Η ιστορία ενός παιχνιδιού-ορόσημου του gaming
Ψάχνοντας παιχνίδια τα οποία έχω παίξει και για τα οποία θα μπορούσα να γράψω στο Retro-Corner, σκέφτηκα ότι ποτέ στην ζωή μου δεν έχω παίξει κάποιο Halo. Ναι, ξέρω, είναι λίγο απίστευτο, αλλά ποτέ δεν είναι αργά. Οπότε είπα να το κατεβάσω αγοράσω και να δω μόνος μου, για ποιον λόγο είναι ένα από τα πιο πετυχημένα first person-shooters που υπάρχουν. Με το που εμφανίστηκε η αρχική οθόνη με το όνομα του παιχνιδιού συνδυασμένη με την ψαλμωδία που διάλεξαν για μουσική, κατάλαβα πως θα έπαιζα κάτι πολύ καλό. (Μπορεί να σας ξενίζει λίγο η ιδέα της ψαλμωδίας, αλλά καλό θα ήταν να το ακούσετε, είναι υπέροχη.)
Δεν είναι γνωστό το γεγονός πως το Halo προοριζόταν αρχικά για παιχνίδι στρατηγικής. Οι ιδρυτές της Bungie, Alex Seropian και Jason Jones είχαν ήδη δύο πετυχημένες σειρές για Mac, το Marathon (1995), ένα first person shooter, και το Myth: The Fallen Lords (1997), ένα παιχνίδι στρατηγικής. Ο Jones ήθελε να φτιάξει ένα παιχνίδι παραπλήσιο με το Myth αλλά με υπόβαθρο έναν κόσμο επιστημονικής φαντασίας, με την ανθρωπότητα να κινδυνεύει να χάσει ενάντια σε μια εξωγήινη απειλή. Μετά από αρκετούς πειραματισμούς, συμφώνησαν τα στελέχη της Bungie μετατρέψουν το παιχνίδι πρώτα σε third person-shooter. Μια ιδέα για το πώς έμοιαζε τότε, είναι η πρώτη επίσημη εικόνα που βγήκε στην δημοσιότητα.
Η παρουσίαση του παιχνιδιού στο Macworld του 1999, είχε μια απίστευτα θετική ανταπόκριση. Τόσο μεγάλη μάλιστα, που στελέχη της Microsoft είδαν στο Halo τον πρωταγωνιστή για την -τότε ακόμα μυστική- κονσόλα Xbox. Έτσι λίγους μήνες μετά την ανακοίνωση της νέας της κονσόλας, η Microsoft στις 19 Ιουνίου 2000 ανακοίνωσε την αγορά της Bungie και του Halo ως Xbox-exclusive, με την εταιρία να ξαναφτιάχνει την μηχανή του παιχνιδιού μετατρέποντάς το σε first person-shooter. Αυτό είχε πυροδοτήσει μια ακόμα έντονη διαμάχη μεταξύ οπαδών Mac και Windows. Οπότε και στις 15 Νοεμβρίου 2001, το Halo κυκλοφόρησε ταυτόχρονα με το Xbox, καταφέρνοντας να πουλήσει μετά από πέντε μήνες κυκλοφορίας ένα εκατομμύριο αντίτυπα με το ποσό να φτάνει στα τρία εκατομμύρια τον Ιούλιο του 2003. Μπορεί να μην είχε το multiplayer που τόσο ήθελαν στην Bungie, καθώς το Xbox-Live δεν είχε ολοκληρωθεί πριν την κυκλοφορία του Halo, όμως οι κριτικές που απέσπασε ήταν διθυραμβικές, τόσο για την ιστορία όσο και για την AI των αντιπάλων. Σύμφωνα με την παλιά σελίδα του Xbox, το Halo κέρδισε 48 βραβεία.
