Κάντε κλικ εδώ για να δείτε το πρώτο dev blog σχετικά με τα δεδομένα και την ισορροπία του League!
Νικήστε παίζοντας με τους ήρωες που θέλετε
Γεια σε όλους σας! Είμαι ο Jules και βοηθώ την ομάδα ισορροπίας να αξιοποιεί δεδομένα, για να κάνει έξυπνες αλλαγές στο παιχνίδι. Θέλω να σας δώσω περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που αξιολογούμε την ισορροπία ηρώων και συζητούμε τις ιδιαιτερότητες της ισχύος, του ποσοστού νικών, της δημοτικότητας και του ποσοστού αποκλεισμών. Ξεκινώντας, κύριος στόχος μας είναι να σας δώσουμε τη δυνατότητα να πετύχετε με οποιονδήποτε ήρωα. Όταν επιλέγετε έναν ήρωα, ιδανικά η απόφασή σας δεν πρέπει να λαμβάνει υπόψη την ισχύ του. Κατά περίπτωση, ορισμένοι ήρωες θα είναι πάντοτε πιο ισχυροί από άλλους λόγω της σύνθεσης των ομάδων, τις συνέργειες και τις επιλογές των αντιπάλων. Όλα τα παραπάνω αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του League of Legends. Αν οι υπόλοιπες παράμετροι είναι δίκαιες, η φιλοσοφία μας είναι ότι δεν πρέπει να νιώθετε αναγκασμένοι να επιλέγετε έναν ήρωα, επειδή είναι πιο ισχυρός από τους άλλους.
Η ισχύς καταστρέφει το νέξους του εχθρού
Ισχύς είναι ο βαθμός στον οποίο ένας ήρωας έχει τη δυνατότητα να κερδίσει. Οι ήρωες μπορεί να εξειδικεύονται στην ενίσχυση στο τέλος του αγώνα, στις ομαδικές μάχες, στις πενταπλές εξοντώσεις ή στον έλεγχο αντικειμενικών στόχων, αλλά αυτά είναι απλώς εργαλεία για την επίτευξη του κύριου στόχου: την καταστροφή του Νέξους του εχθρού. Η ισχύς δεν είναι σταθερή. Σε ένα δεδομένο παιχνίδι, είναι η συνάρτηση των ηρώων που χρησιμοποιούνται και της ικανότητας των παικτών που παίζουν μ’ αυτούς τους ήρωες. Ο Κογκ’Μο δεν είναι ισχυρός σε κάθε περίπτωση, αλλά είναι απίστευτα ισχυρός με τη σωστή σύνθεση ομάδας στα χέρια ικανών παικτών. Ακριβώς όπως κάποιος θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το ΕΘΒ, για να μετρήσει την ικανότητα ενός ήρωα να πετυχαίνει εκτελέσεις και να αποφεύγει το θάνατο, χρησιμοποιούμε το ποσοστό νικών ως έναν τρόπο για τη μέτρηση της ικανότητας ενός ήρωα να κερδίζει ή αλλιώς της ισχύος του.
Το 50% δεν σημαίνει ισορροπία
Αν η ισχύς ενός ήρωα είναι ανάλογη με την πραγματική ακρίβεια, το ποσοστό νικών ενός ήρωα είναι αντίστοιχο της εμπειρικής ακρίβειας. Το ποσοστό νικών είναι η πιθανότητα νίκης, δεδομένου του τρέχοντος οικοσυστήματος ηρώων και παικτών. Δεν μας πληροφορεί μόνο για την ισχύ του ήρωα (οι ισχυροί ήρωες είναι πιο πιθανό να κερδίσουν), αλλά μας πληροφορεί επίσης για την ικανότητα του παίκτη (οι ικανοί παίκτες είναι πιο πιθανό να κερδίσουν). Οι ισχυρότεροι ήρωες τείνουν να έχουν υψηλότερο ποσοστό νικών, αλλά το ποσοστό νικών είναι μια ατελής μέτρηση της ισχύος, επειδή εξαρτάται ταυτόχρονα και από την ικανότητα του παίκτη. Αυτό μπορούμε να το επαληθεύσουμε παρατηρώντας ότι το ποσοστό νικών ενός ήρωα τείνει να πέφτει, όταν αυτός περιλαμβάνεται στους δωρεάν ήρωες της εβδομάδας, λόγω της χρήσης του από άπειρους παίκτες. Μια συνέπεια αυτού είναι ότι οι ήρωες μπορούν να είναι ισορροπημένοι και να έχουν ποσοστό νικών τόσο άνω όσο και κάτω του 50%. Σύμφωνα με τα δεδομένα μας, μόνο ένα μικρό μερίδιο των παικτών του Αζίρ είναι πολύ ικανοί με αυτόν, γι’ αυτό σε κατάσταση ισορροπίας αναμένουμε το ποσοστό νικών του να είναι κάτω του 50%. Αντίστοιχα, ένα μεγάλο μέρος των παικτών που παίζουν με τον Χάιμερντινγκερ είναι φανατικοί γι’ αυτό και αναμένουμε το ποσοστό νικών του να είναι άνω του 50%.
