Η ξεχωριστή κουλτούρα των esports στην Κορέα

Η Κορέα είναι ένα μεγάλο έθνος που τιμά τους νικητές και όσους αγωνίζονται σκληρά. Αυτή είναι μια νοοτροπία που έχει οδηγήσει επανειλημμένα τους επαγγελματίες παίκτες σε νίκες στη διεθνή σκηνή. Καθώς το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του League of Legends 2014 συνεχίζεται στη Σεούλ της Κορέας, οι φίλοι του παιχνιδιού στη χώρα θα παρακολουθήσουν τις αγαπημένες τους ομάδες με συγκρατημένη αισιοδοξία, ελπίζοντας να δουν το Κύπελλο του Επικαλεστή στην Κορέα για μια ακόμη χρονιά. Ούτως ή άλλως, είναι φυσικό να κερδίσει το Παγκόσμιο μια Κορεατική ομάδα. Αυτό περιμένουν από αυτούς. Όχι πολύ διαφορετικό Τα μεγέθη των esports στην Κορέα είναι σίγουρα μεγαλύτερα […]

Platform
 
Genre
 
Publisher
 
Developer
 

Η Κορέα είναι ένα μεγάλο έθνος που τιμά τους νικητές και όσους αγωνίζονται σκληρά. Αυτή είναι μια νοοτροπία που έχει οδηγήσει επανειλημμένα τους επαγγελματίες παίκτες σε νίκες στη διεθνή σκηνή.

seoul_culture1920x1080

Καθώς το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του League of Legends 2014 συνεχίζεται στη Σεούλ της Κορέας, οι φίλοι του παιχνιδιού στη χώρα θα παρακολουθήσουν τις αγαπημένες τους ομάδες με συγκρατημένη αισιοδοξία, ελπίζοντας να δουν το Κύπελλο του Επικαλεστή στην Κορέα για μια ακόμη χρονιά. Ούτως ή άλλως, είναι φυσικό να κερδίσει το Παγκόσμιο μια Κορεατική ομάδα. Αυτό περιμένουν από αυτούς.

Όχι πολύ διαφορετικό

1_thumb

Τα μεγέθη των esports στην Κορέα είναι σίγουρα μεγαλύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο. Τεράστιοι χώροι, όπως το Στάδιο Busan Bexco και η παραλία Haeundae είναι μονίμως γεμάτες με χιλιάδες φίλους των esports που ανυπομονούν να δουν τις αγαπημένες τους ομάδες και τους αγαπημένους τους παίκτες να αγωνίζονται. Λαμβάνοντας υπόψη τη μεγάλη επιτυχία των Κορεατών επαγγελματιών παικτών σε πλήθος esports, είναι σχεδόν φυσικό για τον μέσο ξένο να βλέπει την Κορέα ως τη Μέκκα των esports. Μια χώρα, όπου εξαιρετικοί επαγγελματίες παίκτες είναι τόσο δημοφιλείς όσο οι καλύτεροι ποδοσφαιριστές.

Η κυβέρνηση της Κορέας έχει αναγνωρίσει τα esports και, μάλιστα, έχει ένα τμήμα για την εποπτεία των esports που ονομάζεται Ομοσπονδία e-Sports Κορέας (KeSPA). Πολύ μεγάλοι χορηγοί, όπως οι Samsung, SK Telecom και Korea Telecom (τρεις από τις μεγαλύτερες εταιρείες της Κορέας – φανταστείτε την Google ή την Comcast να είναι χορηγοί μιας ομάδας esports) υποστηρίζουν διάφορες ομάδες esports χρηματοδοτώντας σπίτια, προπονητές και εξοπλισμό. Έχοντας υπόψη τα παραπάνω, δεν θα ήταν περίεργο να σκεφτεί κανείς ότι το επαγγελματικό παιχνίδι αποτελεί ένα ευρέως αποδεκτό, κανονικό μέρος της Κορεατικής κουλτούρας.

Τα παιχνίδια είναι χωρίς αμφιβολία σημαντικό μέρος της κουλτούρας της Κορεατικής νεολαίας. Πολλοί μαθητές και φοιτητές περνούν τον πολύτιμο ελεύθερο χρόνο τους σε ίντερνετ καφέ (ονομάζοναι PC bang στην Κορέα), παίζοντας κυρίως online παιχνίδια. Το League of Legends είναι αυτήν τη στιγμή το νούμερο ένα παιχνίδι που παίζεται στα ίντερνετ καφέ της Κορέας, αλλά το ποσοστό των παικτών του League of Legends που είναι επίσης φανατικοί φίλοι των esports, σύμφωνα με τον Michael «Chexx» Kiefer του OnGameNet Global, είναι σχετικά χαμηλό. «Η πλειοψηφία των φίλων των esports δεν είναι φανατικοί. Υπάρχουν μερικοί, υπάρχουν φανατικά κορίτσια που θα τα δείτε στη ροή του OnGamNet, αλλά είναι σαφώς μειοψηφία.»

