Total War: Warhammer | Review

Το Χάος, οι βάρβαροι, τα orcs και οι ατελείωτες μάχες

Platform
 

Το Χάος, οι βάρβαροι, τα orcs και οι ατελείωτες μάχες

του Δημήτρη Παπαγεωργίου

total-war-warhammer-officially-revealed-with-trail_vw1p.1920

Παίζοντας τη σειρά των Total War για πάνω από μια δεκαετία, αλλά και λογίζοντας τον εαυτό μου στους φανατικούς του Warhammer, ο συνδυασμός των -δύο-σε-ένα-, τεραστίων τίτλων της Creative Assembly, ήταν φυσικό να κάνει όχι μόνο εμένα αλλά και τους υπόλοιπους φανς να αδημονούμε για τη στιγμή που θα μπαίναμε στο κόσμο του Warhammer. Ας το πάρουμε όμως από την αρχή.

Από την ιστορία στη φαντασία

Η σειρά των Total War, της Creative Assemply, βασιζόταν πάντοτε σε συγκεκριμένες ιστορικές περιόδους όπως από τη Ρωμαϊκή μέχρι τους Ναπολεόντειους πολέμους ή την εποχή του Βυζαντίου. Η δημιουργία του παιχνιδιού Total War: Warhammer είναι η πρώτη της απόπειρα σε ένα μη-ιστορικό σκηνικό. Ο κόσμος του Warhammer βασίζεται στην ιστορία ή fluff κατά τους tabletop gamers, που έχει δημιουργήσει η εταιρεία μοντέλων Games Workshop για να παίζονται τα επιτραπέζια της.

Πρόκειται για έναν κόσμο όπου το Χάος είναι η κύρια συνισταμένη και για του λόγου το αληθές, οι συνεχείς συγκρούσεις ανάμεσα σε ανθρώπους, orcs, vampires και βάρβαρους το επιβεβαιώνουν.

review-orks3

Πάμε όμως να δούμε πιο αναλυτικά το gameplay. Ο παίκτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερα playable factions: το Empire, που θυμίζει έντονα το γερμανικό μεσαιωνικό κόσμο, με έντονες steampunk επιρροές στον στρατό του, τους Dwarves, που θυμίζουν έντονα τους νάνους του Lord of the Rings, τους Vampire Counts με μία έντονα γοτθική αισθητική και τέλος τα orcs με την ονομασία Greenskins. Εάν προ παραγγείλει κανείς το παιχνίδι ή το αγοράσει εντός μίας εβδομάδας από την κυκλοφορία του, συμπεριλαμβάνεται το DLC των πολεμιστών του Χάους.

Το ενδιαφέρον είναι, ότι σε αντίθεση με τα κλασσικά παιχνίδια Total War, η επιλογή πλευράς επηρεάζει αρκετά το gameplay της κάθε εκστρατείας. Το παιχνίδι είναι αρκετά διαφορετικό αναλόγως με το ποια πλευρά θα επιλέξετε και έχει και τους ανάλογους μηχανισμούς προστασίας.

Στη συνέχεια, ας δούμε τη διαφορά μεταξύ των Greenskins και Dwarves. Τα Greenskins έχουν ως κύριο σημείο στο gameplay τους, έναν όρο που ονομάζεται flightiness, που επηρεάζεται από τις μάχες. Εάν χάσετε ή οπισθοχωρήσετε, με απώτερο σκοπό να τις αποφύγετε, αυτό πέφτει, με αποτέλεσμα να μειώνεται η δυναμική του στρατού σας. Επίσης, βρίσκεται διάσπαρτο σε διάφορες φυλές που πολεμούν μεταξύ τους.

review-empire1

Αντιθέτως, οι Dwarves ξεκινούν επικεντρωμένοι σε ένα στοιχείο του gameplay που λέγεται Book of Grudges. Αυτό είναι κάτι σαν «μαύρη λίστα», στην οποία μπαίνει όποιο faction έκανε κάτι μεμπτό στους νάνους, καθώς η εκδίκηση είναι το πιο σημαντικό πράγμα για αυτούς. Σχετικά με τα υπόλοιπα βασίλεια όμως, που οι σχέσεις είναι κατά βάση καλές, οι εμπορικές δραστηριότητες και συμφωνίες κινούνται και εκτυλίσσονται με ευκολία.

