Όταν ο Jin συναντά τον Dante στο Project X Zone 2
Ένας τίτλος όπου πολλοί αγαπημένοι χαρακτήρες παιχνιδιών θα συμμαχήσουν, με σκοπό να αντιμετωπίσουν τις δυνάμεις του κακού, ακούγεται σαν ένα άπιαστο όνειρο. Η Bandai Namco μας έφερε πολύ κοντά σε αυτό το όνειρο, κυκλοφορώντας το Project X Zone, ένα tactical rpg με χαρακτήρες από παιχνίδια της Bandai, της Capcom και της SEGA. Τρία χρόνια μετά, η εταιρία ανάπτυξης Monolith επιστρέφει με το δεύτερο μέρος του παιχνιδιού, με ακόμα περισσότερους χαρακτήρες και τη συνέχεια της ιστορίας.
Η πόλη Shubuya στο Τόκιο κατέληξε ένα εγκαταλειμμένο μέρος, μετά από διάφορα ξεσπάσματα ανεξήγητων φαινομένων. Παλιότερα υπήρξε πεδίο μάχης ανάμεσα στις δυνάμεις των οργανώσεων Ouma και Shinra. Η Ouma έχει σκοπό να εκμεταλλευτεί τα rifts στο χωροχρόνο και να δημιουργήσει πύλες σε άλλους κόσμους. Η Shinra από την άλλη, γνωρίζοντας πως κάτι τέτοιο θα είχε ως αποτέλεσμα να εξαπλωθεί χάος, προσπαθεί να το αποτρέψει.
Στο παρόν, η ομάδα της Shinra καλείται να ερευνήσει ανεξήγητες εμφανίσεις τεράτων στο Τόκιο. Μαζί με τους πράκτορες από το BSAA, Jill και Chris (Resident Evil), προσπαθούν να σταματήσουν την εισβολή των τεράτων. Ωστόσο, στην προσπάθεια τους θα ανακαλύψουν κάποιες παράξενες χρυσές αλυσίδες, ενώ υπάρχουν πύλες που καταλήγουν σε άλλους κόσμους. Έτσι ξεκινάει η περιπέτειά τους με σκοπό να ανακαλύψουν ποιος βρίσκεται πίσω από όλα αυτά.
Σαν tactical rpg παίρνετε στον έλεγχό σας μονάδες των δύο ατόμων, που συνήθως προέρχονται από το ίδιο franchise ή σχετίζονται κατά κάποιο τρόπο μεταξύ τους. Μαζί τους μπορείτε να βάλετε και ένα Solo Unit, το οποίο λειτουργεί κυρίως σαν support. Επίσης, όλοι οι κόσμοι και οι εχθροί προέρχονται από γνωστά παιχνίδια. Συνήθως απαιτείται από εσάς να καταστρέψετε όλους τους εχθρούς στο χάρτη, κάτι που είναι περισσότερο χρονοβόρο παρά δύσκολο, αφού στη διάθεσή σας έχετε μεγάλη ποικιλία κινήσεων και αντικειμένων. Ωστόσο, υπάρχουν και πίστες με λίγο πιο ιδιαίτερα objectives, όπως να προστατέψετε ένα κομμάτι του χάρτη ή ένα συγκεκριμένο unit. Εκεί είναι που θα πρέπει να παίξετε προσεχτικά, αφού ένα μικρό λάθος θα σας πάει στην αρχή της πίστας.
Σε κάθε γύρο μπορείτε να κάνετε μία κίνηση με το κάθε unit. Το μέγεθος αυτής είναι ανάλογο με τους χαρακτήρες, ενώ τελειώνει αυτόματα μετά από επίθεση. Ταυτόχρονα, οι επιθέσεις μπορούν να γίνουν από συγκεκριμένες αποστάσεις, ενώ έχει σημασία και η πλευρά που θα χτυπήσετε έναν εχθρό. Πέρα από τα κανονικά χτυπήματα από μπροστά, η ζημιά που δέχεται ο εχθρός είναι μεγαλύτερη αν του επιτεθείτε από το πλάι, ενώ για μέγιστη απόδοση, πρέπει να επιτεθείτε από το πίσω μέρος. Όμως, όπως μπορείτε κι εσείς να επιτεθείτε από διάφορα σημεία, μπορούν και οι αντίπαλοι. Έτσι θα πρέπει να προσέχετε πού αφήνετε τα units σας στο τέλος κάθε γύρου.
