Dead Effect – Review

Το Dead Effect αρχικά κυκλοφόρησε σε κινητά με λογισμικό iOS και Android τον Σεπτέμβριο του 2013.

Platforms
 
Publisher
 
Developer
 

Το Dead Effect αρχικά κυκλοφόρησε σε κινητά με λογισμικό iOS και Android τον Σεπτέμβριο του 2013. Πρόκειται για ένα indie Shooter πρώτου προσώπου της inDev Brain, η οποία αποφάσισε πρόσφατα να το εκδώσει σε PC και Mac. Ουσιαστικά το Dead Effect είναι ένα port από τις πλατφόρμες των κινητών μας. Οι Developers του Dead Effect, inDev Brain, είναι άλλο ένα ανεξάρτητο στούντιο που εμπνεύστηκε από παλαιότερες ιδέες και παιχνίδια που είχαν επιτυχία στο παρελθόν.

Dead Effect Thumb

Η ιδεολογική προέλευση του σεναρίου, στο Dead Effect, έχει ρίζες σε sci-fi cult ιστορίες των ’80s και ’50s. Προφανώς οι developers πίστευαν ότι με αυτό τον τρόπο σκιαγραφούσαν μια διαφορετική προσέγγιση για τους καλούς και κακούς ήρωες της ιστορίας. Ένας παράφρων επιστήμονας, είναι υπεύθυνος για μια «παράνομη» επιστημονική δραστηριότητα για την οποία δεν εξηγείτε ακριβώς τι πήγε στραβά ή γιατί ξεκίνησε καν. Το αποτέλεσμα αυτού του «παράνομου» πειράματος ήταν να μολύνει το οξυγόνο του διαστημόπλοιου που βρίσκεστε και να μεταλλάξει το προσωπικό του διαστημόπλοιου σε σαρκοβόρα Zombies που επιτίθεντε σε οτιδήποτε ζωντανό. Αναμφισβήτητά από εδώ και πέρα το λόγο έχουν τα όπλα, αφού δεν υπάρχει άλλος ν’ αναλάβει να διορθώσει το πρόβλημα.

Εσείς για να λύσετε το πρόβλημα πρέπει να επιλέξετε ανάμεσα σε δύο πρωταγωνιστές. Την σαρκαστική «κλασσική» Αμερικανίδα ηρωίδα Jane Grey (όπως λέμε G.I. Jane) και τον «κλασσικό» τραχύ Badass Αμερικανό Davis Gunnar. Οι δυο πρωταγωνιστές της ιστορίας ανήκουν στην Unit 13, μια ομάδα ειδικών αποστολών που δυστυχώς το σενάριο δεν εξηγεί πως βρέθηκε εκεί.

Το Dead Effect προσπαθεί να παρουσιάσει ένα τρομακτικό, σκοτεινό περιβάλλον επηρεασμένο από «γίγαντες» της video gaming και κινηματογραφικής βιομηχανίας όπως είναι τα Doom 3, Alien, και κάποια πιο παλαιά όπως το Corridor 7. Το παιχνίδι, στην μεγαλύτερη διάρκειά του καταφέρνει να μεταφέρει μια αξιοπρεπή αλλά λίγη ατμόσφαιρα τρόμου. Ο εξωπραγματικός αριθμός των εχθρών και ο ρυθμός του respawn θα σας κρατήσει σε εγρήγορση, ενώ συγχρόνως ο σχεδιασμός των επιπέδων δημιουργεί κλειστοφοβικά συναισθήματα.

Dead Effect Image 3

Κλειστοφοβικές καταστάσεις

Δυστυχώς όμως, η εξέλιξη του παιχνιδιού δείχνει μεγάλη μετριοφροσύνη. Oι αποστολές είναι συνολικά δώδεκα και χρειάζονται από δέκα έως εικοσιπέντε λεπτά για την ολοκλήρωση τους η κάθε μια. Βέβαια, το Dead Effect δεν ξεφεύγει καθόλου από τη κύρια ιστορία ενώ οι διάδρομοι του διαστημόπλοιου είναι αυστηρά γραμμικοί περιορίζοντας την εξερεύνηση. Στη διάρκεια του παιχνιδιού βρίσκονται διάσπαρτα κρυμμένα διάφορα PDAs, «προδίδοντας» επιπλέον στοιχεία για την ιστορία, αλλά χωρίς κάποια λογοτεχνική συνοχή. Σε φυσιολογικούς ρυθμούς, η διάρκεια του παιχνιδιού δεν θα ξεπεράσει τις 5 ώρες σε καμία περίπτωση.

