Η βιομηχανία του gaming κλείνει το 2016 με $91 δισ. σε κέρδη

Τώρα που το 2016 φτάνει στο τέλος του, η SuperData, μια εταιρία στατιστικών

Το mobile gaming ο πιο κερδοφόρος τομέας

Τώρα που το 2016 φτάνει στο τέλος του, η SuperData, μια εταιρία στατιστικών που αφορούν το gaming, δημοσίευσε το συνολικό κέρδος της χρονιάς. Αυτό το ποσό ανέρχεται στα $91 δισεκατομμύρια, γεγονός πρωτάκουστο για τα δεδομένα του χώρου.

Αυτό που κάνει ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση είναι πως η κατηγορία με τα περισσότερα κέρδη είναι αυτή του mobile gaming με εισφορές της τάξεως των $41 δισεκατομμυρίων. Όπως πολύ σωστά παρατηρεί η SuperData, ο όρος “gamer” πλέον ξεκινάει να ξεφεύγει από τα παραδοσιακά όρια της κονσόλας ή του πληκτρολογίου και να επεκτείνεται σε μέσα τα οποία είναι προσβάσιμα από ακόμα μεγαλύτερο κοινό, με τα κινητά και τίτλους, όπως το Pokemon GO να αποτελούν ισχυρά παραδείγματα αυτής της αλλαγής.

Η εικονική πραγματικότητα, όμως ως ένα από τα νέα μέσα για gaming, δυστυχώς δεν είχε μια καλή αρχή. Αυτό αποδίδεται στο γεγονός ότι το κόστος των μηχανημάτων και η έλλειψη τίτλων, δεν μπορεί να προσελκύσει έναν ικανοποιητικό αριθμό καταναλωτών. Βέβαια είναι η χρονιά της αφετηρίας για την εικονική πραγματικότητα, με την SuperData να πιστεύει πως θα υπάρξει βελτίωση με κατασκευαστικές εταιρίες όπως η Sony και η HTC να αναλαμβάνουν ηγετική θέση στον χώρο.

Τα ίδια σημάδια βελτίωσης υπόσχεται και ο τομέας των E-sports, που πλέον έχει τραβήξει την προσοχή εκδοτών, διαφημιστών και τηλεοπτικών παραγωγών που αναγνωρίζουν την ευκαιρία να πλησιάσουν ένα ολοκαίνουριο αγοραστικό κοινό. Μεγάλες εταιρίες όπως Riot Games, Activision και ΕΑ σχεδιάζουν πωλήσεις δικαιωμάτων προβολής ως έναν νέο τρόπο για έσοδα από το streaming των παιχνιδιών τους.

Σύμφωνα με την έρευνα της SuperData, το συνολικό κέρδος από τις κονσόλες ανέρχεται στα $6,6 δισεκατομμύρια από απευθείας κατέβασμα παιχνιδιών στις κονσόλες  αλλά και μέσω αγορών add-ons, επεκτάσεων και μικροσυναλλαγών. Το pc gaming παραμένει μια από τις κινητήριες δυνάμεις της βιομηχανίας με κέρδη $34 δισεκατομμύρια κυρίως από δωρεάν online παιχνίδια όπως το League of Legends και με νέους τίτλους όπως το Overwatch να προκαλούν το ενδιαφέρον νέων παικτών.