Το Guilty Gear επιστρέφει δυναμικά με το Guilty Gear Strive;
Φαίνεται απίστευτο αν το σκεφτεί κανείς τώρα, αλλά υπήρχε μια στιγμή που η κυκλοφορία νέου Guilty Gear τίτλου έμοιαζε δύσκολη. Αφού οι Arc Sys έχασε τα δικαιώματα για τον Sammy και αργότερα τον Sega Sammy, φαινόταν πως δεν θα βλέπαμε νέα προσθήκη σε μια από τις πιο σημαντικές σειρές παιχνιδιών μάχης που έχουν γίνει ποτέ. Μέχρι τη στιγμή που το BlazBlue, πνευματικός διάδοχος του Guilty Gear, έπεσε στη σκηνή το 2008, φαινόταν ότι το Guilty Gear ήταν ‘νεκρό’. Στη συνέχεια, η Arc Sys αγόρασε τα δικαιώματα από τη Sega Sammy και ανακοίνωσε το Guilty Gear Xrd Sign. Όταν δημοσιεύτηκε το τρέιλερ ανακοίνωσης της Sign για πρώτη φορά, υπήρχαν πολλοί οπαδοί που δεν μπορούσαν να το πιστέψουν. Για πρώτη φορά σε μια δεκαετία, λάβαμε ένα εντελώς νέο παιχνίδι Guilty Gear( το Guilty Gear 2 δεν μετράει).
To Guilty Gear Strive ξεκινά περίπου μετά τα γεγονότα του Rev 2, συνεχίζοντας τις περιπέτειες των Sol Baduy, Ky Kiske, I-no και φίλων, καθώς ανακάμπτουν από τα γεγονότα του φινάλε του Rev 2. Ταυτόχρονα, ο Sol προετοιμάζεται για την τελική του αναμέτρηση με τον ανταγωνιστή της σειράς, That Man, γνωστός και ως The Gearmaker και ως Asuka R. Kreutz. Η Arc Sys έχει κάνει το Strive να είναι το φινάλε της ιστορίας του Sol Badguy και δεν απογοητεύει. Το story mode ολοκληρώνει τα περισσότερα σενάρια των βασικών χαρακτήρων, με σωστό και αρμονικό τρόπο. Παρόλο που υπάρχουν ‘στοιχεία’ που θα μπορούσε να ακολουθήσει το Guilty Gear, η ιστορία του Strive (τουλάχιστον όπως είναι τώρα) φαίνεται πως τελειώνει τη σειρά, από την κυκλοφορία του αρχικού παιχνιδιού το 1998 έως τώρα.
Ωστόσο, όσο ικανοποιητικό και αν είναι για τους βετεράνους της σειράς, είναι δύσκολο για κάποιον νέο οπαδό της σειράς που είναι ο πρώτος Guilty Gear τίτλος που παίζει, να καταλάβει το plot/story. Παρόλα αυτά, το Guilty Gear Strive προσπαθεί να εξηγήσει με τον καλύτερο πιθανό τρόπο το story και το πως συσχετίζονται οι χαρακτήρες μεταξύ τους. Μέσω του glossary μπορείτε να αντλήσετε χρήσιμες πληροφορίες, όπως background χαρακτήρων, χρονοδιαγράμματα που δείχνουν τα γεγονότα προηγούμενων Guilty Gear τίτλων και άλλα. Άσχετα με τις χρήσιμες πληροφορίες που μπορείτε να αντλήσετε από το glossary και τα character bios, αν σας κεντρίσει πραγματικά το ενδιαφέρον το story του Guilty Gear, θα πρέπει να δείτε 2-3 videos για να κατανοήσετε περισσότερα.
Ανεξάρτητα των ενδιαφέρον χαρακτήρων και story, ο πραγματικός λόγος που θα παίξει κάποιος Guilty Gear Strive, είναι φυσικά το μοναδικό fighting style της σειράς. Το Guilty Gear Strive έχει μεγάλο βάθος σε μοναδικούς συνδυασμούς και μηχανισμούς κάθε παίκτη, κάτι που είναι δύσκολο να μάθει ένας νέος παίκτης. Ο νέος τίτλος της σειράς στοχεύει να το διορθώσει αυτό. Στο Guilty Gear υπάρχει το five button fighter combo system, όπου κάθε χαρακτήρας μπορεί να πραγματοποιήσει punch, kick, slash, heavy και dust attacks. Σε παλαιότερους τίτλους της σειράς αφού χρησιμοποιούσατε light attacks, μπορούσατε να τα κάνετε chain σε heavy attacks και να πραγματοποιήσετε combοs με ευκολία. Ένα απλοϊκό και λειτουργικό σύστημα, που επιτρέπει σε νέους παίκτες, να κάνουν combos ενώ ταυτόχρονα, έδινε σε βετεράνους την ελευθερία να ακολουθήσουν διαφορετικούς ‘δρόμους’ για κάθε combo.
