Συναντήσαμε την ομάδα δημιουργίας ηρώων και μας μίλησε για τη διαδικασία που ξεκίνησε από μια ιδέα, το Ψάρι-Τανκ και κατέληξε στη δημιουργία του Ταμ Κεντς.
Σημειώσεις σχεδιασμού παιχνιδιού από τον ZenonTheStoic
Υπάρχουν δύο ρόλοι τανκ, ανάλογα με αυτό που προσφέρουν στην ομάδα: είτε είναι του τύπου Αμούμου/Σεζουάνι, δηλαδή παγιδεύουν μια ολόκληρη ομάδα και επιτρέπουν μεγάλους συνδυασμούς ικανοτήτων, είτε βοηθούν την ομάδα να παγιδέψει και να εκτελέσει έναν εχθρικό στόχο μεγάλης αξίας χρησιμοποιώντας διαδοχικές ικανότητες καταστολής πλήθους (π.χ. Ηλιακή Έκλαμψη – Σπαθί του Ζενίθ – Ασπίδα της Αυγής στη Λεόνα) ή ωθώντας/παρασέρνοντας τον αντίπαλο στην ομάδα του τανκ (Σιντζντ, Βόλιμπεαρ, Σκάρνερ). Η πρόκληση του Ταμ Κεντς ήταν να δημιουργήσουμε ένα τανκ που δεν έκανε τίποτε από αυτά τα δύο, αλλά προσέφερε κάτι εντελώς διαφορετικό στην ομάδα του. Η καλλιτεχνική ομάδα έπιασε δουλειά και σύντομα άρχισε να σχηματίζεται το μεγάλο ψάρι. Αυτό ήταν πολύ σημαντική ώθηση για εμάς, καθώς τα γραφικά μας ενέπνευσαν να δημιουργήσουμε ένα μηχανισμό που ταίριαζε στην εικόνα του ήρωα και ταυτόχρονα ήταν καινούριος στο LoL: Το Καταβρόχθισμα.
«Όμως, Zenon, είναι δίκαιο αυτό; Μόλις έριξα όλες τις ικανότητες καταστολής πλήθους στον εχθρό μου, ήμαστε έτοιμοι να τον σκοτώσουμε και ξαφνικά έρχεται ο Στρατηγός Καταβόθρας και τον παίρνει απ’ τα χέρια μας!»
Ναι, βεβαίως, φαντασιακέ υποβολέα ερωτήσεων, αλλά πρέπει να σου πω μερικά πράγματα που προσθέσαμε, για να εξισορροπήσουμε την κατάσταση. Πρώτα απ’ όλα, όπως αναφέραμε, παρόλο που ο Ταμ Κεντς έχει αυτήν την καταπληκτική ικανότητα να καταβροχθίζει, δεν έχει πολλά από τα κλασικά εργαλεία που έχουν συνήθως τα τανκ. Για παράδειγμα, δεν μπορεί να παγιδέψει εχθρούς κατά βούληση και δεν έχει κανένα απολύτως βοηθητικό εργαλείο πεδίου επιρροής που έχει ακόμη και η κουτσή Μοργκάνα. Δεύτερον, η καταβρόχθιση ενός συμμάχου για να γλυτώσει την εκτέλεση είναι εξαιρετικά χρήσιμη, αλλά έχει και κάποια ενσωματωμένα μειονεκτήματα. Η σχετικά μικρή εμβέλεια της ικανότητας σημαίνει ότι ο Ταμ, ο οποίος τις περισσότερες φορές θα έχει προϋπολογισμό ήρωα υποστήριξης και δεν θα είναι ο πιο ανθεκτικός ήρωας στο παιχνίδι, θα πρέπει να βρίσκεται κοντά στην ομάδα σας ή τουλάχιστον κοντά στα μέλη της ομάδας του που θέλετε να σκοτώσετε. Επομένως… μπορείτε απλώς να τον σκοτώσετε, αν επικεντρώσετε τα πυρά σας πάνω του. Τέλος, αν ο Ταμ Κεντς φάει τον σύμμαχό του, η ελάχιστη διάρκεια της ικανότητας σημαίνει ότι θα εξακολουθήσετε να έχετε στη διάθεσή σας μερικά πολύτιμα δευτερόλεπτα παίζοντας με παίκτη παραπάνω!