Οι διαφορές μεταξύ τους όμως, δεν περιορίζονται μόνο στη στρατηγική στο χάρτη. Στις ίδιες τις μάχες που δίνονται στο Total War, οι τακτικές που χρησιμοποιούνται ανάλογα με τον ποιο στρατό έχετε επιλέξει, αλλάζουν αρκετά. Στα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, με δεδομένο τον ιστορικό τους χαρακτήρα, οι διαφοροποιήσεις ήταν αρκετά λιγότερες.

ork3

Μια εκτενέστερη ματιά στις μάχες

Και εκεί ακριβώς είναι ο μεγάλος «κίνδυνος» του παιχνιδιού. Ενώ στο επίπεδο του χάρτη (θεωρούμε) ότι υποφέρει λίγο σχετικά με τα παλιά Total War, καθώς το fantasy στοιχείο του επιβάλλει μια “παιδικότητα”, οι ίδιες οι μάχες είναι τόσο εντυπωσιακές που επί της ουσίας μπαίνετε στο πειρασμό αντί να ριχτείτε στη μάχη, να «χαζεύετε» τριγύρω.

Από προσωπική πλευρά, δεν ήταν λίγες οι φορές που έχασα κάποια σημαντική μονάδα, επειδή είχα κάνει zoom in και παρακολουθούσα τους νάνους να παλεύουν ενάντια σε έναν εχθρό, είτε αυτός ήταν ένα vampire ήρωας, είτε ένας γίγαντας. Στο μέτριων προδιαγραφών pc μου, η απόδοση τόσο της κίνησης, όσο και των γραφικών ήταν εντυπωσιακή.

manfred

Οι ήρωες του παιχνιδιού είναι κομβικοί, τόσο για το gameplay, όσο και για τις ίδιες τις μάχες. Οι «κύριοι» ήρωες κάθε πλευράς, έχουν ένα δικό τους προσωπικό storyline, για την ολοκλήρωση του οποίου θα χρειαστούν βοήθεια και από άλλους, ενώ εξελίσσονται ανεξαρτήτως της στρατηγικής πορείας του παιχνιδιού, φέρνοντας πολλές φορές τις ανάγκες μιας πορείας σε αντίθεση με αυτές μιας άλλης. Κοινώς, θα κρατήσετε τον στρατό σας στην πόλη σας που απειλείται ή θα τον στείλετε να ολοκληρώσει το quest του ήρωα, που όμως χρειάζεται να πάρει levels για να είναι πιο αποτελεσματικός;

Τέτοιου είδους διλήμματα θα βρείτε συχνά στο Total War: Warhammer και σίγουρα αυξάνουν και το repeatability του παιχνιδιού, κάτι στο οποίο όμως γενικότερα τα Total War δεν είχαν κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα.

1screen

Η παγίδα των DLC

Δεν είναι όμως όλα ρόδινα στον κόσμο του Total War Warhammer και το μεγαλύτερο ερωτηματικό είναι η πολιτική της C.A. με τα πληρωτέα DLC. Εκτός από τα τέσσερα playable factions, στο κλασσικό Warhammer υπάρχουν πολλά ακόμη, τα οποία όπως έχει αποδείξει στο παρελθόν η εταιρεία, θα γίνουν σιγά σιγά playable. Ωστόσο, θα πρέπει να πληρώσετε εξτρά, πέρα από το αρχικό κόστος του παιχνιδιού, για να μπορέσετε να παίξετε με τα “διαμαντάκια” της κλασσικής εκδοχής, όπως τους Skaven και τους Bretonnians.

Σε γενικές γραμμές εάν είστε fan των fantasy ή των στρατηγικής παιχνιδιών, το παιχνίδι θα σας αφήσει ικανοποιημένους. Για να το δείτε όμως ολοκληρωμένο, θα πρέπει να υπολογίσετε και το κόστος των DLC.

