Η Lara Croft έγινε 20 χρονών!

Η Lara Croft έγινε 20 χρονών, του Άρη Παπανικολάου

14/05/2016

Η Lara Croft έγινε 20 χρονών, του Άρη Παπανικολάου
1212

Είναι οξύμωρο να λέμε ότι η ηρωίδα της gaming σειράς Tomb Raider έγινε 20 χρονών, όταν ξεκίνησε την πρώτη της περιπέτεια σε ηλικία 23 χρονών. Στη πραγματικότητα σαν σήμερα συμπληρώνονται 20 χρόνια από την επίσημη κυκλοφορία του Tomb Raider και πιο συγκεκριμένα στις 14 Μαΐου 1996, στην θερινή έκθεση CES’96 (Consumer Electronics Show) παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο κοινό το πρώτο Tomb Raider. To παιχνίδι που θα καθιερώσει τα τρισδιάστατα γραφικά στο gaming, αλλά πολύ περισσότερο την τρισδιάστατη ηρωίδα Lara Croft.

1

 (Το πρώτο Tomb Rider)

Το Tomb Raider αναπτύχθηκε από την Core Design και δανείστηκε στοιχεία δράσης από τα επιτυχημένα της τότε 2D Platform παιχνίδια, το Flasback και το Prince of Persia. Αυτή τη φορά όμως, η Core Design δημιούργησε ένα παιχνίδι το οποίο εκτυλισσόταν σε πλήρως 3D περιβάλλον με την ηρωίδα να εκτελεί εντυπωσιακές (για τα τότε δεδομένα) ακροβατικές κινήσεις. Το μυστικό της επιτυχίας του; Η  Lara Croft, η οποία συνδύαζε ένα κράμα του γνωστού ήρωα-αρχαιολόγου των ταινιών του Steven Spielberg, Indiana Jones, και μιας όμορφης, καλλίγραμμης και αθλητικής κοπέλας.

2

(Η εξέλιξη του κεντρικού χαρακτήρα του Tomb Raider, Lara Croft)

Σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα το Tomb Raider έγινε ένα από τα πιο επιτυχημένα franchise όλων των εποχών, μια επιτυχία που συνεχίζει μέχρι και σήμερα με τα νέα games της σειράς (Rise of the Tomb Raider). H Lara Croft μπήκε στο βιβλίο Guiness με την διάκριση «Διασημότερη εικονική ανθρώπινη ηρωϊδα» και αποτέλεσε σημείο αναφοράς για την εκτίναξη των πωλήσεων του τότε νέου Playstation. Η επιτυχία και η αναγνωρισιμότητα του παιχνιδιού ήταν τόσο μεγάλη ώστε, να γίνει κινηματογραφική ταινία με την Αντζελίνα Τζολί να ενσαρκώνει την Lara, να χτιστούν στις ΗΠΑ θεματικά πάρκα πάνω στο Tomb Raider, και η EIDOS να επεκτείνει το franchise της σε κομιξ και σε βιβλία. Δημιουργός της Lara Croft είναι ο Toby Gard, σχεδιαστής της Core Design και μέλος της ομάδας ανάπτυξης του Tomb Raider.

3

(Toby Gard- εμπνευστής και δημιουργός της Lara Croft)

Όσον αφορά το παιχνίδι αρχικά εξελίχθηκε από την Core Design με την ύπαρξη ενός τίτλου κάθε χρόνο. Η αφόρητη πίεση για την δημιουργία όλων και περισσότερων sequels του παιχνιδιού, οδήγησαν την εταιρεία να σκοτώσει την Lara Croft το 1999 στο The Last Revelation βγάζοντας 2 ακόμα τίτλους πριν το «κλείσιμο της σειράς», το Chronicles και το The Angel of Darkness. Το μεν πρώτο ασχολείται με ένα flashback της ζωής της στο δε δεύτερο δοκιμάζει να αναστήσει την Lara χωρίς επιτυχημένο αποτέλεσμα για τον εμπορικό τομέα του παιχνιδιού.

4

(Textures από το Tomb Raider I )

Μετά την αποτυχία του The Angel of Darkness, η Core Design εγκαταλείπει την σειρά και τρία χρόνια αργότερα με την βοήθεια του Toby Gard (αρχικού δημιουργού) και της Crystal Dynamics θα ξεκινήσει ένα νέο sequel Tomb Raider βασισμένο στα πρώτα παιχνίδια της σειράς, τόσο θεματικά αλλά και όσο και στο gameplay.

Το Tomb Raider από το 1ο μέρος της σειράς έθεσε βάσεις και αποτέλεσε θεμέλιο λίθο για τα 3D action adventure παιχνίδια τρίτου προσώπου.

Tomb Raider Timeline:

  • 1996 – Tomb Raider (Core Design)
  • 1997 – Tomb Raider II (Core Design)
  • 1998 – Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft (Core Design)
  • 1999 – Tomb Raider: The Last Revelation (Core Design)
  • 2000 – Tomb Raider Chronicles (Core Design)
  • 2003 – Tomb Raider: The Angel of Darkness (Core Design)
  • 2006 – Tomb Raider Legend (Crystal Dynamics)
  • 2007 – Tomb Raider Anniversary (Crystal Dynamics
  • 2008 – Tomb Raider Underworld (Crystal Dynamics)
  • 2013 – Tomb Raider (Crystal Dynamics)
  • 2014 – Lara Croft and the Temple of Osiris(Crystal Dynamics)
  • 2015 – Rise of the Tomb Raider(Crystal Dynamics)