Όλα τα παραπάνω παύουν να ισχύουν στο Guilty Gear Strive, όπου τα combos πρέπει να αρχίζουν με slash. Φυσικά, υπάρχουν εξαιρέσεις στον κανόνα αυτό, όπως το κάποιος χαρακτήρας να έχει μοναδικά attacks που είναι τα command attacks (πχ. Sol). Τα combos του Strive είναι μικρότερα και κάνουν περισσότερα damage απ’ ότι σε προηγούμενους τίτλους της σειράς. Αντίστοιχα, λόγο αυτού σε περίπτωση που πραγματοποιήσετε και πετύχετε κάποιο μεγάλο ή δύσκολο combo, κάνετε περισσότερη ζημιά από παλιά. Οι αλλαγές στο gatling system έχουν κάνει σίγουρα το Guilty Gear Strive πιο προσεγγίσιμο για νέους παίκτες, αλλά ταυτόχρονα υπάρχουν περιορισμοί στις δυνατότητες κάποιον χαρακτήρων, που δεν υπήρχε σε προηγούμενους τίτλους της σειράς. Εν κατακλείδι, ναι μεν το νέο σύστημα κάνει το παιχνίδι πιο προσεγγίσιμο, αλλά το παλιό gatling system παραμένει πιο easy-to-learn για νέους παίκτες και τους προσφέρει περισσότερα.
To Guilty Gear Strive, όσο ‘tuned-down’ και ας είναι, παραμένει σταθερά από τους δημοφιλέστερους fighting τίτλους, με ένα βαθύ combat system. Χάρη στο Roman Cancel (RC) system, μπορείτε να πατήσετε τρία attack buttons που ξοδεύουν το 50% του tension meter, με σκοπό να κάνετε cancel το recovery animation οποιαδήποτε επίθεσης. Επιπλέον, το RC system μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να επεκτείνεται combos και να αποτρέψετε την πίεση από τους άλλους παίκτες. Όλα τα παραπάνω υπήρχαν στο Guilty Gear, αλλά με το Strive είναι πιο εύκολο να το κατανοήσετε. Όταν κάνετε slow τον χρόνο, εμφανίζεται ένα ρολόι που σας λέει πόση ώρα έχει μείνει για το cancel και εκπέμπει ένα shockwave, που αυτομάτως επεκτείνει τα combos. Συνολικά, υπάρχουν τέσσερα διαφορετικά RC, το καθένα με διαφορετική χρώμα για να ξεχωρίζουν.
Ωστόσο, η πιο ενδιαφέρον χρήση του RC system είναι το RC drifting, που είναι καινούργια προσθήκη του Strive. Εάν πραγματοποιήσετε dash πριν ξεκινήσετε το RC, μπορείτε να κάνετε ‘drift’ πάνω, κάτω, αριστερά και δεξιά, κάτι που σας επιτρέπει την συνέχεια combos των οποίων δεν ήταν πιθανά πριν την προσθήκη του drifting. Όπως προαναφέραμε, το Guilty Gear έχει ένα πολύ βαθύ combat system και ένα από τα δυνατά του στοιχεία, είναι σίγουρα η ελευθερία που δίνει στον παίκτη.
Τα σύστημα του παιχνιδιού έχουν δεχτεί επίσης αλλαγές, όπως το Burst, που σας επιτρέπει να κάνετε parry επιθέσεις άλλων χαρακτήρων και να συνθλίψετε τον αντίπαλό σας αν το κρατήσετε πολύ, με κόστος το 50% του meter σας. Το Burst δεν υπάρχει πλέον, όπως και τα Dead Angle attacks, που έπετρεπε σε χαρακτήρες που έκαναν block, να χαραμίσουν το 50% του meter τους για να κάνουν knockback τον αντίπαλό τους. Τα Dead Angle attacks, έχουν μετατραπεί σε Yellow Roman Cancels. Οι παίκτες μπορούν ακόμα να κάνουν burst για να αποφύγουν combοs που θα έκαναν πολύ damage, αλλά η δυνατότητα να θυσιάσετε το Burst σας για να κάνετε power-up Overdrive attack, δεν υπάρχει πλέον.
Εν κατακλείδι, το Guilty Gear Strive είναι μια αξιόλογη προσθήκη στην δημοφιλή fighting game σειρά Guilty Gear. Δεν ρισκάρει να πραγματοποιήσει αλλαγές, με σκοπό την προσέγγιση νέων παικτών και την βελτίωση του ήδη υπάρχων combat system. Παρόλα αυτά, οι αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί επηρεάζουν θετικά και αρνητικά το παιχνίδι. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην πετυχαίνει ακριβώς τον στόχο του στο να προσέγγιση νέους παίκτες, ενώ ταυτόχρονα βετεράνοι της σειράς είναι σκεπτικοί για τις αλλαγές στο combat system.
Οι αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί στο Guilty Gear Strive, το κάνουν να μην πετυχαίνει ακριβώς τον στόχο του στο να προσέγγιση νέους παίκτες, ενώ ταυτόχρονα βετεράνοι της σειράς είναι σκεπτικοί για τις αλλαγές στο combat system. 88
Καλό!
Guilty Gear Strive
Score