Το Χάος, οι βάρβαροι, τα orcs και οι ατελείωτες μάχες του Δημήτρη Παπαγεωργίου Παίζοντας τη σειρά των Total War για πάνω από μια δεκαετία, αλλά και λογίζοντας τον εαυτό μου στους φανατικούς του Warhammer, ο συνδυασμός των -δύο-σε-ένα-, τεραστίων τίτλων της Creative Assembly, ήταν φυσικό να κάνει όχι μόνο εμένα αλλά και τους υπόλοιπους φανς να αδημονούμε για τη στιγμή που θα μπαίναμε στο κόσμο του Warhammer. Ας το πάρουμε όμως από την αρχή. Από την ιστορία στη φαντασία Η σειρά των Total War, της Creative Assemply, βασιζόταν πάντοτε σε συγκεκριμένες ιστορικές περιόδους όπως από τη Ρωμαϊκή μέχρι τους Ναπολεόντειους πολέμους ή την εποχή του Βυζαντίου. Η δημιουργία του παιχνιδιού Total War: Warhammer είναι η πρώτη της απόπειρα σε ένα μη-ιστορικό σκηνικό. Ο κόσμος του Warhammer βασίζεται στην ιστορία ή fluff κατά τους tabletop gamers, που έχει δημιουργήσει η εταιρεία μοντέλων Games Workshop για να παίζονται τα επιτραπέζια της. Πρόκειται για έναν κόσμο όπου το Χάος είναι η κύρια συνισταμένη και για του λόγου το αληθές, οι συνεχείς συγκρούσεις ανάμεσα σε ανθρώπους, orcs, vampires και βάρβαρους το επιβεβαιώνουν. Πάμε όμως να δούμε πιο αναλυτικά το gameplay. Ο παίκτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερα playable factions: το Empire, που θυμίζει έντονα το γερμανικό μεσαιωνικό κόσμο, με έντονες steampunk επιρροές στον στρατό του, τους Dwarves, που θυμίζουν έντονα τους νάνους του Lord of the Rings, τους Vampire Counts με μία έντονα γοτθική αισθητική και τέλος τα orcs με την ονομασία Greenskins. Εάν προ παραγγείλει κανείς το παιχνίδι ή το αγοράσει εντός μίας εβδομάδας από την κυκλοφορία του, συμπεριλαμβάνεται το DLC των πολεμιστών του Χάους. Το ενδιαφέρον είναι, ότι σε αντίθεση με τα κλασσικά παιχνίδια Total War, η επιλογή πλευράς επηρεάζει αρκετά το gameplay της κάθε εκστρατείας. Το παιχνίδι είναι αρκετά διαφορετικό αναλόγως με το ποια πλευρά θα επιλέξετε και έχει και τους ανάλογους μηχανισμούς προστασίας. Στη συνέχεια, ας δούμε τη διαφορά μεταξύ των Greenskins και Dwarves. Τα Greenskins έχουν ως κύριο σημείο στο gameplay τους, έναν όρο που ονομάζεται flightiness, που επηρεάζεται από τις μάχες. Εάν χάσετε ή οπισθοχωρήσετε, με απώτερο σκοπό να τις αποφύγετε, αυτό πέφτει, με αποτέλεσμα να μειώνεται η δυναμική του στρατού σας. Επίσης, βρίσκεται διάσπαρτο σε διάφορες φυλές που πολεμούν μεταξύ τους. Αντιθέτως, οι Dwarves ξεκινούν επικεντρωμένοι σε ένα στοιχείο του gameplay που λέγεται Book of Grudges. Αυτό είναι κάτι σαν «μαύρη λίστα», στην οποία μπαίνει όποιο faction έκανε κάτι μεμπτό στους νάνους, καθώς η εκδίκηση είναι το πιο σημαντικό πράγμα για αυτούς. Σχετικά με τα υπόλοιπα βασίλεια όμως, που οι σχέσεις είναι κατά βάση καλές, οι εμπορικές δραστηριότητες και συμφωνίες κινούνται και εκτυλίσσονται με ευκολία. Οι διαφορές μεταξύ τους όμως, δεν περιορίζονται μόνο στη στρατηγική στο χάρτη. Στις ίδιες τις μάχες που δίνονται στο Total War, οι τακτικές που χρησιμοποιούνται ανάλογα με τον ποιο στρατό έχετε επιλέξει, αλλάζουν αρκετά. Στα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, με δεδομένο τον ιστορικό τους χαρακτήρα, οι διαφοροποιήσεις ήταν αρκετά λιγότερες. Μια εκτενέστερη ματιά στις μάχες Και εκεί ακριβώς είναι ο μεγάλος «κίνδυνος» του παιχνιδιού. Ενώ στο επίπεδο του χάρτη (θεωρούμε) ότι υποφέρει…

8.3

Πολύ Καλό!

Total War: Warhammer

Μια ενδιαφέρουσα επένδυση, ειδικά για όσους θέλουν να γεμίσουν τον χρόνο τους μέχρι την άφιξη του Dawn of War 3

Score
User Rating : 2.68 ( 8 votes)
8

Περισσότερα νέα για το Total War: Warhammer