Mass Effect Andromeda | Review

Μια νέα αρχή για τη σειρά Mass Effect, που αφήνει πίσω το Milky Way και σας ταξιδεύει στο γαλαξία Andromeda

Platforms
 
Genres
,  
Publisher
 
Developer
 

Μια από της βασικότερες προσθήκες του Andromeda, είναι το jetpack, που επιτρέπει στο χαρακτήρα να κάνει dash σε διάφορες κατευθύνσεις, αλλά και να πηδάει. Το dash είναι ό,τι πρέπει για να αποφύγετε κοντινές επιθέσεις από εχθρικούς εξωγήινους, αλλά και τέρατα της πανίδας του εκάστοτε πλανήτη. Από την άλλη, το άλμα επιτρέπει να φτάσετε σε ψηλότερα σημεία, κάτι που εκτός μάχης, χρησιμεύει και στην πρόοδο σε αρχαία ερείπια και εχθρικές βάσεις.

To combat επίσης λειτουργεί με ένα αυτοματοποιημένο σύστημα cover, κάτι που δουλεύει αρμονικά με τη χρήση του jetpack και ιδιαίτερα το dash. Ωστόσο, στην αρχή του παιχνιδιού, καθώς και σε μεγαλύτερες δυσκολίες, είναι απαραίτητο να κινήστε συνεχώς, αφού οι εχθροί σκέφτονται έξυπνα και έρχονται να σας ξετρυπώσουν. Ακόμα και το άλμα φαίνεται χρήσιμο, αφού χάρη σε αυτό μπορεί να κρατηθείτε για λίγο στον αέρα κερδίζοντας έτσι το πλεονέκτημα του ύψους εναντίων των εχθρών.

Επιπλέον, μπορείτε να διαχειριστείτε τα μέλη της ομάδας σας, βάζοντάς τα να προστατέψουν ένα συγκεκριμένο σημείο ή να στρέψουν τα όπλα τους απέναντι σε ένα συγκεκριμένο εχθρό. Σε αυτό που δεν έχετε καθόλου πρόσβαση, είναι στη χρήση ιδιοτήτων από αυτά, αφού τις χρησιμοποιούν αυτόματα. Βέβαια, οι μηχανισμοί αυτοί στην πορεία ξεχνιούνται, ενώ σε χαμηλότερες δυσκολίες, οι σύμμαχοι μπορούν να πεθάνουν μόνο από insta-kills.

Ωστόσο, τα abilities είναι πολύ σημαντικά στο πεδίο της μάχης και χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες. Καταρχάς, έχουμε τις ιδιότητες του Soldier, οι οποίες έχουν να κάνουν κυρίως με εκρηκτικά, όπως χειροβομβίδες και νάρκες. Μετά, υπάρχουν τα biotics, που είναι στην ουσία ψυχικές δυνάμεις, ενώ τη λίστα κλείνουν τα skills του engineer, με τα οποίο μπορείτε να φτιάξετε turrets και να χρησιμοποιήσετε μηχανικές ιδιότητες. Πολλές από αυτές τις ιδιότητες μπορούν να συνδυαστούν και να φτιάξουν διάφορα combos και εφόσον υπάρχουν πάνω από δέκα ιδιότητες, υπάρχουν πάρα πολλοί συνδυασμοί για πειραματισμό.

Στα abilities βρίσκεται επίσης μια ακόμα μεγάλη αλλαγή του παιχνιδιού, δηλαδή ότι ανά πάσα στιγμή μπορείτε να αλλάξετε γνώμη για το skill tree που δουλεύεται και να το παρατήσετε εντελώς. Οι ρόλοι μπορούν να αλλάξουν επίσης ανά πάσα στιγμή και έχουν να κάνουν με τον κλάδο που αφιερώνετε τα skill points. Μέχρι το τέλος του παιχνιδιού, ο χαρακτήρας θα έχει ξεπεράσει το επίπεδο 50, που είναι αρκετό για να φτάσει στο μάξιμουμ έναν κλάδο. Από εκεί και πέρα το leveling δεν σταματάει ποτέ, χάρη στο new game plus, ενώ το μέγιστο επίπεδο ξεπερνάει το 100.

