Με λίγα λόγια: Το Riot Pls είναι ένα νέο, πειραματικό ιστολόγιο, στο οποίο θα συζητάμε τις προτεραιότητες και τις αξίες που επηρεάζουν όσα κάνουμε, όσα δεν κάνουμε και γιατί.
Πρόκειται για μια αρκετά καλή περίληψη για κάτι τόσο μακροσκελές και σίγουρα δεν εμπεριέχει όλο το περιεχόμενό του, αλλά ελπίζουμε ότι θα το διαβάσετε. Διαβάστε το!
Πρώτα, όμως, ας κάνουμε έναν πρόλογο…
Όλα αυτά τα χρόνια, συνεχώς μας εκπλήσσει, και καμιά φορά μας συγκινεί, το πάθος της κοινότητας, και πρόκειται για μία από αυτές τις στιγμές. Θα περίμενε κανείς να έχουμε συνηθίσει έως τώρα.
Η κατάσταση έχει ως εξής: αντί να τρέχουμε να σβήνουμε φωτιές δεξιά και αριστερά, αρχίσαμε να επεξεργαζόμαστε πράγματα που θα μας επιτρέψουν να δημιουργήσουμε ωραία, βιώσιμα (ελπίζουμε πυράντοχα) έργα στο μέλλον. Όμως, στη διάρκεια της μετάβασής αυτής, είχαμε επίσης την ανησυχία ότι δεν θα κατανοούσατε πόση δουλειά στο παρασκήνιο απαιτούταν (και απαιτείται) για να φτάσουμε εκεί και για το λόγο αυτό μειώσαμε τις συζητήσεις μας. Πείσαμε τους εαυτούς μας ότι έπρεπε πρώτα να γίνουν όλα «σωστά» προτού μπούμε σε διάλογο μαζί σας ή ότι δεν θα θέλατε να ακούσετε για πρόοδο παρά μόνο για απτά αποτελέσματα.
Τονίζουμε εξ αρχής το εξής: αυτό το ιστολόγιο προγραμματιστών δεν έχει να κάνει με αποτελέσματα. Για την ακρίβεια, αν κάποιος ελπίζει ότι εδώ θα βρει υποσχέσεις για νέο περιεχόμενο, απατάται. Δεν είναι αυτό το σχέδιο. Εδώ πειραματιζόμαστε με μια τριμηνιαία ενημέρωση μέσω ιστολογίου – το Riot Pls – σχετικά με τις προτεραιότητές μας, τις μη προτεραιότητές μας, καθώς και το λόγο για αυτά τα δύο. Το ύφος αυτής της πρώτης ενημέρωσης μπορεί να είναι λίγο ιδιαίτερο, καθώς ακόμα προσπαθούμε να ξαναρυθμίσουμε τον τρόπο ομιλίας μας. Θα επισημαίνουμε την τρέχουσα κατάσταση και τις προτεραιότητές μας, ενώ ταυτόχρονα θα υλοποιούμε τη δέσμευσή μας για κοινοποίηση των ενημερώσεων πιο συχνά – ακόμα κι αν είναι απογοητευτικές – επειδή νοιάζεστε κι επειδή το League of Legends είναι το κοινό μας δημιούργημα.
Με τον τρόπο αυτό, λοιπόν, και με ορισμένες εντεινόμενες προσπάθειες συνεχών ενημερώσεων, όπως ιστορίες από τα παρασκήνια, ιστολόγια προγραμματιστών, σημειώσεις ενημερώσεων, ζωντανές μεταδόσεις, Ε&Α και με υπαλλήλους της Riot στα φόρουμ και τα κοινωνικά μέσα, η δέσμευσή μας είναι να σας κρατάμε ενήμερους. Αυτή θα είναι η αρχή.
