Cuphead | Review

Όταν τα cartoon του 1930 συναντούν το Contra, τότε το αποτέλεσμα είναι το Cuphead

Platforms
 
Publisher
 
Developer
 

Όταν τα cartoon του 1930 συναντούν το Contra, τότε το αποτέλεσμα είναι το Cuphead

Όταν είδαμε για πρώτη φορά το Cuphead, μας ενθουσίασε το art direction του, που θύμιζε εποχές παλαιών καρτούν. Αυτό που παρουσίασε η StudioMDHR Entertainment στην E3 του 2015, ήταν κάτι πρωτόγνωρο για τα σημερινά δεδομένα. Δύο χρόνια μετά, ήρθε η ώρα να δούμε αν άξιζε όλος αυτός ο ντόρος για το ιδιαίτερο αυτό παιχνίδι.

Η ιστορία διαδραματίζεται στο Inkwell Isle, όπου ζουν τα αδέρφια Cuphead και Mugman. Μια μέρα ενώ έπαιζαν έξω, βρέθηκαν στο καζίνο του διαβόλου. Εκεί βρέθηκαν να κερδίζουν συνεχώς, ώσπου ο ίδιος ο διάβολος τους έκανε μια πρόταση. Αν κέρδιζαν στα ζάρια ακόμα μια φορά, όλα τα λάφυρα μέσα στο καζίνο θα γίνονταν δικά τους, αλλά αν έχαναν, τότε θα έχαναν τις ψυχές τους. Δίχως σκέψη τα αδέρφια έπεσαν στην παγίδα και ο μόνος τρόπος να ξεφύγουν από αυτή την κατάσταση, είναι να μαζέψουν τις ψυχές άλλων οφειλετών του διαβόλου που το έσκασαν.

Με αυτή την ιστορία είναι εύκολο κάποιος να νομίζει ότι μιλάμε για ένα παιχνίδι τρόμου. Παρόλα αυτά το art direction διαψεύδει το όλο σκεπτικό, αφού θυμίζει έντονα  παλιά καρτούν. Πιο συγκεκριμένα αυτά της δεκαετίας του 1930, όπου άρχισαν να εμφανίζονται και τα πρώτα έγχρωμα. Οι κινήσεις, τα χρώματα και γενικά το περιβάλλον, είναι ακριβώς όπως ένα κινούμενο σχέδιο της εποχής, με το κερασάκι στην τούρτα να είναι τα εφέ που προέρχονται από τον προβολέα.

Όσο για τη μουσική, αποτελεί και αυτή με τη σειρά της ένα διαμάντι που στολίζει το Cuphead. Κυρίως βλέπουμε να επικρατεί η τζαζ, με κάθε επίπεδο να έχει το δικό του ξεχωριστό κομμάτι. Ταυτόχρονα, τα ηχητικά εφέ αποτελούν ένα από τα πιο αστεία στοιχεία του παιχνιδιού και θα λέγαμε ότι θυμίζουν το άκρως βίαιο και ταυτόχρονα ξεκαρδιστικό Tom και Jerry.

Στο κομμάτι του gameplay, το Cuphead έχει υιοθετήσει δύο βασικά στοιχεία του παιχνιδιού Contra από την εποχή του NES. Το πρώτο έχει να κάνει με το είδος του παιχνιδιού, δηλαδή το “Run and Gun”, στο οποίο όπως λέει και το όνομά του, προχωράτε πάνω σε πλατφόρμες, πυροβολώντας σε διάφορες κατευθύνσεις. Το άλλο στοιχείο είναι ξεκάθαρα η δυσκολία, που στην ουσία είναι αυτό που δίνει διάρκεια στον τίτλο. Μπορεί να μην υπάρχουν ζωές, που αν χαθούν καταλήγετε σε Game Over, αλλά αυτό το γνώριμο «You Died» μετά από τρία λάθη σε κάθε πίστα, αποτελεί κάτι που θα βλέπετε υπερβολικά συχνά.

Το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού αποτελείται από πίστες που έρχεστε αντιμέτωποι με διάφορα Bosses. Υπάρχουν ωστόσο κάποιες εξαιρέσεις στη δομή των πιστών, τις οποίες θα αναλύσουμε σε λίγο. Όπως είναι λογικό, κάποια bosses είναι πιο δύσκολα από τα άλλα, αλλά σίγουρα δεν είναι χρονοβόρα, αφού οι περισσότερες επιτυχημένες μάχες του παιχνιδιού δεν ξεπερνάνε τα δύο λεπτά. Το κύριο συστατικό για να μπορέσετε να αντεπεξέλθετε στην πρόκληση που θα σας δώσουν τα bosses του Cuphead, είναι η υπομονή, η οποία με τη σειρά της θα σας επιβραβεύσει με την εκμάθηση του pattern που ακολουθεί μια μάχη.

Τα pattern ωστόσο από μόνα τους δεν θα σας φέρουν σίγουρα τη νίκη, αφού θα πρέπει να δείξετε και κάποια επιδεξιότητα ώστε να αποφύγετε τα άτιμα projectiles των εχθρών. Χαρακτηρίζοντας τα projectiles ως άτιμα, θέλουμε να προσδιορίσουμε τον παράγοντα της τύχης, που παίζει και αυτός με τη σειρά του ένα μικρό ρόλο. Υπάρχουν περιπτώσεις που δεν θα μπορείτε να αποφύγετε επιθέσεις χάρη στον τρόπο που έχουν τοποθετηθεί, καθώς και άλλες που όλως τυχαίως δεν θα υπάρχει κάποια πλατφόρμα για πάτε και να γλιτώσετε.

Σελίδες:
Περισσότερα νέα για το Cuphead

Ασχολείται με games από τότε που θυμάται τον εαυτό του. Προτιμάει να παίξει έναν τίτλο στο φουλ πριν μπει στην διαδικασία να του πετάξει ντομάτες ενώ στον ελεύθερο του χρόνο παίζει αρχαιολογίες. Επίσης είναι Pokemon Master.