«Εντάξει. Πείτε μου τώρα για την καταβρόχθιση των εχθρών.»
Ως μηχανισμός που βγάζει τους εχθρούς εκτός μάχης και μειώνει σημαντικά το οπτικό τους πεδίο για μερικά δευτερόλεπτα, η Καταβρόχθιση εχθρού είναι εξαιρετικά ισχυρή ικανότητα, κάτι που μας ανάγκασε να λάβουμε υπόψη τις συνθήκες εντός των οποίων θα ήταν λογική η χρήση της, ακόμη και για μερικά δευτερόλεπτα. Γνωρίζαμε ότι ο Ταμ Κεντς δεν θα μπορούσε να κυκλοφορεί ελεύθερος και να τρώει αντίπαλους ήρωες κατά το δοκούν. Αυτό θα ήταν γελοίο! Έτσι αναζητήσαμε τρόπους χρήσης της ικανότητας υπό όρους, δηλαδή να ορίσουμε x κριτήρια που πρέπει να πληρούνται για να συμβεί το y. Για παράδειγμα, ο Μάλφαϊτ μπορεί να ξεκινήσει μια ομαδική μάχη με την υπέρτατη ικανότητά του κατά βούληση, επειδή η Ασταμάτητη Δύναμη είναι μια ικανότητα έτοιμη για άμεση χρήση: η επίδρασή της είναι άμεση και όταν ολοκληρωθεί, ο Μάλφαϊτ πρέπει να περιμένει αρκετά πριν μπορέσει να την χρησιμοποιήσει ξανά. Επειδή είχαμε αποφασίσει ότι ο Ταμ Κεντς ΔΕΝ θα έχει τα συνηθισμένα εργαλεία των τανκ, για να ακινητοποιήσει έναν εχθρό, δεν μπορούσαμε να τον αφήσουμε να έχει την ίδια ευελιξία και γι’ αυτό καταλήξαμε να χρησιμοποιήσουμε παθητικές στοίβες στο κιτ ικανοτήτων του. Έτσι, παρόλο που ο Ταμ Κεντς μπορεί να φάει αντίπαλους ήρωες και να τους βγάλει εκτός μάχης για μερικά δευτερόλεπτα, πρέπει πρώτα να τους χτυπήσει (ή να τους γλύψει) με μερικές βασικές επιθέσεις. Για να γίνει αυτό χρειάζεται χρόνος και πρέπει να είναι σε κοντινή απόσταση, κάτι που σημαίνει ότι η αντίπαλη ομάδα θα γνωρίζει εύκολα τις προθέσεις του και θα έχει αρκετό χρόνο να προστατέψει τον στόχο του Βασιλιά του Ποταμού.
Το υπόλοιπο κιτ ικανοτήτων του τονίζει, επίσης, τη μοναδικότητά του (η γκρίζα Ζωή, μια ιδέα που δανειστήκαμε από παιχνίδια μαχών, είναι κι αυτή μια νέα προσθήκη στο LoL, ενώ η υπέρτατη ικανότητά του είναι ένα πολύ δυνατό εργαλείο υπερφαλάγγισης που ενισχύει το ρόλο του ως άρμα μεταφοράς προσωπικού). Ωστόσο, η Καταβρόχθιση ήταν αυτό που πραγματικά έκανε τον Ταμ Κεντς να ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους. Ελπίζουμε ότι θα αξιοποιήσετε πλήρως την ικανότητα και θα σπείρετε έναν διαφορετικό τύπο χάους με τον φαφλατά κακό.