Ας ξεκινήσουμε περιγράφοντας την κατάσταση
Για ένα παιχνίδι σαν το League, δεν ανταποκρινόμαστε στις προσδοκίες με αρκετά γρήγορο ρυθμό. Συμφωνούμε. Δεν θέλουμε να δικαιολογηθούμε – και το έχουμε ξαναπεί αυτό – αλλά έχουμε ρίξει πολλή, πολλή δουλειά με όλους τους προγραμματιστές μας (μηχανικοί, σχεδιαστές, καλλιτέχνες, κ.λπ.) να συμμαζέψουμε το «τεχνικό χρέος» που έχει συσσωρευτεί τα τελευταία έξι χρόνια. Όταν αρχίσαμε να δουλεύουμε πάνω στο League, ο αισιόδοξος στόχος μας ήταν να μπορούμε να υποστηρίξουμε 20.000 παίκτες και τα χρόνια που προηγήθηκαν της κυκλοφορίας, δημιουργήσαμε μια ελλιπή πλατφόρμα που θα κάνει μόνο αυτό. Είναι περιττό να πούμε ότι πλέον χρειαζόμαστε μια πολύ, πολύ διαφορετική αρχιτεκτονική για να υποστηρίξουμε περισσότερους από 67 εκατομμύρια παίκτες και, όταν λέμε ότι αποπληρώνουμε το τεχνικό χρέος μας, εννοούμε να επιδιορθώσουμε όλη αυτή τη δουλειά χωρίς να ανατρέψουμε τα πάντα.
Από τη δική μας σκοπιά, υπάρχουν δύο κατηγορίες πραγμάτων που μπορούμε να κάνουμε: τα θεμελιώδη και… όλα τα άλλα. Όσον αφορά τα θεμέλιά μας, ασχολούμαστε με ένα εκτεταμένο σχέδιο επικεντρωμένο στην αποπληρωμή του τεχνικού χρέους μας, με ομάδες που εργάζονται στις υπηρεσίες παρασκηνίου, τα εργαλεία παγκόσμιας ανάπτυξης, τη διοχέτευση δόμησης και την υποδομή του δικτύου των σέρβερ μας. Μια άλλη ομάδα έχει αναλάβει τα αυτοματοποιημένα συστήματα δοκιμών και τις εσωτερικές εργαλειοθήκες προγραμματιστών. Αυτά τα πράγματα απαιτούν χρόνο, φανταστείτε να χρειάζεται να ξαναχτίσετε τα θεμέλια ενός σπιτιού ενώ ο κόσμος συνεχίζει να ζει σε αυτό, αλλά είναι απαραίτητο να γίνουν για να προχωρήσουμε μπροστά. Ωστόσο, θα βελτιωθούμε όσον αφορά την επισήμανση όσων γίνονται στο παρασκήνιο: τις χαρές του να καταργείς αλληλεξαρτήσεις περίπλοκου κώδικα, τις φορές που αγοράζουμε τόσους πολλούς σέρβερ που μας παίρνει μέρες μόνο για να τους βγάλουμε από τη συσκευασία τους ή την πρόκληση που αντιμετωπίζουμε όταν ένα μπλοκ κώδικα τρελαίνεται (παρά τη φυσιολογική συμπεριφορά εσωτερικά και στο PBE), το χρησιμοποιούν εκατομμύρια παίκτες και συμπεριφέρεται με τρόπο που, ας το θέσουμε κομψά, η φύση ποτέ δεν είχε προβλέψει για αυτό.
Η άλλη κατηγορία – «όλα τα άλλα» – είναι όσα γνωρίζουμε ως παίκτες. Το νέο Φαράγγι των Επικαλεστών, εποχικές αλλαγές κάθε χρόνο (συχνά στη ζούγκλα), η Εξειδίκευση Ήρωα, η Εύρεση φίλων, το ΟΥΡΦ, ο Θερισμός, η Σουρίμα και η Εξύψωση, νέοι ήρωες, περισσότερες ενημερώσεις ηρώων πιο συχνά, περισσότερα esports, νέες βελτιώσεις στις ενδείξεις οθόνης, αναβαθμίσεις στο σύστημα αναμόρφωσης παικτών και στις ανταμοιβές ή η νέα εκδήλωση Μπίλτζγουοτερ: Πύρινη Παλίρροια. Τα προαναφερθέντα είναι τομείς στους οποίους μπορούμε να αναπτύξουμε νέα πράγματα και δεν έχουμε πάψει να προσπαθούμε να βελτιωνόμαστε σε αυτούς.
