Ο διαχωρισμός ανάμεσα στα όπλα παραμένει, με αυτά να χωρίζονται σε lethal και non-lethal. Διάφορες προσθήκες όπως laser sight, καλύτερα scopes και σιγαστήρες, είναι κάτι που είδαμε και στο προηγούμενο παιχνίδι, αλλά στο Mankind Divided το customizing των όπλων αποκτά περισσότερο βάθος. Βρίσκοντας διάφορα mechanical parts, μπορείτε να αλλάξετε τον τύπο βολών του όπλου σας και να του κάνετε αναβαθμίσεις στα στατιστικά. Ανά πάσα στιγμή μπορείτε να κάνετε τις αλλαγές αυτές, με τη σημαντικότερη να είναι αυτή των διαφορετικών τύπων πυρομαχικών. Πέρα από τις κανονικές σφαίρες, υπάρχουν οι armor piercing για τους βαριά οπλισμένους εχθρούς και οι EMP, με τις οποίες μπορείτε να ακινητοποιήσετε όσους έχουν μηχανικά μέρη.
Στο προηγούμενο παιχνίδι οι δυσκολίες έπαιζαν ρόλο κυρίως για κάποιον που θα έπαιζε επιθετικά, ενώ όσοι έκαναν πρόοδο με stealth δε θα έβλεπαν σχεδόν καμία διαφορά. Προς μεγάλη έκπληξη, η “Give me Deus Ex” (Hard) δυσκολία του Mankind Divided, δεν επηρεάζει μόνο τη συμπεριφορά και την ισχύ των εχθρών, αλλά και το ίδιο το HUD. Τα objectives δεν φαίνονται, παρά μόνο αν μπείτε στον χάρτη, δυσκολεύοντας τον προσανατολισμό, ενώ δεν υπάρχει κέρσορας όταν στοχεύετε με κάποιο όπλο. Με αυτά τα δύο, το παιχνίδι σας παροτρύνει στη χρήση stealth, αν και εκεί θα βρεθείτε αρκετές φορές σε δύσκολη θέση. Επιπλέον, υπάρχει και ένα νέο επίπεδο δυσκολίας, που έχει πάρει την ονομασία του από την διάσημη ατάκα του Jensen από το προηγούμενο παιχνίδι: «I Never Asked for This». Αυτή αποτελεί μια one life δυσκολία και απευθύνεται σε αυτούς που έχουν μάθει το παιχνίδι απ’ έξω.
Το πιο επιθετικό playstyle του παιχνιδιού, το λεγόμενο «guns blazing», δεν είναι ακριβώς αυτό που ακούγεται, αφού χρειάζεται στρατηγική. Όσο δυνατά κι αν είναι τα όπλα και τα augmentations σας, πάντα οι μεγάλοι αριθμοί εχθρών θα έχουν το πλεονέκτημα. Ποτέ δεν πρέπει να μένετε στο ίδιο σημείο, ακολουθώντας μια τακτική από cover σε cover, χρησιμοποιώντας όλη την τεχνολογία που διαθέτετε. Με λίγα λόγια, θα πρέπει να ακολουθήσετε μια τακτική σε στυλ Batman, αν θέλετε να κάνετε κάποια ουσιαστική πρόοδο με αυτόν τον τρόπο παιχνιδιού.
Από την άλλη, το stealth gameplay παραμένει ένας από τους πιο ασφαλής τρόπους αντιμετώπισης των διαφόρων περιστάσεων. Ταυτόχρονα, περιλαμβάνει και μερικές ακόμα υποκατηγορίες. Μπορείτε να περάσετε τις περιοχές τελείως απαρατήρητοι, βρίσκοντας μικρά περάσματα, τα οποία μπορείτε να ξεκλειδώσετε με τα augmentations σας. Βέβαια, δεν είναι απαραίτητο να προσπεράσετε τους εχθρούς, αφού μπορείτε να τους εξουδετερώσετε με φονικούς και μη τρόπους. Το playstyle αυτό, τονίζει κατά πολύ την εξερεύνηση που διαθέτει το παιχνίδι.
Σε γενικές γραμμές, η εξερεύνηση που προσφέρει το παιχνίδι αποτελεί ένα από τα καλύτερα στοιχεία του. Η Πράγα είναι μια πανέμορφη περιοχή, με αμέτρητα διαμερίσματα, το καθένα με τη δική του ιστορία. Αρκετά μεγάλο open-world για ένα τέτοιο παιχνίδι, με τα κατάλληλα fast travel points. Μέσω hacking και άλλων μη νόμιμων τρόπων, μπορείτε να εισβάλλετε στα διάφορα σπίτια, να πάρετε τα απαραίτητα και να φύγετε σαν αν μην έγινε τίποτα. Όμως, όπως είπαμε και πριν, μέσα σε κάθε σπίτι υπάρχει κρυμμένη μια ιστορία. Φωτογραφίες, emails και η θέση των πραγμάτων, θα σας αποκαλύψουν την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι άνθρωποι, αρκεί να είστε παρατηρητικοί.
Το hacking επιστρέφει ελαφρώς βελτιωμένο, αλλά με το ίδιο ακριβώς pattern. Προσπαθείτε να φτάσετε από node σε node μέχρι τη registry, ώστε να αποκτήσετε πρόσβαση σε διάφορα σημεία. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως είστε ασφαλείς, γιατί το σύστημα αργά η γρήγορα θα σας καταλάβει και θα προσπαθήσει να σας πετάξει έξω. Μπορείτε να ενισχύσετε τα nodes που έχετε στην κατοχή σας και να το εμποδίσετε για λίγη ώρα. Το νέο σε αυτόν τον τομέα, είναι τα διάφορα προγράμματα, που μπορούν να σας δώσουν περισσότερο stealth, να σας αποκαλύψουν τη θέση των nodes, αλλά και να ενισχύσουν τις δυνατότητες hacking, μειώνοντας το χρόνο που χρειάζεται για να εισβάλλετε κάπου.