Σημειώσεις για το καλλιτεχνικό κομμάτι από τον Chris Campbell και τον Gem Lim
Η διαδικασία υλοποίησης ιδεών
Τα πρώτα βήματα της υλοποίησης μιας ιδέας περιλαμβάνουν τον ορισμό ενός ευρέος στόχου και την παραγωγή όσο το δυνατόν περισσότερων ιδεών πριν ξεκινήσουμε να διαφοροποιούμαστε και να επικεντρώνουμε τις προσπάθειές μας στις ιδέες και τα χαρακτηριστικά που μας αρέσουν πραγματικά. Γνωρίζοντας ότι σχεδιάζαμε ένα τανκ, ξεκινήσαμε να κατεβάζουμε ιδέες κυριολεκτικά για τα πάντα και μετά από μερικές εβδομάδες είχαμε πέντε ή έξι αρκετά συγκεκριμένες εικόνες για το επόμενο τανκ του LoL. Στη συνέχεια προχωρήσαμε στο ξεκαθάρισμα!
Η ουσία είναι στις λεπτομέρειες
Είχαμε πια μια βασική εμφάνιση και ένα θέμα για τον ήρωα και ήταν ώρα να ασχοληθούμε με τις λεπτομέρειες. Αρχικά, προσπαθήσαμε να ενσωματώσουμε μερικές ιδέες τρόμου στην εμφάνισή του. Προσπαθήσαμε να κάνουμε το Ψάρι-Τανκ ένα ψάρι-ψαρά της ανοιχτής θάλασσας που να προσελκύει τα θηράματά του με φανάρι, αλλά δεν έβγαινε ο συνδυασμός σκοτεινού και κωμικού που αναζητούσαμε. Θέλαμε να προσθέσουμε βάθος στο χαρακτήρα, δίνοντάς του προσωπικότητα και εξυπνάδα.
Είσαι ό,τι φοράς
Για να ενισχύσουμε αυτόν το χαρακτήρα, ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε με το ντύσιμό του. Στο πρώτο σκίτσο του Ψαριού-Τανκ από τον Gem, φορούσε κάτι σαν φέσι (και του βγάλαμε ένα ακόμη παρατσούκλι: Φεσοτάνκ) και αυτό μας άρεσε πολύ μόνο και μόνο για τον αέρα που του έδινε. Γιατί, φυσικά, το Ψάρι-Τανκ δεν είχε μόνο μεγάλο στόμα, ήταν ο ίδιος ένας πολυλογάς με πολλές ιστορίες να πει που φορούσε ρούχα για προσπαθήσει να φαίνεται πιο ανθρώπινος και λιγότερο απειλητικός στα υποψήφια θηράματά του.
Σημειώσεις συγγραφής από τον WAAARGHbobo
Είχαμε επενδύσει αρκετά στην ανάπτυξη κάποιων άλλων ιδεών, μέχρι που ο Ταμ έκλεψε τις καρδιές μας και τον βάλαμε στο επίκεντρο. Όταν, όμως, ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε μ’ αυτόν, διαπιστώσαμε γρήγορα ότι το σημείο αναφοράς του θα ήταν το τεράστιο στόμα του. Το ερώτημα τώρα ήταν πώς να στήσουμε μια ενδιαφέρουσα προσωπικότητα με βάση αυτό το στόμα.
Μετά από πολλή και σκληρή δουλειά, η ομάδα είχε μια πολύ σαφή ιδέα για την εμφάνισή του, τον κύριο μηχανισμό του κιτ ικανοτήτων του και την προσωπικότητά του. Ο Ταμ θα γινόταν ένας φλύαρος, διπρόσωπος, γοητευτικός λίγδας και θα έκλεβε τις καρδιές μας. Ελπίζουμε να απολαύσετε τον αμετανόητο κακούργο όσο κι εμείς.