Διαθέτουμε παθιασμένες ομάδες που εργάζονται σκληρά και στις δύο πλευρές. Η μία απλώς τυχαίνει να προσφέρει προβεβλημένο περιεχόμενο, ενώ η άλλη έχει να αντιμετωπίσει κατά πολύ μεγαλύτερες προκλήσεις – όπως η δημιουργία εξειδικευμένης υποστήριξης ISP για τους παίκτες του League – στην αφάνεια. Πρέπει να φροντίσουμε να επικοινωνούμε τη δουλειά και των δύο.
Τι σημαίνει, λοιπόν, αυτό;
Ουσιαστικά, η παραπάνω «μορφή του παιχνιδιού» τροφοδοτεί τις προτεραιότητες για το League of Legends. Ο τρόπος που επιλέγουμε το τι θα κάνουμε έχει σαφή προσανατολισμό:
Να αποπληρώσουμε το τεχνικό χρέος μας
Το League είναι μια συνεχώς εξελισσόμενη εμπειρία την οποία έχουμε δεσμευτεί να βελτιώνουμε και να υποστηρίζουμε. Αυτό σημαίνει δημιουργία συστημάτων πάνω στα οποία να μπορούν να δουλέψουν εκατοντάδες προγραμματιστές ταυτόχρονα, δημιουργία τεχνολογίας και διεργασιών που θα μας επιτρέπουν να κυκλοφορούμε αποτελεσματικά ενημερώσεις σε χιλιάδες σέρβερ σε 12 διαφορετικές περιοχές, καθώς και δημιουργία μιας αρχιτεκτονικής υλικού και λογισμικού που θα μπορεί να υποστηρίζει εκατομμύρια παίκτες ταυτόχρονα. Όλα αυτά μπορεί να ακούγονται βαρετά στη θεωρία, αλλά, τελικά, μεταφράζονται σε περισσότερες μοναδικές ενημερώσεις, πιο γρήγορα. Δεν πρόκειται για εύκολο έργο, ούτε πρόκειται να ολοκληρωθεί γρήγορα, για αυτό στο μεταξύ έχουμε ως στόχο…
Να επιλέγουμε τα κατάλληλα έργα που ελπίζουμε ότι θα αρέσουν στους παίκτες
Το γεγονός ότι υπάρχουν πολλά θεμελιώδη στοιχεία που πρέπει να χτίσουμε εκ νέου δεν σημαίνει ότι πρέπει να αφήσουμε στην άκρη όλα τα υπόλοιπα. Έχοντας να υποστηρίξουμε πράγματα όπως νέες ενδείξεις οθόνης, νέες αμφιέσεις υψηλότερης ποιότητας, νέοι ήρωες και ενημερώσεις ηρώων και μια συνεχώς αναπτυσσόμενη σκηνή esports, θα συνεχίσουμε να παράγουμε – και να βελτιώνουμε την παραγωγή μας – στους τομείς που μπορούμε, εκτός αν αυτό έχει αντίκτυπο στην κύρια προτεραιότητά μας (αν οι σχεδιαστές μπορούσαν να δημιουργήσουν καλύτερα εργαλεία προγραμματιστών, θα ήμασταν οι πρώτοι στη σειρά!).