Όσον αφορά το παιχνίδι, διαδραματίζεται στο μέλλον με την ανθρωπότητα να έχει καταφέρει να ταξιδεύει σε ταχύτητα φωτός και να αποικεί σε άλλους πλανήτες. 27 χρόνια πριν τα γεγονότα του παιχνιδιού, η ανθρωπότητα δέχεται επίθεση από τους Covenant μια συμμαχία διάφορων εξωγήινων ειδών, που έχουν κηρύξει ιερό πόλεμο με σκοπό να εξαφανίσουν από τον γαλαξία τους ανθρώπους. Ταυτόχρονα στον πλανήτη Reach, ένας από τους πιο σημαντικούς πλανήτες των ανθρώπων, έχει αναπτυχθεί ένα πρόγραμμα ανάπτυξης γενετικά τροποποιημένων στρατιωτών με την κωδική ονομασία Spartans. Αν και οι Spartans σημειώνουν επιτυχίες στο πεδίο της μάχης, είναι πολλοί λίγοι για να κερδίσουν τον πόλεμο. Δυστυχώς σε μια αιφνιδιαστική επίθεση ο πλανήτης Reach μαζί με τον στόλο της UNSC (United Nations Space Command) καταστρέφονται ολοσχερώς, με το Pillar of Autumn να είναι το μοναδικό διαστημόπλοιο που ξεφεύγει από την σφαγή. Σε μια απελπισμένη προσπάθεια να κρατήσει μυστική την τοποθεσία της Γης από τους Covenant, ο Captain Keyes, καπετάνιος του πλοίου αποφασίζει να κάνει ένα τυχαίο άλμα στο slipspace (κάτι σαν το υπερδιάστημα) και διαγράφει τα αρχεία πλοήγησης του σκάφους.
Σε αυτό το σημείο έρχεστε εσείς, αναλαμβάνοντας τον ρόλο του Master Chief, ενός Spartan στον οποίον ο Keyes παραδίδει την Cortana, μια τεχνητή νοημοσύνη, που είναι υπερβολικά πολύτιμη για την ανθρωπότητα. Σε αυτό το σημείο ανακαλύπτετε πως το άλμα σας οδήγησε σε ένα περίεργο κυκλικό κτίσμα σε μέγεθος πλανήτη, το οποίο ονομάζουν οι Covenant Halo και έχει μεγάλη θρησκευτική αξία για αυτούς. Αφού προσγειωθείτε στον πλανήτη οργανώνετε την αντίσταση αποτελούμενη από άλλους επιζώντες του διαστημόπλοιου και προσπαθείτε να βρείτε έναν τρόπο να γυρίσετε την μάχη υπέρ σας. Μέχρι εδώ είναι που το παιχνίδι θυμίζει τα πολύ κλασσικά sci-fi παιχνίδια, άνθρωποι πολεμάνε εξωγήινους, λέιζερ όπλα κλπ. Κάπου στα μέσα του παιχνιδιού το σενάριο αλλάζει αναπάντεχα. Προχωρώντας ανακαλύπτετε πως το Halo στέγαζε ένα επικίνδυνο παράσιτο, ονόματι Flood, το οποίο καταλάθος απελευθερώνεται και ξεκινάει να μολύνει τόσο τους ανθρώπους όσο και τους εξωγήινους που βρίσκονται στο Halo, μετατρέποντας το παιχνίδι σε μια μάχη τριών μετώπων. Επιπλέον μαθαίνετε πως το Halo είχε κατασκευαστεί από μια αρχαία φυλή, τους Forerunners, για να αντιμετωπίσει το Flood, καταστρέφοντας κάθε μορφή ζωής ώστε το παράσιτο να μην έχει κάποιον να μολύνει. Μετά από μια μεγάλη περιπέτεια αποφασίζετε να καταστρέψετε το Halo, μαζί με το οποίο διαλύεται και ο στόλος των Covenant που τυχαίνει να είναι κοντά.
Κλείνοντας αυτό το άρθρο, η επιρροή του Halo ήταν τόσο μεγάλη που κατέστησε το Xbox ικανό να ανταγωνιστεί το Playstation, μια «μάχη» που κρατάει καλά μέχρι και σήμερα. Επιπλέον έχει επηρεάσει σε τόσο μεγάλο βαθμό το είδος του FPS, που έκτοτε έχουν υπάρξει αρκετά παιχνίδια, τα οποία αποκαλούσαν περήφανα οι δημιουργοί τους «Halo-killers». Έχουν περάσει 15 χρόνια και μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει ένας τίτλος που να αντεπεξήλθε στην ονομασία.
Social Media
18.202 Likes
582 Followers
3.940 Subscribers
2.114 Followers
3.386 Followers