Ghost of Tsushima – Review

Tο Ghost of Tsushima, κλείνει αντάξια την  τελευταία γενιά exclusive τίτλων για το PS4

Tο Ghost of Tsushima, κλείνει αντάξια την τελευταία γενιά exclusive τίτλων για το PS4

Το Ghost of Tsushima είναι ένας action-adventure, stealth τίτλος, που αναπτύχθηκε από την Sucker Punch Productions και εκδόθηκε από την Sony Interactive Entertainment. Κυκλοφόρησε στις 17 Ιουλίου αποκλειστικά για PS4 και αποτελεί τον τελευταίο exclusive τίτλο για αυτή τη γενιά. H Sucker Punch Productions δεν έφτιαξε ένα ιστορικά ακριβές παιχνίδι, αλλά έκανε σίγουρα σημαντική έρευνα. Επισκέφθηκε την Tsushima και με την συνεργασία Ιαπώνων συμβούλων, δημιούργησε ένα video game που είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι δεν αναπτύχθηκε από Ιάπωνες.

Βρισκόμαστε στο νησί Tsushima στα τέλη του 13ου αιώνα, συγκεκριμένα στο 1.274. Εμπνευσμένο από πραγματικά γεγονότα, η ιστορία ξεκινάει στην Komoda με την ήττα των samurai από τους Μογγόλους. Ο πρωταγωνιστής ονομάζεται Jin Sakai, είναι επικεφαλής της Clan Sakai και ανιψιός του Lord Shimura, του φεουδάρχη της νήσου Tsushima. Μεγαλωμένος και γαλουχημένος με τις πατροπαράδοτες αρχές και τον κώδικα τιμής των samurai, ξεκινάει το ταξίδι προς την απελευθέρωση του νησιού του από την κατοχή του Khotun Khan, τον αρχηγό της μογγολικής στρατίας. Ωστόσο, οι συνθήκες τον αναγκάζουν να πάει αντίθετα στην ηθική και τον κώδικά του ως πολεμιστής, καταφεύγοντας σε μεθόδους που θα χρησιμοποιούσαν ληστές και εκτελεστές. Όπως είναι φυσικό, οι τακτικές αυτές θεωρούνται ταμπού για τους samurai και σε διαφορετική περίπτωση, ο Jin θα είχε εξοστρακιστεί και θα είχε αμαυρωθεί η τιμή του. Παρόλα αυτά, όσο προχωράει η ιστορία και όσο ο Jin απελευθερώνει περιοχές, τόσο περισσότερο κερδίζει την εκτίμηση των κατοίκων του νησιού. Γίνεται επικηρυγμένος απο  τους Μογγόλους, οι οποίοι βρίσκουν συνεχώς δολοφονημένους τους στρατιώτες τους. Οι χωρικοί και οι σύμμαχοι του Jin, δεν έχουν ξαναδεί κάποιον να πολεμάει σαν κι αυτόν και σε συνδυασμό με τις stealth τεχνικές του, ξεκινά ο  θρύλος του ως “φάντασμα”. Ενδεχομένως η ιστορία να μην είναι κάτι πρωτότυπο, αλλά είναι πολύ καλά δομημένη και συγκροτημένη. 

To gameplay βασίζεται στην πιο επιτυχημένη μίξη stealth, rpg και combat στοιχείων, και είναι τελείως διαφορετικό από τους τίτλους που αναπτύσσει συνήθως η Sucker Punch. Ναι μεν, δανείζεται μηχανισμούς από διαφορετικά γνωστά παιχνίδια, αλλά είναι πλήρως λειτουργικό. Συνολικά, αρχικά το παιχνίδι είχε τρία difficulty settings (easy, medium και hard), ενώ στη συνέχεια προστέθηκε και το lethal difficulty, μέσω update. To Ghost of Tsushima είναι αρκετά user friendly και χάρη στον προσβάσιμο χειρισμό του, μπορεί να το παίξει ο οποιοσδήποτε, ακόμα και άτομα που δεν είναι εξοικειωμένα με τέτοιου είδους παιχνίδια. Ο Jin χειρίζεται κυρίως το sakai katana του για το combat και το sakai tanto, μια μικρότερη λεπίδα, για τα assassinations. Επίσης, εκτός από αυτά που προαναφέρθηκαν, υπάρχουν ranged όπλα, όπως το τόξο, και άλλα όπλα γρήγορης χρήσης, όπως kunai, smoke bombs κλπ. Tο combat είναι αρκετά standard και περιλαμβάνει heavy attacks, light attacks, side step/roll, καθώς επίσης και parry σε συγκεκριμένες επιθέσεις. Μια βασική ιδιαιτερότητα του game είναι πως ανάλογα με τον εχθρό που πολεμάει o Jin, χρησιμοποιεί το κατάλληλο stance. Συγκεκριμένα:  moon stance για τους brutes, stone stance για τους swordsmen, water stance για τους shieldmen και wind stance για τους spearmen. Στην αρχή του παιχνιδιού ο χρήστης έχει μόνο το stone stance και στη συνέχεια, τα υπόλοιπα ξεκλειδώνονται κάνοντας observe ή σκοτώνοντας Mongol Leaders. 

