Ανάλυση ήρωα: Ταμ Κεντς, ο Βασιλιάς του Ποταμού

Συναντήσαμε την ομάδα δημιουργίας ηρώων και μας μίλησε για τη διαδικασία που ξεκίνησε από μια ιδέα, το Ψάρι-Τανκ και κατέληξε στη δημιουργία του Ταμ Κεντς.

Σημειώσεις σχεδιασμού παιχνιδιού από τον ZenonTheStoic

Υπάρχουν δύο ρόλοι τανκ, ανάλογα με αυτό που προσφέρουν στην ομάδα: είτε είναι του τύπου Αμούμου/Σεζουάνι, δηλαδή παγιδεύουν μια ολόκληρη ομάδα και επιτρέπουν μεγάλους συνδυασμούς ικανοτήτων, είτε βοηθούν την ομάδα να παγιδέψει και να εκτελέσει έναν εχθρικό στόχο μεγάλης αξίας χρησιμοποιώντας διαδοχικές ικανότητες καταστολής πλήθους (π.χ. Ηλιακή Έκλαμψη – Σπαθί του Ζενίθ – Ασπίδα της Αυγής στη Λεόνα) ή ωθώντας/παρασέρνοντας τον αντίπαλο στην ομάδα του τανκ (Σιντζντ, Βόλιμπεαρ, Σκάρνερ). Η πρόκληση του Ταμ Κεντς ήταν να δημιουργήσουμε ένα τανκ που δεν έκανε τίποτε από αυτά τα δύο, αλλά προσέφερε κάτι εντελώς διαφορετικό στην ομάδα του. Η καλλιτεχνική ομάδα έπιασε δουλειά και σύντομα άρχισε να σχηματίζεται το μεγάλο ψάρι. Αυτό ήταν πολύ σημαντική ώθηση για εμάς, καθώς τα γραφικά μας ενέπνευσαν να δημιουργήσουμε ένα μηχανισμό που ταίριαζε στην εικόνα του ήρωα και ταυτόχρονα ήταν καινούριος στο LoL: Το Καταβρόχθισμα.

Ας ξεκινήσουμε με το καταβρόχθισμα συμμάχων. Θέλαμε αυτή η ικανότητα να επιδρά σε εχθρούς και αρχικά ήμαστε πολύ επιφυλακτικοί να δώσουμε στον Ταμ Κεντς τη δυνατότητα να τρώει και τους φίλους του. Βέβαια, όταν το δοκιμάσαμε, διαπιστώσαμε ότι ο «Ταμ Κεντς, το Τεθωρακισμένο Όχημα Μεταφοράς Προσωπικού» είχε πολλή πλάκα. Αφήνοντας κατά μέρος τον κίνδυνο τρολαρίσματος, οι σύμμαχοι θα αντιληφθούν γρήγορα πόσο ευχάριστη είναι η εμπειρία υποστήριξης από έναν καλό παίκτη του Ταμ. Μπορεί να σας φάει πάνω από τοίχο, να σας φτύσει πάνω από τοίχο και να τρέξει γρήγορα προς τον εχθρό, αν είστε σαν τον Τρίνταμερ και θέλετε να φτάσετε γρήγορα στα υποψήφια θύματά σας. Ως σύμμαχος του Ταμ, μπορείτε να αποφασίσετε, επίσης, πότε και πού θα σας φτύσει, μετά από μια μικρή περίοδο κλειδώματος. Επιπλέον, η δυνατότητα απεμπλοκής ενός συμμάχου από μια μάχη κατά βούληση είναι πολύ ισχυρή. Μπορεί να σώσει συμμάχους από ικανότητες, όπως οι φούσκες της Νάμι ή η υπέρτατη της Βάι και γενικά επιτρέπει σε ευάλωτους ήρωες να κάνουν χαζομάρες και να μην το πληρώσουν ακριβά. Αυτό θα δώσει τη δυνατότητα εφαρμογής πιο τολμηρών τακτικών, ιδιαίτερα από τους ήρωες με υψηλή ζημιά/χαμηλή Ζωή που συνήθως πρέπει να απομακρύνονται από τις αψιμαχίες ή τουλάχιστον να μάχονται από τα μετόπισθεν.