Ορίζουμε τις ισορροπίες με βάση τους ικανότερους παίκτες
Δεν είναι διαγωνισμός δημοφιλίας
Δημοτικότητα είναι η πιθανότητα να επιλεγεί ένας ήρωας σε έναν μεμονωμένο αγώνα. Αν οι παίκτες ήταν ρομπότ και έκαναν τις επιλογές τους μόνο με στόχο τη νίκη, η δημοτικότητα θα ήταν πολύ χαρακτηριστική της ισχύος. Στην πραγματικότητα, οι παίκτες ενδιαφέρονται για τη νίκη, αλλά θέλουν, επίσης, να το διασκεδάζουν και να παίζουν με τους ήρωες που τους αρέσουν. Η Άρι είναι πιο ελκυστική από τον Ούργκοτ για τους περισσότερους παίκτες, γι’ αυτό και αναμένουμε η Άρι να είναι πιο δημοφιλής από τον Ούργκοτ. Από τις τάσεις της δημοτικότητας μπορούμε να μάθουμε μερικά πράγματα για την ισχύ, αλλά το τοπίο είναι θολό. Επίσης, μας ενδιαφέρει η ποικιλία των ηρώων (π.χ. να μην βλέπουμε την Τζινξ σε κάθε αγώνα), αλλά μια από τις βασικές αρχές μας είναι να αποφεύγουμε να κάνουμε θυσίες στην ισορροπία απλώς και μόνο για χάρη της ποικιλίας. Με άλλα λόγια, δεν θα αποδυναμώσουμε ήρωες μόνο και μόνο επειδή είναι δημοφιλείς και δεν θα ενισχύσουμε ήρωες μόνο και μόνο επειδή δεν είναι δημοφιλείς.
Έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά
Έιμαστε κι εμείς παίκτες
Τα δεδομένα μετράνε, αλλά είναι μόνο ένα μέρος της εξίσωσης. Είτε το πιστεύετε είτε όχι, παίζουμε κι εμείς League of Legends. Όταν ο Σκάρνερ είναι σε όλους τους αγώνες και, το πιο σημαντικό, κερδίζει όλους τους αγώνες, νιώθουμε τον αντίκτυπο το ίδιο γρήγορα με εσάς. Θέλουμε το παιχνίδι να είναι διασκεδαστικό και ισορροπημένο, όχι μόνο γιατί είναι η δουλειά μας, αλλά και γιατί είμαστε παίκτες. Αναγνωρίζουμε ότι είμαστε άνθρωποι και πέφτουμε κι εμείς θύματα πολλών γνωσιακών προκαταλήψεων. Γι’ αυτό ακριβώς χρησιμοποιούμε πληροφορίες από όλες τις πλευρές. Στην τελική, όλα όσα κάνουμε είναι στα πλαίσια μιας προσπάθειας να καταστήσουμε το League of Legends όσο το δυνατόν πιο διασκεδαστικό. Την επόμενη εβδομάδα, στο επόμενο ιστολόγιο προγραμματιστών, ο Jag θα μιλήσει για το πώς εξετάζουμε την ισορροπία των ηρώων μέσα από τον φακό του σχεδιασμού.