Σχετικά με τα heals, δεν υπάρχουν usable items, αλλά το resolve, το οποίο ανεβαίνει όσο ο παίκτης χτυπάει, σκοτώνει εχθρούς και κάνει parry σε επιθέσεις. Για να ανεβάσετε το συνολικό σας resolve, πρέπει να βρίσκετε και να ολοκληρώνετε, όσο εξερευνείτε το χάρτη, τα bamboo strikes, μια τεχνική που χρησιμοποιούσαν οι samurai για να εξελίξουν τα skills τους. Αντίστοιχα, το health bar ανεβαίνει όσο κάνετε rest σε hot springs και όσο ανεβάζετε το legend σας ως φάντασμα. Όλα τα upgrades απαιτούν supplies, που είναι το κύριο “currency” του παιχνιδιού και ανάλογα με το τι θέλει ο παίκτης να αναβαθμίσει,  πρέπει να συλλέξει διαφορετικά υλικά (όπως για παράδειγμα predator hides, silk, flowers, bamboo, iron, steel). Στο παιχνίδι υπάρχουν τα Charms, που λειτουργούν σαν runes, και κάνοντας τα apply στο katana δίνουν διάφορα passive effects, πχ. extra damage, accuracy κλπ. Συνολικά υπάρχουν έξι charm slots, δύο για major charms και τέσσερα για minor. Tα slots ξεκλειδώνονται ολοκληρώνοντας τα fox den challenges, ενώ στα shrine challenges μπορείτε να αποκτήσετε charms.

Ο χάρτης του Tsushima island χωρίζεται σε 3 περιοχές (Izuhara, Toyotama, Kamiagata). Η ιστορία ξεκινάει από την Izuhara και όσο ελευθερώνετε χωριά και φάρμες, εξαφανίζεται σιγά σιγά το fog of war από τον χάρτη. Όπως ισχύει σε κάθε open-world παιχνίδι, μπορείτε να κάνετε fast travel στις περιοχές που έχετε ολοκληρώσει. Συμπεριλαμβανομένου του main mission, το παιχνίδι έχει συνολικά 3 ειδών stories, το Jin’s Journey, το Tales of Tsushima και τα Mythic Tales. To πρώτο είναι το main story και το δεύτερο είναι συμπληρωματικές ιστορίες διαφόρων χαρακτήρων που συνδέονται άμεσα με το ταξίδι του Jin. Τέλος, το τρίτο είναι μύθοι που όταν τους ολοκληρώσετε σας ξεκλειδώνουν legendary όπλα, gear και secret techniques. Αξίζει να αναφερθεί πως ακόμα και τα πιο απλά missions είναι διαφορετικά μεταξύ τους και σε αντίθεση με ό,τι έχουμε συνηθίσει ως τώρα, κάθε αποστολή έχει διαφορετικό objective και δεν επαναλαμβάνεται. 

Όσον αφορά τα skill trees, υπάρχουν 3 κατηγορίες: Samurai, Stances και Ghost. Το Samurai skill tree περιλαμβάνει deflection και evasion techniques, ενώ τα Stances ξεκλειδώνουν extra combos και passive skills. Το Ghost skill tree αναβαθμίζει τα όπλα γρήγορης χρήσης, τα combat abilities και τις stealth τεχνικές. Ένας μοναδικός μηχανισμός που ανήκει στο Ghost skill tree είναι το standoff, ένα combat tactic που χρησιμοποιούσαν οι samurai για να προκαλέσουν τον αντίπαλό τους σε duel. Επιπλέον, πρέπει να σημειωθεί πως υπο άλλες συνθήκες το stealth gameplay δεν θα ήταν κάτι πρωτόγνωρο, αλλά λόγω της ιδιότητας του Jin ως samurai, αποκτά ιδιαίτερη σημασία. Η σημασία αυτή τονίζεται περισσότερο ξεκλειδώνοντας το Ghost stance, μια βίαιη τεχνική που θα ανακαλύψετε όσο προχωράτε την ιστορία. 