Συνεχίζοντας, το Dead Effect αποτυγχάνει στο τομέα της δράσης. Στη διάθεση μας έχουμε πολύ βασικές κινήσεις αφού δεν μας δίνετε η ικανότητα του άλματος (jump) ενώ η κίνηση παραμένει «αφύσικη» καταδικάζοντας την οποιαδήποτε μανούβρα στους στενούς διαδρόμους. Η στόχευση ακόμα και ακριβείας πολλές φορές δεν βοηθάει τη κατάσταση, ενώ τα headshots είναι πιο πολύ θέμα τύχης, παρά ικανότητας. Παρ’ όλα αυτά όταν επιτυγχάνετε ένα headshot, είναι παραπάνω από ικανοποιητικό. Η μάχη στο Dead Effect είναι η επιτομή του Splatter! Οι πρώτες δύο ώρες ενασχόλησης με το παιχνίδι είναι απολαυστικές, χωρίς βάθος αλλά πολύ αίμα, όπως πρέπει να συμβαίνει σε κάθε φινετσάτη cult «κατάσταση». Η cult παρόρμηση των developers στο gameplay συνεχίζεται με την προσθήκη του Bullet Time όπως συνέβαινε στο Max Payne, ενώ στην διάθεση σας υπάρχει και το Devastation, μια ξεχωριστή ικανότητα η οποία σας επιτρέπει να… στείλετε στον άλλο κόσμο πολλούς εχθρούς μαζί!

Splatter!!!

Το Dead Effect δεν είναι ένα τεχνολογικό θαύμα στο τομέα των γραφικών, αλλά ούτε και στον ήχο. Χρησιμοποιώντας όμως τις δυνατότητες της μηχανής γραφικών Unity, εικαστικά το παιχνίδι δίνει περισσότερα απ’ όσα κοστίζει. Ο ήχος είναι απλά ικανοποιητικός αφού δεν ποικίλει σε εφέ ενώ οι ήχοι των όπλων είναι ανεκτοί. Αντίθετα, εκεί που έχει δοθεί έμφαση είναι στο τομέα της μουσικής αφού οι Developers ανέθεσαν την μουσική υπόκρουση στον ανεξάρτητο παραγωγό Matus Siroky γνωστός από το παιχνίδι Mafia II. Έτσι, η εμπειρία ενός παιχνιδιού των πέντε ευρώ μετατρέπετε σε μια μικρή cult indie διαχρονικότητα με σαφείς επιρροές από Doom…

Στο τέλος της ημέρας αυτό που μετράει είναι αν το Dead Effect μπορεί να σας ψυχαγωγήσει. Το παιχνίδι για το κόστος του παραδίδει πολύ περισσότερη διασκέδαση από αυτή που περιμένετε. Στο σύνολο του το Dead Effect δεν είναι άσχημο. Ναι μεν είναι εμφανή η απειρία του ανεξάρτητου Studio, αλλά στο ίδιο κόστος υπάρχουν τουλάχιστον τρείς φορές χειρότεροι τίτλοι στη κατηγορία του… Μειονεκτήματα όπως η απουσία Voice Acting στη κατηγορία των indie είναι κάτι φυσιολογικό και συμβαίνει συχνά. Πολλά indie games δεν μπορούν να ξεφύγουν από τα οικονομικά όρια του indie developing και το Dead Effect δεν αποτελεί εξαίρεση. Παρόλο τον περιορισμό σε οικονομικούς πόρους και ανθρώπινο δυναμικό, το Dead Effect παραδίδει cult ατμόσφαιρα σε τιμή ευκαιρίας για τους λάτρεις του είδους και μόνο.

To Dead Effect μπορείτε να το προμηθευτείτε από το Kinguin σε χαμηλότερη τιμή, κάνοντας click εδώ

Πηγή

Βαθμολογία:

Θετικά:

  • Unity Engine μηχανή γραφικών
  • Χαμηλή τιμή
  • Όμορφη μουσική επένδυση
  • Cult & Splatter

Αρνητικά:

  • Γραμμικό και κλισέ σενάριο
  • Καλές παλιές ιδέες με μέτρια υλοποίηση
  • Φτωχά ηχητικά εφέ
  • Μέτριο gameplay
  • Χαμηλή διάρκεια παιχνιδιού
Το Dead Effect αρχικά κυκλοφόρησε σε κινητά με λογισμικό iOS και Android τον Σεπτέμβριο του 2013. Πρόκειται για ένα indie Shooter πρώτου προσώπου της inDev Brain, η οποία αποφάσισε πρόσφατα να το εκδώσει σε PC και Mac. Ουσιαστικά το Dead Effect είναι ένα port από τις πλατφόρμες των κινητών μας. Οι Developers του Dead Effect, inDev Brain, είναι άλλο ένα ανεξάρτητο στούντιο που εμπνεύστηκε από παλαιότερες ιδέες και παιχνίδια που είχαν επιτυχία στο παρελθόν. Η ιδεολογική προέλευση του σεναρίου, στο Dead Effect, έχει ρίζες σε sci-fi cult ιστορίες των ’80s και ’50s. Προφανώς οι developers πίστευαν ότι με αυτό τον τρόπο σκιαγραφούσαν μια διαφορετική προσέγγιση για τους καλούς και κακούς ήρωες της ιστορίας. Ένας παράφρων επιστήμονας, είναι υπεύθυνος για μια "παράνομη" επιστημονική δραστηριότητα για την οποία δεν εξηγείτε ακριβώς τι πήγε στραβά ή γιατί ξεκίνησε καν. Το αποτέλεσμα αυτού του "παράνομου" πειράματος ήταν να μολύνει το οξυγόνο του διαστημόπλοιου που βρίσκεστε και να μεταλλάξει το προσωπικό του διαστημόπλοιου σε σαρκοβόρα Zombies που επιτίθεντε σε οτιδήποτε ζωντανό. Αναμφισβήτητά από εδώ και πέρα το λόγο έχουν τα όπλα, αφού δεν υπάρχει άλλος ν’ αναλάβει να διορθώσει το πρόβλημα. Εσείς για να λύσετε το πρόβλημα πρέπει να επιλέξετε ανάμεσα σε δύο πρωταγωνιστές. Την σαρκαστική "κλασσική" Αμερικανίδα ηρωίδα Jane Grey (όπως λέμε G.I. Jane) και τον "κλασσικό" τραχύ Badass Αμερικανό Davis Gunnar. Οι δυο πρωταγωνιστές της ιστορίας ανήκουν στην Unit 13, μια ομάδα ειδικών αποστολών που δυστυχώς το σενάριο δεν εξηγεί πως βρέθηκε εκεί. Το Dead Effect προσπαθεί να παρουσιάσει ένα τρομακτικό, σκοτεινό περιβάλλον επηρεασμένο από "γίγαντες" της video gaming και κινηματογραφικής βιομηχανίας όπως είναι τα Doom 3, Alien, και κάποια πιο παλαιά όπως το Corridor 7. Το παιχνίδι, στην μεγαλύτερη διάρκειά του καταφέρνει να μεταφέρει μια αξιοπρεπή αλλά λίγη ατμόσφαιρα τρόμου. Ο εξωπραγματικός αριθμός των εχθρών και ο ρυθμός του respawn θα σας κρατήσει σε εγρήγορση, ενώ συγχρόνως ο σχεδιασμός των επιπέδων δημιουργεί κλειστοφοβικά συναισθήματα. [caption id="attachment_33249" align="aligncenter" width="600"] Κλειστοφοβικές καταστάσεις[/caption] Δυστυχώς όμως, η εξέλιξη του παιχνιδιού δείχνει μεγάλη μετριοφροσύνη. Oι αποστολές είναι συνολικά δώδεκα και χρειάζονται από δέκα έως εικοσιπέντε λεπτά για την ολοκλήρωση τους η κάθε μια. Βέβαια, το Dead Effect δεν ξεφεύγει καθόλου από τη κύρια ιστορία ενώ οι διάδρομοι του διαστημόπλοιου είναι αυστηρά γραμμικοί περιορίζοντας την εξερεύνηση. Στη διάρκεια του παιχνιδιού βρίσκονται διάσπαρτα κρυμμένα διάφορα PDAs, "προδίδοντας" επιπλέον στοιχεία για την ιστορία, αλλά χωρίς κάποια λογοτεχνική συνοχή. Σε φυσιολογικούς ρυθμούς, η διάρκεια του παιχνιδιού δεν θα ξεπεράσει τις 5 ώρες σε καμία περίπτωση. Συνεχίζοντας, το Dead Effect αποτυγχάνει στο τομέα της δράσης. Στη διάθεση μας έχουμε πολύ βασικές κινήσεις αφού δεν μας δίνετε η ικανότητα του άλματος (jump) ενώ η κίνηση παραμένει "αφύσικη" καταδικάζοντας την οποιαδήποτε μανούβρα στους στενούς διαδρόμους. Η στόχευση ακόμα και ακριβείας πολλές φορές δεν βοηθάει τη κατάσταση, ενώ τα headshots είναι πιο πολύ θέμα τύχης, παρά ικανότητας. Παρ’ όλα αυτά όταν επιτυγχάνετε ένα headshot, είναι παραπάνω από ικανοποιητικό. Η μάχη στο Dead Effect είναι η επιτομή του Splatter! Οι πρώτες δύο ώρες ενασχόλησης με το παιχνίδι είναι απολαυστικές, χωρίς βάθος αλλά πολύ αίμα, όπως πρέπει…

6.3

Μέτριο

Ένας συνδιασμός Cult και Splatter

Παρόλο τον περιορισμό σε οικονομικούς πόρους και ανθρώπινο δυναμικό το Dead Effect παραδίδει cult ατμόσφαιρα σε τιμή ευκαιρίας για τους λάτρεις του είδους και μόνο.

GAMEPLAY

6

ΓΡΑΦΙΚΑ

7

ΗΧΟΣ

6.3

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

6

User Rating : Be the first one !
6
Περισσότερα νέα για το Dead Effect