2_thumb

Φαίνεται αναπάντεχο μια βιομηχανία που μοιάζει τόσο μεγάλη να έχει τόσο μικρή αγορά. Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι ότι τα esports στην Κορέα αποτελούν μικρή αγορά στην Κορέα, παρά το φαινομενικά μεγάλο μέγεθός της. Ο λόγος είναι, σύμφωνα με τον Chexx, η πολύ μεγάλη έμφαση που δίνεται στην εκπαίδευση στην κουλτούρα της Κορέας , κάτι που δεν αφήνει πολλά περιθώρια για παιχνίδι σε επαγγελματικό επίπεδο.

«Οι φίλοι των esports στη Δύση έχουν μια πολύ ρομαντική εικόνα του τρόπου που αντιμετωπίζονται τα esports στην Κορέα. Στην Κορέα, το πιο σημαντικό είναι η εκπαίδευση, ειδικά από την αρχή του γυμνασίου έως το τέλος των πανεπιστημιακών σπουδών. Τα esports δεν θεωρούνται ως επιλογή καριέρας με κύρος στην Κορέα, όπου κάθε γονιός θέλει το παιδί του να ασχολείται επαγγελματικά με τα παιχνίδια και να καθυστερεί την ολοκλήρωση των σπουδών του», λέει ο Chexx. Δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο να δούμε το γιατί. Στην Κορέα ζουν πάνω από 50 εκατομμύρια άνθρωποι, αλλά μόνο 80 άτομα μπορούν να έχουν θέση βασικού σε ομάδα του OnGameNet Champions, κάτι που καθιστά την επαγγελματική καριέρα στο League of Legends μια προοπτική με πολύ μεγάλο ρίσκο.

Από αυτήν την άποψη, οι φίλοι των esports στην Κορέα δεν είναι πολύ διαφορετικοί από τους αντίστοιχους στη Δύση. Είναι λίγοι σε αριθμό αλλά φανατικοί κι ελπίζουν ότι τα esports θα γίνουν περισσότερο αποδεκτά στην κοινωνία.

Η σύνδεση μιας νέας γενιάς

Οι μαθητές γυμνασίου και λυκείου βασικά δεν κάνουν διακοπές, μας εξηγεί ο Chexx. «Μια συνηθισμένη ημέρα στο σχολείο ξεκινά στις 9 το πρωί και τελειώνει στις 9 το βράδυ, καθώς έχουν και επιπλέον μαθήματα μετά τις κανονικές ώρες. Όταν τελειώσει η σχολική χρονιά, συνεχίζουν να παρακολουθούν μαθήματα σε θερινά σχολεία, για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί», είπε για τη νεολαία της Κορέας. Η διαφορά μεταξύ της ζωής ενός μέσου μαθητή στην Κορέα και ενός επαγγελματία παίκτη είναι τεράστια και πολλοί νεαροί μαθητές παρακολουθούν τα esports κάπως σαν ευσεβή πόθο.

3_thumb

Ο Chexx εκπλήσσεται ακόμη από τη νέα γενιά των φίλων των esports που έχει αναδειχθεί στην Κορέα, λόγω της επιρροής του League of Legends. «Μετά τον τερματισμό της διένεξης μεταξύ KeSPA και Blizzard για τα δικαιώματα μετάδοσης στο StarCraft, έμεινε ένα μεγάλο κενό στα esports της Κορέας. Όλοι οι παλιοί παίκτες του Brood War είχαν αποσυρθεί και δεν υπήρχε βασικά κανείς με τον οποίο να μπορεί να συνδεθεί η νέα γενιά. Με την εμφάνιση του League of Legends στην Κορέα, μια νέα σειρά νέων παικτών έχει έρθει στο προσκήνιο: μια ομάδα νεαρών επαγγελματιών παικτών με τους οποίους μπορούν να συσχετιστούν οι νέοι.

Παίκτες, όπως ο «Faker» Sang-hyeok και ο Kim «Deft» Hyuk-kyu είναι παίκτες που μπορείς να βρεις κυριολεκτικά μία στο εκατομμύριο. Οι Faker και Deft φοίτησαν στο ίδιο σχολείο και επέλεξαν να καθυστερήσουν τις σπουδές τους για να ακολουθήσουν καριέρα επαγγελματία παίκτη. Πολλοί νέοι στην Κορέα ονειρεύονται να παίξουν σε τεράστιες ομάδες, όπως οι SK Telecom T1 K και Samsung Blue.

Esports εν κινήσει

Παρόλο που φαίνεται σαν δεδομένο, αν λάβουμε υπόψη τη φύση των esports, το Internet έχει παίξει τεράστιο ρόλο στην προσέγγιση του κοινού των esports. Σταθμοί, όπως το OnGameNet μεταδίδουν τα esports στην τηλεόραση, αλλά ο Chexx επισημαίνει ότι «οι περισσότεροι βλέπουν περιεχόμενο esports στα smartphone τους, όταν πηγαίνουν στο σχολείο ή στη δουλειά τους.» Η αύξηση των ποσοστών των μεταδόσεων σε ροή συνέπεσε με την πτώση των ποσοστών στις τηλεοπτικές μεταδόσεις των esports, σηματοδοτώντας μια μετάβαση από την εποχή που τα τουρνουά StarCraft παρακολουθούνταν σχεδόν αποκλειστικά στα εθνικά τηλεοπτικά δίκτυα.

