εκδόθηκε απ’ τη Ubisoft. Αποτελεί τον 11o τίτλο του Tom Clancy’s Ghost Recon franchise και χαρακτηρίζεται ως sequel του Τom Clancy’s Ghost Recon Wildlands που κυκλοφόρησε το 2017. Κυκλοφόρησε παγκοσμίως στις 4 Οκτωβρίου 2019 για PC, PS4 και XB1, ενώ αναμένεται να είναι διαθέσιμο μέσα στον Νοέμβριο του 2019 και για Google Stadia. Στο παιχνίδι ξεχωρίζει η συμμετοχή του Jon Bernthal που έχει τον ρόλο του κύριου ανταγωνιστή του παιχνιδιού. Ο Jon Bernthal έχει γίνει γνωστός για την ερμηνεία του ως Shane στο The Walking Dead και ως ο ‘τιμωρός’ (The Punisher) στην original σειρά του Netflix.
Ως ένας τίτλος sequel του Wildlands δεν μπορούσε να μην έχει ένα storyline, το οποίο θα εντυπωσιάζει αλλά και θα δημιουργεί τα κατάλληλα συναισθήματα. Όντας στο 2023, κάποια χρόνια έπειτα από τα δρώμενα του Wildlands, έχουμε τον χαρακτήρα του Anthony Perryman γνωστός ως Nomad, ένα μέλος της ομάδα Ghosts, όπου έχουμε σαν βασικό μας στόχο να ερευνήσουμε ένα ναυάγιο στο κύριο νησί του παιχνιδιού που δεν είναι άλλο από το Auroa. Ουσιαστικά, αυτό το νησί βρίσκεται στο Νότιο Ειρηνικό Ωκεανό και το βασικό μέρος δράσης δεν είναι άλλο από την έδρα της Skell Technology, που έχει ως γνώμονα λειτουργίας την παραγωγή και σχεδίαση προηγμένης τεχνολογίας προϊόντων βασιζόμενα στο ανθρώπινο σώμα και νου.
Στόχος μας όσο βρισκόμαστε στο νησί δεν είναι άλλος από το να δραπετεύσουμε από αυτό, βοηθώντας παράλληλα παράλληλες φατρίες – φυλές που ζουν στο νήσο όπως οι Outcasts και Homesteaders. Κατά την διάρκεια εξερεύνησης μας στο νησί αντιλαμβανόμαστε πως τον απόλυτο έλεγχο τον έχει η στρατιωτική εταιρεία Sentinel, με επικεφαλή τον πρώην φίλο και συνεργάτη μας Cole D. Walker. Για τους fans του Netflix όπως αναφέραμε δίνει μία διαφορετική αίσθηση σε όλη την δράση μαζί του. Όλος ο χώρος δράσης δεν θα μπορούσε να έχει πολλά σημεία με αυξημένη πανίδα και χλωρίδα, πράγμα που κάνει το παιχνίδι αρκετά εντυπωσιακό καθώς ο παίχτης μπαίνει αμέσως στο κλίμα, να γίνει πιο προσεκτικός στις κινήσεις του αλλά συνάμα να απολαύσει το αχανές τοπίο στο οποίο βρίσκεται.
Κάποια σημεία που εντοπίσαμε και μας έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση, που ελπίζουμε ότι θα αρέσουν και στους πιο απαιτητικούς είναι τα παρακάτω:
- Αίσθημα της διαφυγής είναι σε υψηλά επίπεδα
- Η προσωπικότητα του βασικού εχθρού μας είναι “αρρωστημένη”
- Η τοποθεσία εντυπωσιάζει ακόμη και σε στιγμές που ο χρήστης έπρεπε να μείνει για κάποια ώρα ακίνητος
- Ο ήχος θύμιζε όντως εξωτική τοποθεσία
Βέβαια από την άλλη μπορούμε να πούμε πως η προσπάθεια να συνδεθεί ο ανθρώπινος νους με την Τεχνολογία αλλά και το σώμα να γίνει ένα με αυτήν είναι σε καλά σημεία. Όχι όπως θα περιμέναμε από τίτλους όπως Horizon Zero Dawn αλλά γίνεται μία προσπάθεια σε “πρώιμο” στάδιο θα λέγαμε.