«Όμως, Zenon, είναι δίκαιο αυτό; Μόλις έριξα όλες τις ικανότητες καταστολής πλήθους στον εχθρό μου, ήμαστε έτοιμοι να τον σκοτώσουμε και ξαφνικά έρχεται ο Στρατηγός Καταβόθρας και τον παίρνει απ’ τα χέρια μας!»

Ναι, βεβαίως, φαντασιακέ υποβολέα ερωτήσεων, αλλά πρέπει να σου πω μερικά πράγματα που προσθέσαμε, για να εξισορροπήσουμε την κατάσταση. Πρώτα απ’ όλα, όπως αναφέραμε, παρόλο που ο Ταμ Κεντς έχει αυτήν την καταπληκτική ικανότητα να καταβροχθίζει, δεν έχει πολλά από τα κλασικά εργαλεία που έχουν συνήθως τα τανκ. Για παράδειγμα, δεν μπορεί να παγιδέψει εχθρούς κατά βούληση και δεν έχει κανένα απολύτως βοηθητικό εργαλείο πεδίου επιρροής που έχει ακόμη και η κουτσή Μοργκάνα. Δεύτερον, η καταβρόχθιση ενός συμμάχου για να γλυτώσει την εκτέλεση είναι εξαιρετικά χρήσιμη, αλλά έχει και κάποια ενσωματωμένα μειονεκτήματα. Η σχετικά μικρή εμβέλεια της ικανότητας σημαίνει ότι ο Ταμ, ο οποίος τις περισσότερες φορές θα έχει προϋπολογισμό ήρωα υποστήριξης και δεν θα είναι ο πιο ανθεκτικός ήρωας στο παιχνίδι, θα πρέπει να βρίσκεται κοντά στην ομάδα σας ή τουλάχιστον κοντά στα μέλη της ομάδας του που θέλετε να σκοτώσετε. Επομένως… μπορείτε απλώς να τον σκοτώσετε, αν επικεντρώσετε τα πυρά σας πάνω του. Τέλος, αν ο Ταμ Κεντς φάει τον σύμμαχό του, η ελάχιστη διάρκεια της ικανότητας σημαίνει ότι θα εξακολουθήσετε να έχετε στη διάθεσή σας μερικά πολύτιμα δευτερόλεπτα παίζοντας με παίκτη παραπάνω!

«Εντάξει. Πείτε μου τώρα για την καταβρόχθιση των εχθρών.»

Ως μηχανισμός που βγάζει τους εχθρούς εκτός μάχης και μειώνει σημαντικά το οπτικό τους πεδίο για μερικά δευτερόλεπτα, η Καταβρόχθιση εχθρού είναι εξαιρετικά ισχυρή ικανότητα, κάτι που μας ανάγκασε να λάβουμε υπόψη τις συνθήκες εντός των οποίων θα ήταν λογική η χρήση της, ακόμη και για μερικά δευτερόλεπτα. Γνωρίζαμε ότι ο Ταμ Κεντς δεν θα μπορούσε να κυκλοφορεί ελεύθερος και να τρώει αντίπαλους ήρωες κατά το δοκούν. Αυτό θα ήταν γελοίο! Έτσι αναζητήσαμε τρόπους χρήσης της ικανότητας υπό όρους, δηλαδή να ορίσουμε x κριτήρια που πρέπει να πληρούνται για να συμβεί το y. Για παράδειγμα, ο Μάλφαϊτ μπορεί να ξεκινήσει μια ομαδική μάχη με την υπέρτατη ικανότητά του κατά βούληση, επειδή η Ασταμάτητη Δύναμη είναι μια ικανότητα έτοιμη για άμεση χρήση: η επίδρασή της είναι άμεση και όταν ολοκληρωθεί, ο Μάλφαϊτ πρέπει να περιμένει αρκετά πριν μπορέσει να την χρησιμοποιήσει ξανά. Επειδή είχαμε αποφασίσει ότι ο Ταμ Κεντς ΔΕΝ θα έχει τα συνηθισμένα εργαλεία των τανκ, για να ακινητοποιήσει έναν εχθρό, δεν μπορούσαμε να τον αφήσουμε να έχει την ίδια ευελιξία και γι’ αυτό καταλήξαμε να χρησιμοποιήσουμε παθητικές στοίβες στο κιτ ικανοτήτων του. Έτσι, παρόλο που ο Ταμ Κεντς μπορεί να φάει αντίπαλους ήρωες και να τους βγάλει εκτός μάχης για μερικά δευτερόλεπτα, πρέπει πρώτα να τους χτυπήσει (ή να τους γλύψει) με μερικές βασικές επιθέσεις. Για να γίνει αυτό χρειάζεται χρόνος και πρέπει να είναι σε κοντινή απόσταση, κάτι που σημαίνει ότι η αντίπαλη ομάδα θα γνωρίζει εύκολα τις προθέσεις του και θα έχει αρκετό χρόνο να προστατέψει τον στόχο του Βασιλιά του Ποταμού.