4_thumb

Βέβαια, τα esports δεν περιορίζονται απαραίτητα στα εναλλακτικά μέσα. Παρόλο που η κάλυψη των εκδηλώσεων esports δεν είναι πλήρης από τα μεγάλα μέσα, πλέον γίνεται συχνά σε δημοφιλείς ειδησεογραφικούς ιστοτόπους. «Το μεγαλύτερο πρόσφατο βήμα στην καθιέρωση των esports στα μεγάλα μέσα ήταν η πίεση που άσκησε ο πρόεδρος του KeSPA για την προσθήκη μιας καρτέλας esports στο Naver», εξηγεί ο Chexx. Καθώς το Naver είναι ουσιαστικά η απάντηση της Κορέας στην Google, αυτή η κίνηση είναι πολύ πιο σημαντική απ’ όσο φαίνεται. Η καρτέλα esports περιέχει συνδέσμους ροής και ένα ημερολόγιο για επερχόμενα παιχνίδια. Έτσι, ακόμη και οι λιγότεροι φανατικοί μπορούν να ενημερώνονται εύκολα για τα esports στην Κορέα.

Όλα ή τίποτα

Με την αισιοδοξία που διαπνέει την άνθιση των esports στην Κορέα, είναι εύκολο να ξεχάσει κανείς πόσο μεγάλο ρίσκο ενέχει η βιομηχανία των esports. Οι πιο δημοφιλείς ομάδες (και παίκτες) στην Κορέα είναι αυτές που μπορούν να έχουν διαρκώς επιτυχίες στο υψηλότερο επίπεδο παιχνιδιού. Ο σχολιαστής του OnGameNet και πρώην παίκτης ζούγκλας των Azubu Frost, Lee «CloudTemplar» Hyun-woo γνωρίζει πολύ καλά πόσο ανταγωνιστικός μπορεί να είναι ο χώρος των esports στην Κορέα. «Στην Κορέα, βασικά, επικρατεί η φιλοσοφία ότι όλη η δόξα ανήκει στον πρώτο. Σε κάθε τομέα ισχύει το ίδιο», αναφέρει.

5_thumb

Στην Κορέα, ένας επαγγελματίας παίκτης θα κερδίσει την αναγνώριση μόνο με έναν τρόπο: με τη νίκη. «Δίνεται έμφαση στη μάχη με κάθε κόστος. Πέρα από την επιτυχία δεν υπάρχει τίποτε άλλο. Είναι σαν να παίζεις τη ζωή σου κορώνα γράμματα στο παιχνίδι», μας λέει ο CloudTemplar. Οι φίλοι των esports στην Κορέα αλλάζουν ομάδες συχνά και, κατά κύριο λόγο, το μόνο πράγμα που κάνει μια δημοφιλή ομάδα να ξεχωρίζει από μια μη δημοφιλή είναι η απόδοση. «Στη νεότερη γενιά, όλοι γνωρίζουν τον Faker και ξέρουν ποιοι είναι οι SK Telecom T1 και οι Samsung Galaxy, αλλά οι άλλες ομάδες δεν είναι τόσο γνωστές. Η μόνη εξαίρεση είναι μάλλον οι CJ Entus Frost.»

Παρόλο που οι φίλοι των esports στην Κορέα δείχνουν να μην είναι σταθεροί στις επιλογές τους, στις διεθνείς διοργανώσεις υποστηρίζουν πάντοτε τους συμπατριώτες τους. Το ιδανικό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα για τους Κορεάτες θα ήταν ένα όπου οι ομάδες τους δεν θα έχαναν ούτε ένα παιχνίδι από ξένες ομάδες, όπως έχουν πει πολλές φορές στο Inven, τον πιο μεγάλο ιστότοπο για παιχνίδια στην Κορέα (και έχει επαναληφθεί από τους εκπροσώπους της Κορέας στο Παγκόσμιο). Οι Κορεάτες μάλλον θα δουν την επιθυμία τους να γίνεται πραγματικότητα, καθώς οι ομάδες τους έχουν συνολικά 35 νίκες και 2 ήττες από την προημιτελική φάση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος του 2013 μέχρι σήμερα.

6_thumb

Μέσα στις επόμενες εβδομάδες, χιλιάδες μαθητές γυμνασίου και λυκείου θα κρατούν τα smartphone τους το μεσημέρι και θα βλέπουν ξανά τις τελευταίες φάσεις από το Παγκόσμιο. Χιλιάδες φοιτητές θα διαβάζουν το Inven στο δρόμο για το σπίτι, συζητώντας τις στρατηγικές των αγαπημένων τους ομάδων. Όποιο κι αν είναι το μέσο, το πάθος και η επιθυμία να δουν τις Κορεατικές ομάδες να κατακτούν τον κόσμο είναι αυτό που ενώνει τους Κορεάτες φίλους των esports.

[leagueoflegends.com]

Περισσότερα νέα για το League of Legends