Διαβάστε σε τι δεν εστιάζουμε
Πρέπει πάντα να παίρνουμε δύσκολες αποφάσεις όταν πρέπει να διαλέξουμε δυνατότητες που οι παίκτες (συμπεριλαμβανομένων ημών) θέλουν και αναμένουν. Ακολουθούν ορισμένα πράγματα που μας ζητάτε συνεχώς, αλλά τα έχουμε βάλει στην άκρη – και το γιατί:
Επαναλήψεις (προς το παρόν)
Αυτό, ήταν δικό μας λάθος. Όχι μόνο είχαμε υποσχεθεί επαναλήψεις κατά την κυκλοφορία του League of Legends γιατί θεωρούσαμε ότι ήταν απαραίτητες για να δώσουμε ώθηση στα esports (ίσως και όχι), αλλά παρουσιάζοντας τις και στο PBE δημιουργήσαμε την προσδοκία ότι θα κυκλοφορήσουν σύντομα. Αποσύραμε τις επαναλήψεις γιατί οι τεχνικές απαιτήσεις (φόρτος σέρβερ, συμβατότητα με προηγούμενες εκδόσεις, σταθερότητα δικτύου) ήταν τόσο υψηλές που γνωρίζαμε ότι θα ήταν δύσκολο να γίνει «σωστά». Πλέον, γνωρίζουμε επίσης ότι με τις ανωτέρω προτεραιότητες απλώς δεν είναι εφικτό να ασχοληθούμε με τις επαναλήψεις έως ότου καθαρίσουμε πολλά από αυτά τα συστήματα. Εν τω μεταξύ, είμαστε μεγάλοι θαυμαστές των εναλλακτικών που έχει δημιουργήσει η παθιασμένη κοινότητα προγραμματιστών εκτός της Riot και αναζητούμε τρόπους να αποδώσουμε τα εύσημα σε αυτά τα παιδιά (και να τα υποστηρίξουμε).
Λειτουργία Sandbox
Μάθαμε ότι αρκετοί παίκτες έχουν ζητήσει λειτουργία Sandbox, για δύο κυρίως λόγους: ο πρώτος είναι η δοκιμή νέου περιεχομένου – κάτι το οποίο εκτιμούμε κι εμείς. Θέλουμε οι παίκτες να γνωρίζουν τι παίρνουν και να είναι χαρούμενοι με τα πράγματα που ξεκλειδώνουν (ενδεχομένως να εξετάσουμε άλλους τρόπους για να γίνεται αυτό). Ο δεύτερος είναι ότι οι παίκτες θέλουν να εξασκηθούν σε πολύ συγκεκριμένες ικανότητες χωρίς τους περιορισμούς ενός κανονικού παιχνιδιού. Επί του συγκεκριμένου, η άποψή μας είναι ότι η λειτουργία sandbox δεν είναι ο κατάλληλος τρόπος. Θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι είμαστε σαφείς: τα παιχνίδια του League of Legends πρέπει να είναι αδιαμφισβήτητα ο καλύτερος τρόπος για να βελτιωθεί ένας παίκτης. Μολονότι υπάρχουν πολλές πραγματικές ικανότητες που μπορεί να αναπτύξει κανείς σε μια αίθουσα υπερβολικού χρόνου, δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση αυτό να αποτελέσει μια προσδοκία που θα προστεθεί στις ήδη υψηλές απαιτήσεις εισαγωγής. Σε ατομικό επίπεδο, γνωρίζουμε ότι αυτό δεν ισχύει πάντα – ορισμένοι θέλουν απλώς έναν χώρο να εξασκηθούν στην ταχυμεταφορά πάνω από τοίχους χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν 3,6 λεπτά στο μεσοδιάστημα. Ωστόσο, όταν αυτό το πλεονέκτημα σταθμίζεται έναντι του κινδύνου η λειτουργία Sandbox να γίνει μια προσδοκία, απλώς δεν μπορούμε να αποδεχτούμε το τίμημα. Δεν θέλουμε ποτέ να φτάσει εκείνη η μέρα που όταν ένας παίκτης θα θέλει να βελτιωθεί στο League η πρώτη του υποχρέωση να είναι να χρησιμοποιήσει ένα Sandbox. Θέλουμε πραγματικά να στηρίξουμε τη δυνατότητά σας να βελτιώσετε ικανότητες και ενδεχομένως να υπάρχουν άλλοι τρόποι, αλλά όχι αυτός.