Το υπόλοιπο κιτ ικανοτήτων του τονίζει, επίσης, τη μοναδικότητά του (η γκρίζα Ζωή, μια ιδέα που δανειστήκαμε από παιχνίδια μαχών, είναι κι αυτή μια νέα προσθήκη στο LoL, ενώ η υπέρτατη ικανότητά του είναι ένα πολύ δυνατό εργαλείο υπερφαλάγγισης που ενισχύει το ρόλο του ως άρμα μεταφοράς προσωπικού). Ωστόσο, η Καταβρόχθιση ήταν αυτό που πραγματικά έκανε τον Ταμ Κεντς να ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους. Ελπίζουμε ότι θα αξιοποιήσετε πλήρως την ικανότητα και θα σπείρετε έναν διαφορετικό τύπο χάους με τον φαφλατά κακό.

Σημειώσεις για το καλλιτεχνικό κομμάτι από τον Chris Campbell και τον Gem Lim

Η διαδικασία υλοποίησης ιδεών

Τα πρώτα βήματα της υλοποίησης μιας ιδέας περιλαμβάνουν τον ορισμό ενός ευρέος στόχου και την παραγωγή όσο το δυνατόν περισσότερων ιδεών πριν ξεκινήσουμε να διαφοροποιούμαστε και να επικεντρώνουμε τις προσπάθειές μας στις ιδέες και τα χαρακτηριστικά που μας αρέσουν πραγματικά. Γνωρίζοντας ότι σχεδιάζαμε ένα τανκ, ξεκινήσαμε να κατεβάζουμε ιδέες κυριολεκτικά για τα πάντα και μετά από μερικές εβδομάδες είχαμε πέντε ή έξι αρκετά συγκεκριμένες εικόνες για το επόμενο τανκ του LoL. Στη συνέχεια προχωρήσαμε στο ξεκαθάρισμα!

Αφού σκοτώσαμε μερικές από τις αγαπημένες μας ιδέες, μας έμειναν δύο που μας άρεσαν πολύ: Τον Μεγαλόστομο και το Τρομοτάνκ. Και τα δύο είχαν μοναδικά χαρακτηριστικά: Ο Μεγαλόστομος χρησιμοποιούσε ως κύριο εργαλείο το στόμα του, ενώ το Τρομοτάνκ μείωνε το οπτικό πεδίο και έσπερνε τρόμο μέσα στο σκοτάδι. Ο ZenonTheStoic, σαν τριχωτός Γερμανός φίλος της μέταλ, ήταν θερμός υποστηρικτής του δεύτερου. Περίεργο. Καθώς ξεκινήσαμε να ρίχνουμε ιδέες σχετικά με την εμφάνιση αυτών των τύπων, ο Gem μας έφερε αυτόν τον γοητευτικό νεαρό.

Αρχικά, αυτό το σκίτσο δεν αντιπροσώπευε κάποιον συγκεκριμένο ήρωα, αλλά καθώς ο Zenon έπαιζε με τους μηχανισμούς αποκλεισμού οπτικού πεδίου κι εμείς πειραματιζόμαστε με τον Μεγαλόστομο ως ψάρι, οι δύο ιδέες έγιναν σιγά σιγά μία. Πολλά είδη ψαριών έχουν στόματα-καταβόθρες, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι έχουν την αρχετυπική εμφάνιση που βλέπουμε σε πολλά τερατάκια σε παιχνίδια (π.χ. Kirby, Yoshi και Pac-Man), η οποία δεν είχε εμφανιστεί ακόμη στο LoL. Επίσης, σε έναν ήρωα με μεγάλο στόμα που κυριολεκτικά τρώει άλλους χαρακτήρες υπάρχει ξεκάθαρη σχέση μεταξύ των γραφικών και του τρόπου παιχνιδιού του… και θα μπορούσαμε κάλλιστα να του δώσουμε το παρατσούκλι «Ψάρι-Τανκ». Ήταν τέλειο.

