Μια νέα αρχή για τη σειρά Mass Effect, που αφήνει πίσω το Milky Way και σας ταξιδεύει στο γαλαξία Andromeda
Ήρθε ο καιρός για ακόμα μια σειρά να περάσει στην τελευταία γενιά παιχνιδομηχανών. Ο λόγος το Mass Effect από την Bioware, όπου μετά τα ανάμικτα συναισθήματα που άφησε σε πολλούς το τέλος του Mass Effect 3, έκανε τη μετάβαση στην όγδοη γενιά κονσολών. Το Mass Effect Andromeda θεωρητικά ξεκινάει το franchise από το μηδέν, αφού δε μιλάμε απλά για έναν καινούργιο ήρωα, αλλά για μια φρέσκια περιπέτεια, σε ένα διαφορετικό γαλαξία.
Λίγο πριν ξεσπάσει ο πόλεμος με τους Reapers στην πρώτη τριλογία, τέσσερις κιβωτοί φεύγουν για το γαλαξία Andromeda, όπου μέσα σε αυτές βρίσκονται άνθρωποι και εξωγήινοι σε cryosleep, δηλαδή μια κατάσταση ύπνου, που τους διατηρεί για τεράστια χρονικά διαστήματα. Πάνω από 600 χρόνια αργότερα, οι κιβωτοί αυτοί φτάνουν στον προορισμό τους και ο κόσμος αρχίζει να ξυπνάει. Από εκεί και πέρα είναι δουλειά των τεσσάρων pathfinder να βρουν περιοχές, που μπορούν να κατοικηθούν από την εκάστοτε φυλή.
Η ιστορία ξεκινάει ακολουθώντας την ιστορία του ανθρώπου pathfinder, Alec Ryder, ενώ εσείς χειρίζεστε ένα από τα δύο παιδιά του. Η πρώτη επαφή με πλανήτη ήταν ό,τι χειρότερο, αφού για κανέναν λόγο δεν μπορούσε να ζήσει οποιοδήποτε ον εκεί, ενώ ήταν και η πρώτη επαφή με μια φυλή εχθρικών εξωγήινων, τους Ket. Το χειρότερο όλων είναι πως η ανθρωπότητα μένει χωρίς pathfinder για λίγο και ο ρόλος περνάει στη Sara ή τον Alex, ανάλογα ποιον επιλέξατε στη δημιουργία χαρακτήρα.
Κεντρικός στόχος παραμένει η δημιουργία αποικιών σε έναν καθόλου φιλόξενο κόσμο, αλλά το κλειδί βρίσκεται στην αρχαία τεχνολογία των Remnants, που μπορεί να επαναφέρει τους πλανήτες σε μια πιο βιώσιμη κατάσταση. Αυτό δεν είναι όμως κάτι εύκολο, αφού τα Remnants δεν είναι τόσο φιλικά. Ταυτόχρονα, η απειλή των Ket είναι μεγάλη και θα αποτελέσουν το χειρότερο εχθρό όλων των κατοίκων του Andromeda. Παρόλα αυτά, υπάρχει μια ακόμα φυλή, οι Angara, οι οποίοι όμως θα σας δώσουν μια ευκαιρία να κερδίσετε την εμπιστοσύνη τους.
Κάποιες από τις φυλές μπορεί να έμειναν πίσω στο Milky Way, αλλά είναι αυτές που δεν έπαιζαν τόσο σημαντικό ρόλο. Οι Asari, οι Turians, οι Salarians και οι Krogan, δείχνουν καλύτεροι από ποτέ, ενώ οι Angara με τη σειρά τους έχουν μια πιο ευγενή όψη, σε αντίθεση με τους τρομακτικούς και ψυχρούς Ket. Αυτά αποτελούν κομμάτι της εμφάνισης των μοντέλων των χαρακτήρων και είναι από τα πιο αξιοθαύμαστα σημεία του παιχνιδιού. Αντιθέτως όμως, τα animation έχουν κάποιες ντροπιαστικές στιγμές, ακόμα και στο patch 1.10.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν βρίσκεται κυρίως στην κίνηση του χαρακτήρα κατά τη διάρκεια των μαχών και της περιήγησης, αλλά στους διαλόγους. Μπορούν να υπάρχουν σκηνικά όπου ο κεντρικός χαρακτήρας μιμείται το κοριτσάκι από τον εξορκιστή, με το κεφάλι του να κάνει στροφή 180 μοιρών. Το άλλο θέμα βρίσκεται στα facial expression, που φαίνεται πως έχει γίνει πολύ καλή δουλειά, αλλά υπάρχουν πολλές περιπτώσεις, που οι εκφράσεις αγγίζουν επίπεδα παραμόρφωσης.
Φεύγοντας από τους χαρακτήρες, οι περιοχές που θα επισκεφτείτε στο Andromeda, είναι αρκετά ξεχωριστές. Περιοχές καλυμμένες με χιόνι ή άμμο, ζούγκλες και άλλα αφιλόξενα μέρη θα σας υποδεχτούν, χωρίς να υπερβαίνουν σε ποσότητα τους κενούς κόσμους του πρώτου Mass Effect. Ακόμα και το θεοσκότεινο διάστημα έχει αποδοθεί ωραία για ακόμα μια φορά, έχοντας τις κατάλληλες λεπτομέρειες σε μετεωρίτες, συντρίμμια αεροσκαφών, μαύρες τρύπες και φυσικά το scourge, ένα είδος καταστροφικού φυσικού φαινομένου.
Επιστρέφοντας για ακόμα μια φορά στους διαλόγους, οι φωνές δεν έχουν τα προβλήματα του animation. Αντιθέτως, μπορούμε να πούμε ότι είναι αρκετά εκφραστικές. Οι διάφορες απαντήσεις του πρωταγωνιστή έχουν διαφορετικό τόνο, αφού μάλιστα μαρτυρούν και τον τύπο του χαρακτήρα του. Όλοι οι χαρακτήρες έχουν διαφορετικές απαντήσεις για την κάθε περίσταση, κάτι που τους κάνει ξεχωριστούς σε αυτόν τον τομέα, με τους Ket να είναι μονίμως θυμωμένοι, όταν με το καλό αποφασίσουν να ανοίξουν το στόμα τους.
Η εξέλιξη στο gameplay του Mass Effect ήταν σταδιακή, ξεκινώντας από ένα στυλ rpg υλοποιημένο πάνω σε ένα third person shooter. Στην πορεία, δηλαδή στα ME2 και ME3, το στοιχείο του shooter έγινε ακόμα πιο έντονο, ειδικά στο τρίτο παιχνίδι, που λόγω γεγονότων αποτελούσε έναν αγώνα ενάντια στο χρόνο. Το Andromeda θα λέγαμε πως έχει πάρει λίγο από όλα, έχοντας ένα γεμάτο rpg customization σύστημα, καθώς και ένα διασκεδαστικό σύστημα combat. Φυσικά, το παιχνίδι έχει και δικά του στοιχεία που το κάνουν ξεχωριστό.