Διαβάστε σε τι εστιάζουμε
Όσο συνεχίζουμε να βελτιώνουμε το παγκόσμιο δίκτυο, να εξαλείφουμε πολύπλοκο κώδικα, να δημιουργούμε καλύτερα εργαλεία για τους προγραμματιστές του League και να τελειοποιούμε άλλες πτυχές της εμπειρίας του League (και να βρίσκουμε τρόπους να σας λέμε ιστορίες για όλα αυτά), έχουμε ορισμένες ομάδες και έργα για τα οποία θα σας μιλήσουμε τώρα:
Ενημέρωση της εφαρμογής
Πριν από ένα χρόνο σχεδόν, κυκλοφορήσαμε ένα ενημερωμένο πρόγραμμα ενημέρωσης κώδικα και μια ενημερωμένη σελίδα προορισμού της εφαρμογής. Μαζί με αυτά, γράψαμε μια σύντομη δημοσίευση. Στο τέλος αυτής της δημοσίευσης, έλεγε:
«Έχουμε ένα όραμα σχετικά με το τι μπορεί να επιφυλάσσει το μέλλον για την εφαρμογή και ανυπομονούμε στην πορεία να μοιραστούμε τα σχέδια μας μαζί σας!»
Το «στην πορεία» ήλθε και παρήλθε και… σιγή ασυρμάτου από εμάς.
Δεν ξεχάσαμε την υπόσχεσή μας και εργαζόμαστε πάνω σε μια μεγάλη ενημέρωση για την υφιστάμενη εφαρμογή. Αναμένουμε οι δοκιμές από τους παίκτες να ξεκινήσουν κατά την κυκλοφορία της Σεζόν 2016. Στη συνέχεια, όταν θα είναι έτοιμη να κυκλοφορήσει, ο στόχος μας είναι να προσφέρουμε μεγαλύτερη αξιοπιστία και ταχύτητα απόκρισης και λιγότερα σφάλματα (σε αυτά εστιάζουμε κυρίως και φροντίζουμε να είμαστε απολύτως σίγουροι για το αποτέλεσμα προτού προχωρήσουμε). Σε τελική ανάλυση, θέλουμε ο αντίπαλός σας να είναι ο παίκτης όχι το παιχνίδι, συνεπώς η ενημερωμένη εφαρμογή προσανατολίζεται στο να προσφέρει σε εσάς και τους φίλους σας μια εμπειρία League με ελάχιστα προβλήματα. Επίσης, αναπτύσσουμε την εφαρμογή σε ένα νέο τεχνικό πλαίσιο και με νέα αρχιτεκτονική, ώστε οι ομάδες της Riot σε όλο τον κόσμο να μπορούν να αναπτύσσουν, να προσφέρουν και να υποστηρίζουν περισσότερες δυνατότητες της εφαρμογής με πιο αποτελεσματικό τρόπο.
Ενίσχυση του ανταγωνισμού
Εργαζόμαστε πάνω σε ορισμένες βελτιώσεις στο ανταγωνιστικό σύστημα που θέλουμε να κυκλοφορήσουν για τη σεζόν 2016. Το επίκεντρο αυτών των αλλαγών είναι, ωστόσο, όλοι οι αγώνες κατάταξης να ενταχθούν στη λειτουργία δημιουργίας ομάδας με μια υποστηριζόμενη φάση επιλογής/αποκλεισμού. Θα μπορείτε να επιλέξετε 2 θέσεις – συμπεριλαμβανομένης της «κάλυψης» – για να διασφαλιστεί ότι παίζετε στη θέση από την οποία μπορείτε να συμβάλετε περισσότερο.
Να κάνουμε το League καλύτερο με φίλους
Εξερευνούμε πολλές δυνατότητες για να σας βοηθήσουμε να συνδεθείτε και να παίξετε με νέους και υπάρχοντες φίλους online, ακόμα και όταν τα επίπεδα δεξιοτήτων σας είναι αρκετά διαφορετικά. Γνωρίζουμε, επίσης, ότι δεν γίνεται να παίζετε μόνο με τους φίλους σας σε κάθε αγώνα και, σε αυτές τις περιπτώσεις, θα συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε μαζί σας για να φτιάξουμε μια καλύτερη κοινότητα.