Η ουσία είναι στις λεπτομέρειες

Είχαμε πια μια βασική εμφάνιση και ένα θέμα για τον ήρωα και ήταν ώρα να ασχοληθούμε με τις λεπτομέρειες. Αρχικά, προσπαθήσαμε να ενσωματώσουμε μερικές ιδέες τρόμου στην εμφάνισή του. Προσπαθήσαμε να κάνουμε το Ψάρι-Τανκ ένα ψάρι-ψαρά της ανοιχτής θάλασσας που να προσελκύει τα θηράματά του με φανάρι, αλλά δεν έβγαινε ο συνδυασμός σκοτεινού και κωμικού που αναζητούσαμε. Θέλαμε να προσθέσουμε βάθος στο χαρακτήρα, δίνοντάς του προσωπικότητα και εξυπνάδα.

Φανταστήκαμε το στόμα του ως κάτι περισσότερο από πηγή κινδύνου. Θα μπορούσε, επίσης, να το χρησιμοποιεί για να βγάζει χαρισματικούς λόγους και να προσελκύει τους εχθρούς του στην παγίδα του. Πίσω απ’ αυτήν τη γοητεία θα έκρυβε τους πιο σκοτεινούς και πραγματικούς σκοπούς του: το καταβρόχθισμα των εχθρών του! Ένα νέο σκίτσο βοήθησε στην ανάδειξη της διττής φύσης του: χαρισματικότητα και όλεθρος!

Είσαι ό,τι φοράς

Για να ενισχύσουμε αυτόν το χαρακτήρα, ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε με το ντύσιμό του. Στο πρώτο σκίτσο του Ψαριού-Τανκ από τον Gem, φορούσε κάτι σαν φέσι (και του βγάλαμε ένα ακόμη παρατσούκλι: Φεσοτάνκ) και αυτό μας άρεσε πολύ μόνο και μόνο για τον αέρα που του έδινε. Γιατί, φυσικά, το Ψάρι-Τανκ δεν είχε μόνο μεγάλο στόμα, ήταν ο ίδιος ένας πολυλογάς με πολλές ιστορίες να πει που φορούσε ρούχα για προσπαθήσει να φαίνεται πιο ανθρώπινος και λιγότερο απειλητικός στα υποψήφια θηράματά του.

Δοκιμάσαμε να του βάλουμε πανοπλία, αλλά δεν μας ταίριαζε. Το Ψάρι-Τανκ ήταν ρήτορας, όχι πολεμιστής και έλεγε στο κοινό του αυτό που ήθελε ν’ ακούσει για να κερδίσει την εμπιστοσύνη του. Μετά το γυρίσαμε σε πανωφόρι ή, για την ακρίβεια, πανωφόρια. Ήταν πολύ ογκώδης για να φοράει κανονικά ρούχα και γι’ αυτό ράψαμε δύο πανωφόρια σε ένα, ώστε να είναι πιο… αληθοφανής. Έτσι απέκτησε ακόμη ένα παρατσούκλι, Δίπαλτος, και μ’ αυτόν τον τρόπο καταφέραμε να αναδείξουμε την ισορροπία μεταξύ σκοτεινού και κωμικού που αναζητούσαμε.