Προχωρώντας στον οπτικοακουστικό τομέα, τα εντυπωσιακά γραφικά σε συνδυασμό με τα έντονα χρώματα και τα πανέμορφα τοπία, αναδεικνύουν ακόμη περισσότερο το setting του παιχνιδιού. Οι developers έδωσαν μεγάλη προσοχή στις λεπτομέρειες, απ’ τον περιβάλλοντα χώρο και τα μοντέλα των χαρακτήρων μέχρι τα cinematics. Είναι επίσης εντυπωσιακό οτι επέλεξαν να εντάξουν το Kurosawa mode, όπου μετατρέπει το παιχνίδι σε ασπρόμαυρη ταινία. Αποτίνοντας φόρο τιμής στον Ιάπωνα σκηνοθέτη Akira Kurosawa, δημιουργό των ταινιών Oι Επτά Samurai και Rashomon, δεν αλλάζουν μόνο τα χρώματα και ο ήχος, αλλά και ο αριθμός των καρέ σύμφωνα με τις παλιές ταινίες. Παράλληλα, η μουσική και το soundtrack αρμόζουν πλήρως στο γενικότερο theme και την ιαπωνική ατμόσφαιρα. Μιλώντας για το voice acting, οι ερμηνείες των Ιαπώνων voice actors είναι εντυπωσιακές και συνιστάται να επιλέξετε τα ιαπωνικά με αγγλικούς υπότιτλους, αλλά υπάρχει και η επιλογή του αγγλικού dub. 

Συμπερασματικά, το Ghost of Tsushima, κλείνει αντάξια την τελευταία γενιά exclusive τίτλων για το PS4, ξεπερνώντας τις προσδοκίες ακόμα και της ίδιας της Sony. Ναι μεν, από μεριάς  gameplay και ιστορίας δεν προσφέρει κάτι καινοτόμο, αλλά η δομή, η σκηνοθεσία και η εύστοχη ανάμειξη διαφορετικών στοιχείων υπερκαλύπτουν αυτή την ασήμαντη λεπτομέρεια. Σίγουρα συνιστάται σε λάτρεις παιχνιδιών εποχής και σε λάτρεις της ιαπωνικής κουλτούρας, αλλά ακόμα και σε εκείνους που δεν έχουν την ίδια αδυναμία σε αυτές τις θεματικές. Fun fact, ακόμα και ο executive director του Yakuza,Tashihiro Nagoshi, έδωσε τα εύσημά του και είπε γελώντας: “Για να είμαι ειλικρινής, νικηθήκαμε. Ναι, φυσικά και χάνουμε. Πιστεύω πως αυτό το παιχνίδι θα έπρεπε να είχε φτιαχτεί στην Ιαπωνία”. Μετά από μια τέτοια αποστομωτική δήλωση, δύσκολα μπορεί να αμφισβητηθεί η δουλειά της Sucker Punch. 