Να προλάβουμε το τραίνο του περιεχομένου
Όπως προαναφέραμε, όπου μπορούμε, θέλουμε να συνεχίσουμε με τον ίδιο ρυθμό:
Η σεζόν, της σεζόν, ω σεζόν
Δεν μπορούσαμε να σκεφτούμε καλύτερο τίτλο. Θέλουμε η έναρξη της σεζόν να είναι μια συναρπαστική στιγμή για αλλαγές στο παιχνίδι, αλλά ελπίζουμε να καταφέρουμε να υπάρξει και συνέχεια με ουσιαστικές αλλαγές και στη μέση της σεζόν. Αντί απλώς να εστιάζουμε σε μια χαοτική περίοδο προετοιμασίας, σε λίγους μήνες θα μάθετε το σχέδιο για τη Σεζόν 2016, η οποία είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας πολλών ομάδων που εργάζονται πάνω στο League.
Εκδηλώσεις
Μόλις ολοκληρώσαμε το Μπίλτζγουοτερ: Πύρινη Παλίρροια, συνεπώς είναι αρκετά εύκολο να επικοινωνήσουμε το σκοπό μας πάνω σε αυτό. Δεν θα είναι όλες οι εκδηλώσεις τόσο μεγάλες, αλλά από το Μπίλτζγουοτερ έως τα Παγκόσμια Πρωταθλήματα και την Πρωταπριλιά, θέλουμε να παρέχουμε περιεχόμενο που να διατηρεί τη φρεσκάδα του League και να σας προσφέρει νέους τρόπους αλληλεπίδρασης.
Αφήγηση
Η μυθολογία έχει διαφορετική σημασία για κάθε παίκτη, αλλά γνωρίζουμε ότι πολλοί από εσάς αναζητάτε μια ιστορία που θα αλλάζει πραγματικά τη Γη των Ρούνων με την πάροδο του χρόνου. Και πάλι, θέλουμε αυτό να γίνεται πιο συχνά. Οι εκδηλώσεις όπως το Μπίλτζγουοτερ μας βοηθούν να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητές μας και πειραματιζόμαστε και με άλλους τρόπους για να σας μεταφέρουμε την ιστορία, όπως κόμικς, βίντεο, μικρές νουβέλες (σας άρεσε το μουσικό βίντεο του Αμούμου;).
Ενημερώσεις υψηλότερης ποιότητας
Ακόμα προσπαθούμε να ξεπεράσουμε τις προσδοκίες με κάθε νέο ήρωα που κυκλοφορούμε και όχι μόνο βελτιωνόμαστε σε κάθε αμφίεση αλλά εξερευνούμε και νέους τρόπους που θα σας διευκολύνουν να εξατομικεύσετε την εμπειρία του League στη Σεζόν 2016.
Τι έπεται;
Στο εξής, δεν θα πρέπει να σας εκπλήσσει η δουλειά μας. Θα γνωρίζετε σε ποιους τομείς δίνουμε προτεραιότητα, καθώς και για ποιο λόγο. Αυτό σημαίνει επίσης ότι θα πειραματιζόμαστε με διαφορετικές μορφές επικοινωνίας και διαφάνειας. Η κοινοποίηση περισσότερων λεπτομερειών σχετικά με τη συνολική εικόνα σημαίνει επίσης ότι θα μαθαίνετε για πράγματα προτού ολοκληρωθούν. Για αυτό, να είστε προετοιμασμένοι για το γεγονός ότι δεν θα υπάρχουν όλες οι λεπτομέρειες και ότι θα υπάρχουν ορισμένες διαφορές στην πορεία. Θα το επαναλάβουμε: αυτό το ιστολόγιο προγραμματιστών δεν αφορά «αποτελέσματα» ή νέο περιεχόμενο, αλλά την επαναφορά του διαλόγου μεταξύ μας, ώστε να μπορούμε να μιλάμε και να δημιουργούμε.
Σας ευχαριστούμε που διαβάσατε αυτήν την επικά μακροσκελή δημοσίευση. Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι με όλα αυτά και ελπίζουμε κι εσείς το ίδιο.
Social Media
18.202 Likes
582 Followers
3.940 Subscribers
2.114 Followers
3.386 Followers