Η αναβάθμιση των συμμάχων ωστόσο δεν είναι τόσο πλούσια με τη σειρά της. Έχοντας πρόσβαση μόνο σε τρεις ιδιότητες και δύο passive abilities, χρειάζεστε ακόμα λιγότερο χρόνο για να τα γεμίσετε. Υπάρχει όμως μία προϋπόθεση για να πάτε τα πάντα στο επίπεδο έξι ενός δευτερεύοντος χαρακτήρα και αυτή δεν είναι άλλη από τα loyalty missions. Στο Mass Effect 2 αν δεν τα κάνατε αυτά, ο εκάστοτε χαρακτήρας μπορούσε να έχει άσχημη κατάληξη, το ίδιο όμως δεν ισχύει και στο Andromeda. Ακόμα βέβαια και σε θέμα εξοπλισμού, ο μόνος που μπορείτε να αλλάξετε είναι ο κεντρικός χαρακτήρας.

Ανάλογα με το επίπεδο του χαρακτήρα σας, ο εξοπλισμός που θα βρίσκετε αλλάζει συνεχώς προς το καλύτερο. Αρχικά, οι πανοπλίες δεν έχουν να κάνουν απαραίτητα με τη ζωή και την άμυνα, αλλά με διάφορους παράγοντες όπως weapon stability, power και biotics. Με την ίδια λογική λειτουργούν και τα όπλα, όπου για παράδειγμα μπορούν να υπάρχουν δύο assault rifles, που όμως συμπεριφέρονται τελείως διαφορετικά. Όλα τα παραπάνω μπορούν να δεχθούν mods για επιπλέον παραμέτρους, ενώ κατά τη διάρκεια της μάχης μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αναλώσιμα, ώστε να αλλάξετε τις σφαίρες σας για τους διάφορους τύπους εχθρών.

Στο παιχνίδι δεν υπάρχει κάποιο σύστημα αναβαθμίσεων για τα όπλα, αφού θα πρέπει κάθε φορά να τα φτιάχνετε ή να τα αγοράζετε στην έκδοση που θέλετε. Μέσα στο διαστημόπλοιό σας και πριν προσγειωθείτε σε κάποιον πλανήτη, μπορείτε να κάνετε research αντικείμενα, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία άλλων πολιτισμών που μαζεύετε με το scanner σας. Αμέσως μετά, η διαδικασία περνάει στο development, όπου εκεί θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε τις πρώτες ύλες που βρίσκετε και να δημιουργήσετε δικό σας εξοπλισμό, όπου έχετε και τη δυνατότητα να προσθέσετε ακόμα περισσότερα mods.

Εκεί μπαίνει στο παιχνίδι το Nomad, ένα όχημα που κινείται σε έξι τροχούς. Στην πρώτη επαφή αυτό μπορεί να προκαλέσει τρόμο, ανακαλώντας αναμνήσεις από το πρώτο Mass Effect και το κακόφημο Mako. Η αλήθεια όμως είναι πως το Nomad είναι πολύ πιο εύχρηστο, έχοντας δύο λειτουργίες, μία για ίσιες επιφάνειες και μία για λόφους. Μπορεί να κάνει boost και jump για τα δύσκολα σημεία, ενώ ακόμα και αυτό δέχεται τις δικές του αναβαθμίσεις.

Σελίδες:
Περισσότερα νέα για το Mass Effect Andromeda

Ασχολείται με games από τότε που θυμάται τον εαυτό του. Προτιμάει να παίξει έναν τίτλο στο φουλ πριν μπει στην διαδικασία να του πετάξει ντομάτες ενώ στον ελεύθερο του χρόνο παίζει αρχαιολογίες. Επίσης είναι Pokemon Master.