Ως προς το Gameplay, η Ubisoft παραμένει σταθερή στις αξίες κρατώντας για ακόμη μία φορά αχανές τον τεράστιο χάρτη. Στόχος ως συνήθως κάτι που περιμέναμε και πριν την κυκλοφορία δεν είναι άλλο από την κατάληψη εχθρικών βάσεων και την αναζήτηση σωστών collectables. Αυτό που μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση είναι πως πολύ γρήγορα μέχρι και τις 10 ώρες gameplay οι κατασκηνώσεις είχαν αρκετά σημεία fast-travel σε όλο το χάρτη μαζί με παράλληλα shops για crafting και αγοροπωλησίες. Αυτό καταλαβαίνουμε ότι οφείλεται πως οι κεντρικοί Developers δεν πρέπει να είχαν υπολογίσει από πριν το μέγεθος του χάρτη, πράγμα που ήθελαν να κάνουν πιο εύκολη την “ζωή” του Gamer, δίνοντας του εύκολη μετακίνηση σε πολλά σημεία του χάρτη, πέρα από αυτοκίνητα, ελικόπτερα και αεροπλάνα.
Βασικός στόχος, είναι άλλωστε μετά το πέρας της κύριας ιστορίας του παιχνιδιού να αποκτήσουμε το μεγαλύτερο Gear Level, ώστε να είναι πιο εύκολες οι μάχες μας αλλά και η ουσιαστική ζημία που θα κάνουμε στους εχθρούς μας είτε σε ατομικό είτε σε multiplayer επίπεδο. Αν θα θέλαμε να ορίσουμε την συνάρτηση που απαρτίζει το Gear Level θα ήταν ως εξής:
Armor (%) + Weapons (%) = Gear Level
Το Loadout μας χωρίζεται σε 4 διαφορετικές κλάσεις και είναι οι παρακάτω:
- Field Medic – Όπως το λέει και ο τίτλος του είναι η έννοια της υποστήριξης σε όλα τα δρώμενα
- Assault – Λειτουργεί με όσο τον δυνατόν αθόρυβες κινήσεις ή καλύτερα πιο εστιασμένες με shotgun ή rifle όπλα
- Panther – Όπου αξιοποιεί την έννοια του αθόρυβου πάνθηρα, με βάση stealth και submachine όπλα έτοιμο να χτυπήσει χωρίς να εμφανιστεί καθόλου
- Sharpshooter – Κρατώντας στα χέρια snipers για μάχες με την μέγιστη δυνατή απόσταση
Από την άλλη το Ghost Recon Breakpoint, δεν γίνεται να μην έδινε και βάση στα όπλα χωρίζοντας τα και εκείνα σε 7 διαφορετικές κατηγορίες, με διαφορετικό Gear Level. Πρακτικά έχουμε τα εξής:
- Submachine
- Snipers
- Designated Marksman Rifles
- Pistols
- Guns
- Shotguns
- Light Machine Guns
Αυτός ο συνδυασμός κλάσης μαζί με το κατάλληλο Gear, προσφέρει ένα μέτριο skill tree, με αρκετά passives και ανάλογα perks, με αρκετή παραμετροποίηση όσο περισσότερο παίζεται, ανάλογα με τις απαιτήσεις σας.
Τα γραφικά του παιχνιδιού, αν και στην έκδοση που το παίξαμε δεν ήταν ενημερωμένη, μπορούμε να πούμε πως πλησιάζουν παρόμοιους τίτλους της τελευταίας γενιάς. Βέβαια σίγουρα, διακρίναμε σημεία τα οποία θα θέλαμε πιο ποιοτικά χρώματα, ή κινήσεις χαρακτήρων και πραγμάτων μέσα στον ευρύτερο χώρο. Χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως τα πιο σημαντικά σημεία, όπως ο χαρακτήρας και ο εξοπλισμός δεν ήταν στο μέγιστο δυνατό επίπεδο. Αρκετές φορές το παιχνίδι θύμιζε Far Cry, ή The Division 2, όπου τα άπειρα Loot Boxes ή τα εντυπωσιακά τοπία δεν τραβούσαν το ενδιαφέρον του παίχτη μία ή άλλη.