Σημειώσεις συγγραφής από τον WAAARGHbobo

Κάθε φορά που δημιουργούμε έναν νέο ήρωα, ο συγγραφέας ξεκινά μελετώντας τον συγκεκριμένο χώρο στον κόσμο του LoL που θέλουμε να συμπληρώσουμε. Σε αυτήν την περίπτωση, ξέραμε ότι θέλουμε ένα τανκ χωρίς δυνατότητες καταστολής πλήθους που να δείχνει ανθεκτικό και στην εμφάνιση, χωρίς να περιλαμβάνει θεματολογίες προηγούμενων ηρώων. Η αρχική φάση υλοποίησης ιδεών περιλαμβάνει τη διερεύνηση μύθων και την αναζήτηση γιουνκιανών ορισμών για τα αρχέτυπα, πριν ξεκινήσουμε να γράφουμε «σκετς ιστοριών», δηλαδή μικρές ιστορίες (συνήθως 2 έως 12 σελίδων) που παρουσιάζουν τον χαρακτήρα του ήρωα στη Γη των Ρούνων. Αυτά τα κείμενα δεν αποτελούν κανόνα, αλλά είναι ιστορίες για σκοπούς αναφοράς που περιγράφουν την προσωπικότητα του ήρωα και υποδεικνύουν θεματικές ενότητες που θα μπορούσαμε να εκφράσουμε με τον τρόπο παιχνιδιού και την εμφάνιση του ήρωα. Αυτές οι ιστορίες γράφονται παράλληλα με τη δουλειά του εικονογράφου και του σχεδιαστή του παιχνιδιού και, με τον ίδιο τρόπο που η εικονογράφηση και το αρχικό κιτ του παιχνιδιού δίνουν έμπνευση στην ομάδα, έτσι και τα «σκετς ιστοριών» έχουν ως στόχο να δίνουν ιδέες σε όλους όσοι δουλεύουν πάνω στον ήρωα.

Είχαμε επενδύσει αρκετά στην ανάπτυξη κάποιων άλλων ιδεών, μέχρι που ο Ταμ έκλεψε τις καρδιές μας και τον βάλαμε στο επίκεντρο. Όταν, όμως, ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε μ’ αυτόν, διαπιστώσαμε γρήγορα ότι το σημείο αναφοράς του θα ήταν το τεράστιο στόμα του. Το ερώτημα τώρα ήταν πώς να στήσουμε μια ενδιαφέρουσα προσωπικότητα με βάση αυτό το στόμα.

Ξεκίνησα να πειραματίζομαι με την ιδέα ότι το σαγόνι του θα μπορούσε να δείχνει κάτι περισσότερο από απλή πείνα. Το τεράστιο στόμα του θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει κάποια αφύσικη επιβουλή ή επιθυμία. Εκείνο τον καιρό, το καπέλο του έγινε διχαστικό στοιχείο: μερικοί το απεχθάνονταν, άλλοι το λάτρεψαν. Όπως και να ‘χει, ήταν έκπληξη για όλους και τους προβλημάτισε. Θεώρησα ότι αυτή η διαφωνία αποτελούσε γόνιμο έδαφος που θα καθόριζε τον χαρακτήρα του. Έτσι, όταν κάθισα να γράψω την τελευταία μικρή ιστορία, γνώριζα με ποιο θέμα θα ασχολούμουν. Γιατί πίστευα ότι το καπέλο ήταν καλή προσθήκη; Σκέφτηκα ότι η απάντηση θα σχετιζόταν με την έντονη επιθυμία μου να αναδείξω το πάθος του Ταμ για κάτι παραπάνω απ’ το φαΐ.

Τι χαρακτήρα έχει ένα τέρας που φοράει καπέλο; Γιατί φοράει καπέλο; Μέσα από πολλές στρώσεις ειρωνείας, άρχισα να σχηματίζω ένα πλάσμα που ήταν αστείο, κάπως ματαιόδοξο, πολύ αλαζονικό και νταής. Επίσης ήταν, ίσως, κάπως ανασφαλής, αλλά στην τελική τρομακτικός. Συνδύαζε στοιχεία από διαβόλους της υπαίθρου, ιαπωνικά κάππα και λεβιάθαν. Η καλύτερη εκδοχή του Ταμ έπρεπε να παντρεύει το αστείο καπέλο του με ένα τρομακτικό υπόστρωμα (ο καλλιτέχνης θα το έδειχνε αυτό με τα δόντια που προεξέχουν απ’ το στόμα του). Αυτός ο συνδυασμός θα δημιουργούσε έναν χαρακτήρα που θα μπορούσε να είναι μερικές φορές αστείος, χωρίς να καταντά γελοίος.

Μετά από πολλή και σκληρή δουλειά, η ομάδα είχε μια πολύ σαφή ιδέα για την εμφάνισή του, τον κύριο μηχανισμό του κιτ ικανοτήτων του και την προσωπικότητά του. Ο Ταμ θα γινόταν ένας φλύαρος, διπρόσωπος, γοητευτικός λίγδας και θα έκλεβε τις καρδιές μας. Ελπίζουμε να απολαύσετε τον αμετανόητο κακούργο όσο κι εμείς.

[leagueoflegends.com]

Disqus Comments Loading...

This website uses cookies. Learn more