Το Combat Phase είναι πιο ξεχωριστό και έχετε πρόσβαση στις επιθέσεις του κάθε χαρακτήρα. Κάποιες από τις επιθέσεις των χαρακτήρων έχουν ιδιαίτερα status effects, όπως poison και stun, ενώ υπάρχουν και κινήσεις, που ειδικεύονται στην διείσδυση της άμυνας του αντιπάλου. Φυσικά, ανάλογα το ability μιας επίθεσης, θα έχει και περισσότερη δύναμη, ειδικά άμα δεν έχει κανένα. Τα solo units έχουν και αυτά τη δική τους επίθεση, που συνήθως χρησιμεύει για το status, παρά για τη δύναμή της. Επίσης, σας δίνεται η ευκαιρία να αμυνθείτε απέναντι στις επιθέσεις εχθρών, μειώνοντας τη ζημιά που προκαλούν, ενώ μπορείτε ακόμα και να εξαπολύσετε μια αντεπίθεση.
Άλλο ένα σημαντικό στοιχείο του παιχνιδιού είναι το XP Gauge. Γεμίζοντας το XP Gauge, μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να επαναφέρετε units που βρίσκονται εκτός μάχης ή να εξαπολύσετε ειδικές επιθέσεις πάνω σε έναν ή πολλούς εχθρούς. Οι εχθροί από την άλλη έχουν και αυτοί την αντίστοιχη μπάρα και μπορούν να εξαπολύσουν με τη σειρά τους άλλες επιθέσεις. Ευτυχώς, μπορείτε να σταματήσετε αυτές που αφορούν ένα χαρακτήρα, κάνοντας Full Guard, το οποίο μηδενίζει τη ζημιά που προκαλούν, ξοδεύοντας λίγο από το XP Gauge.
Εκτός μάχης μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διάφορα skills με τη χρήση SP για να σας βοηθήσουν στη μάχη. Αυτά λειτουργούν πιο πολύ σαν support αφού δεν υπάρχει κανένα που να προκαλεί ζημιά. Κάποια ανεβάζουν τα στατιστικά, ενώ αλλά την απόσταση των κινήσεων και επιθέσεων κάθε unit. Τα skills αυτά δεν επηρεάζουν το γύρο κάποιου χαρακτήρα, αφού ο μόνος τους περιορισμός όπως είπαμε και πριν είναι τα SP. Στην πορεία θα πάρετε στην κατοχή σας ακόμα περισσότερα skills. Ωστόσο, αν δεν χρησιμοποιήσετε ποτέ κάποιο skill δεν είναι απόλυτο ότι θα δυσκολευτείτε στο παιχνίδι, αλλά σε περίπτωση που τα εκμεταλλευτείτε, το έργο σας θα γίνει πολύ πιο εύκολο.
Κάθε χαρακτήρας έχει το δικό του επίπεδο, το οποίο ανεβαίνει με την κάθε επίθεση, δίνοντας πρόσβαση σε νέες επιθέσεις και skills, ανεβάζοντας ταυτόχρονα τα στατιστικά. Όμως, για να γίνουν οι επιθέσεις πιο δυνατές, θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε τα CP που παίρνετε μετά από κάθε μάχη. Με αυτό τον τρόπο οι επιθέσεις γίνονται πιο ισχυρές, ενώ τα status effect που προκαλούν εμφανίζονται πιο συχνά. Η ανάπτυξη των επιθέσεων είναι ο μόνος τρόπος για να δυναμώσετε ένα solo unit, αφού δεν έχουν δικό τους επίπεδο και δεν μπορείτε να τους βάλετε εξοπλισμό.