Tο Ghost of Tsushima, κλείνει αντάξια την τελευταία γενιά exclusive τίτλων για το PS4 Το Ghost of Tsushima είναι ένας action-adventure, stealth τίτλος, που αναπτύχθηκε από την Sucker Punch Productions και εκδόθηκε από την Sony Interactive Entertainment. Κυκλοφόρησε στις 17 Ιουλίου αποκλειστικά για PS4 και αποτελεί τον τελευταίο exclusive τίτλο για αυτή τη γενιά. H Sucker Punch Productions δεν έφτιαξε ένα ιστορικά ακριβές παιχνίδι, αλλά έκανε σίγουρα σημαντική έρευνα. Επισκέφθηκε την Tsushima και με την συνεργασία Ιαπώνων συμβούλων, δημιούργησε ένα video game που είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι δεν αναπτύχθηκε από Ιάπωνες. Βρισκόμαστε στο νησί Tsushima στα τέλη του 13ου αιώνα, συγκεκριμένα στο 1.274. Εμπνευσμένο από πραγματικά γεγονότα, η ιστορία ξεκινάει στην Komoda με την ήττα των samurai από τους Μογγόλους. Ο πρωταγωνιστής ονομάζεται Jin Sakai, είναι επικεφαλής της Clan Sakai και ανιψιός του Lord Shimura, του φεουδάρχη της νήσου Tsushima. Μεγαλωμένος και γαλουχημένος με τις πατροπαράδοτες αρχές και τον κώδικα τιμής των samurai, ξεκινάει το ταξίδι προς την απελευθέρωση του νησιού του από την κατοχή του Khotun Khan, τον αρχηγό της μογγολικής στρατίας. Ωστόσο, οι συνθήκες τον αναγκάζουν να πάει αντίθετα στην ηθική και τον κώδικά του ως πολεμιστής, καταφεύγοντας σε μεθόδους που θα χρησιμοποιούσαν ληστές και εκτελεστές. Όπως είναι φυσικό, οι τακτικές αυτές θεωρούνται ταμπού για τους samurai και σε διαφορετική περίπτωση, ο Jin θα είχε εξοστρακιστεί και θα είχε αμαυρωθεί η τιμή του. Παρόλα αυτά, όσο προχωράει η ιστορία και όσο ο Jin απελευθερώνει περιοχές, τόσο περισσότερο κερδίζει την εκτίμηση των κατοίκων του νησιού. Γίνεται επικηρυγμένος απο  τους Μογγόλους, οι οποίοι βρίσκουν συνεχώς δολοφονημένους τους στρατιώτες τους. Οι χωρικοί και οι σύμμαχοι του Jin, δεν έχουν ξαναδεί κάποιον να πολεμάει σαν κι αυτόν και σε συνδυασμό με τις stealth τεχνικές του, ξεκινά ο  θρύλος του ως “φάντασμα”. Ενδεχομένως η ιστορία να μην είναι κάτι πρωτότυπο, αλλά είναι πολύ καλά δομημένη και συγκροτημένη.  [caption id="attachment_88832" align="aligncenter" width="1920"] To gameplay βασίζεται στην πιο επιτυχημένη μίξη stealth, rpg και combat στοιχείων, και είναι τελείως διαφορετικό από τους τίτλους που αναπτύσσει συνήθως η Sucker Punch. Ναι μεν, δανείζεται μηχανισμούς από διαφορετικά γνωστά παιχνίδια, αλλά είναι πλήρως λειτουργικό. Συνολικά, αρχικά το παιχνίδι είχε τρία difficulty settings (easy, medium και hard), ενώ στη συνέχεια προστέθηκε και το lethal difficulty, μέσω update. To Ghost of Tsushima είναι αρκετά user friendly και χάρη στον προσβάσιμο χειρισμό του, μπορεί να το παίξει ο οποιοσδήποτε, ακόμα και άτομα που δεν είναι εξοικειωμένα με τέτοιου είδους παιχνίδια. Ο Jin χειρίζεται κυρίως το sakai katana του για το combat και το sakai tanto, μια μικρότερη λεπίδα, για τα assassinations. Επίσης, εκτός από αυτά που προαναφέρθηκαν, υπάρχουν ranged όπλα, όπως το τόξο, και άλλα όπλα γρήγορης χρήσης, όπως kunai, smoke bombs κλπ. Tο combat είναι αρκετά standard και περιλαμβάνει heavy attacks, light attacks, side step/roll, καθώς επίσης και parry σε συγκεκριμένες επιθέσεις. Μια βασική ιδιαιτερότητα του game είναι πως ανάλογα με τον εχθρό που πολεμάει o Jin, χρησιμοποιεί το κατάλληλο stance. Συγκεκριμένα:  moon stance για τους brutes, stone stance για τους swordsmen, water stance για τους shieldmen και wind…

9

Εξαιρετικό!

Ghost of Tsushima

Tο Ghost of Tsushima, κλείνει αντάξια την  τελευταία γενιά exclusive τίτλων για το PS4, ξεπερνώντας τις προσδοκίες ακόμα και της ίδιας της Sony

Score

9

9

Περισσότερα νέα για το Ghost of Tsushima