Σε γενικές γραμμές, μείναμε ικανοποιημένοι για έναν τίτλο της Ubisoft, όπου χωρίς όμως να βλέπουμε έναν εντελώς ολοκληρωμένο τίτλο καθώς σε αρκετά σημεία έλειπαν κομμάτια και το ΑΙ δεν ήταν και το καλύτερο. Φαίνεται, ότι η εταιρεία βιάστηκε για την κυκλοφορία του χωρίς να δείχνει ουσιαστικές διαφορές από το προηγούμενο τίτλο, προσπαθώντας να ενώσει σε ένα παιχνίδι πολλούς διαφορετικούς. Ίσως ο βασικός στόχος, ήταν να στοχεύσει σε ένα ευρύτερο κοινό δίνοντας μόνο έμφαση στον βασικό εχθρό που αρέσει έτσι και αλλιώς ως ο Punisher, του Netflix.
Οπτικοακουστικά, οι διάλογοι δεν είχαν την απαραίτητη συνοχή πέρα του Storyline, η μουσική όταν έπρεπε να συνοδεύει την δράση του παιχνιδιού είχε την κατάλληλη ένταση και εννοείται πως ο ήχος των όπλων ήταν εντυπωσιακός. Σε αρκετά σημεία, οι άμεσες εναλλαγές σκηνών σε συνδυασμό με τον ήχο ανέβαζαν την αδρεναλίνη αλλά θα προτείναμε να το δοκιμάζατε με ένα 7.1 ακουστικό ή ένα καλό doubly surround σύστημα ώστε να πετύχετε την μέγιστη απόδοση. Ίσως αρκετές φορές αντιμετωπίσετε ότι ο ήχος, είναι λίγο πιο χαμηλός σε σχέση με άλλα σημεία, αλλά αυτό δεν θα επηρεάσει όλη την εμπειρία.
Συνολικά, το Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint ακολουθεί πιστά την ‘συνταγή’ του προκατόχου του, αλλά ταυτόχρονα δεν έχουν προστεθεί πολλές νέες επιλογές και μηχανισμοί. Το Gameplay είναι φυσικά αναβαθμισμένο, αλλά πολλοί μηχανισμοί καθώς και η συμπεριφορά του AI, πολλές φορές είτε δεν λειτουργεί όπως θα έπρεπε είτε κάνει το Gameplay να φανεί ‘sticky‘. Οπτικοακουστικά είναι εντυπωσιακό ακολουθώντας Ubisoft Standards και τα ηχητικά εφέ προσφέρουν την καλύτερη πιθανή εμπειρία.
Εκτός αυτού όμως, το casting του παιχνιδιού και οι χαρακτήρες μοιάζουν αδιάφοροι και δεν καταφέρνουν να κάνουν τον παίχτη να ‘δεθεί’ η να ενδιαφερθεί για εκείνους. Μοναδική εξαίρεση σε αυτό, είναι η καταπληκτική ερμηνεία του Jon Burnthal ως Colonel, Cole D. Walker που θα μπορούσαμε να πούμε ότι κάνει one-man show δίχως υπερβολή. Το Ghost Recon Breakpoint θα μπορούσε να ήταν ένα μεγάλο expansion του προηγούμενο τίτλου και θα είχε σίγουρα μεγαλύτερη επιτυχία, απ’ το να είναι standalone τίτλος και νέα προσθήκη στο franchise.
Βαθμολογία: 6/10
Social Media
18.202 Likes
582 Followers
3.940 Subscribers
2.114 Followers
3.386 Followers