Ένας ακόμα παράγοντας που κάνει το παιχνίδι ακόμα πιο εύκολο είναι η χρήση αντικειμένων. Με αυτά μπορείτε να αναπληρώσετε HP, SP, μέχρι και την XP Gauge. Αντικείμενα μπορείτε να αγοράσετε ανάμεσα στις αποστολές, αν και δεν είναι απαραίτητο αφού μέσα σε αυτές θα βρείτε όσα χρειάζεστε για να συνεχίσετε το παιχνίδι σας ανενόχλητοι. Εκεί που θα πρέπει να ξοδέψετε τα χρήματά σας είναι σε equipment, τα οποία ανεβάζουν απότομα τα στατιστικά του κάθε χαρακτήρα, κάνοντάς τον πολύ πιο δυνατό.
Μετά το τέλος του παιχνιδιού, κρατάτε όλα τα χρήματα, τα αντικείμενα και τα CP που μαζέψατε και ξεκινάτε από την αρχή. Μπορεί να μην κρατάει το επίπεδο του κάθε unit, αλλά με όλον αυτό τον εξοπλισμό και τις αναβαθμισμένες επιθέσεις, η πρόοδός σας στο παιχνίδι θα είναι ακόμα πιο εύκολη. Αν θέλετε όμως μια μεγαλύτερη πρόκληση, τότε μπορείτε να πάρετε μέρος σε διάφορα challenge maps που είναι διαθέσιμα. Βέβαια, θα σας πάρει λίγη ώρα μέχρι να ανεβείτε ξανά επίπεδα. Εδώ θα βοηθούσε πολύ μια επιλογή Chapter Select, αλλά δυστυχώς δεν βρίσκεται κάτι τέτοιο στο παιχνίδι.
Οι πίστες του παιχνιδιού είναι καλοσχεδιασμένες, κρατώντας πολλές λεπτομέρειες από το κάθε παιχνίδι. Ακόμα και οι μικροί χαρακτήρες πάνω σε αυτή φαίνονται με ωραίο τρόπο, πολύ καλύτερο μάλιστα από τα περισσότερα παιχνίδια του είδους. Εκεί όμως που ο τομέας τον γραφικών λάμπει είναι μέσα στις μάχες. Όχι μόνο οι χαρακτήρες παίρνουν την κανονική τους μορφή σε ένα anime στυλ, αλλά και τα animation είναι αξιοθαύμαστα. Χωρίς κολλήματα οι επιθέσεις γίνονται ομοιόμορφα, με το αποκορύφωμα τις εδικές.
Στο θέμα του ήχου, έχουμε όλους τους χαρακτήρες να μιλούν ιαπωνικά, κάτι που ίσως φανεί παράξενο σε μερικούς, αφού τους έχουμε συνηθίσει στα αγγλικά. Επίσης, ακούμε μερικά από τα καλύτερα soundtrack παιχνιδιών, όπως του Xenoblade Chronicles και του Devil May Cry. Βέβαια, υπάρχουν κάποιες μικρές αλλαγές, αλλά τις περισσότερες φορές δεν θα το προσέξετε καθόλου.
Σε γενικές γραμμές οι μηχανισμοί του Project X Zone 2 είναι όσο περίπλοκοι χρειάζεται και σε συνδυασμό με όλες αυτές τις πίστες και μουσικές από γνωστά franchises, καταφέρνουν να φτιάξουν έναν ολοκληρωμένο τίτλο. Τα σημεία που υπάρχουν θέματα, είναι κυρίως στην ιστορία, η οποία τραβάει πολύ και στη δυσκολία, όπου ουσιαστικά δεν υπάρχει κάποια ιδιαίτερη πρόκληση. Για τους οπαδούς των εταιριών που παίρνουν μέρος στο παιχνίδι αξίζει να του δώσουν μια ευκαιρία και ειδικά για τη χαμηλή του τιμή.
Όλοι οι αγαπημένοι μας χαρακτήρες σε ένα παιχνίδι με πολύ καλούς μηχανισμούς.7.8
Αρκετά Καλό!
Project X Zone 2
Score!