Αυτό είναι το δεύτερο μέρος της ανάλυσης σχετικά με το Σχεδιασμό του League of Legends. Την προηγούμενη φορά μιλήσαμε για τη σαφήνεια με τον Richard «Nome» Liu και τη σημασία της. Σήμερα, ο Vice President of Game Design της Riot Games’, Tom «Zileas» Cadwell, μας μιλά για τη σημασία της δεξιοτεχνίας στο League of Legends.
Ο Zileas είναι πάρα πολύ καιρό στη Riot Games και είναι από τους πρώτους που λανσάρησαν αρκετούς από τους όρους που χρησιμοποιούμε, όπως το counterplay. Θα μας αναλύσει πώς η δεξιοτεχνία είναι στο επίκεντρο των σχεδιαστικών αποφάσεών μας. Πάμε!
Τελειότητα
Οι παίκτες διαλέγουν είδη παιχνιδιών για διαφορετικούς λόγους. Στα ΜΜΟ, μπορεί να είναι η αίσθηση προόδου ή το κοινωνικό κομμάτι. Σε παιχνίδια ενός παίκτη, ίσως είναι η ιστορία. Στα ΜΟΒΑ, πιστεύουμε ότι ο βασικός λόγος είναι το κυνήγι της δεξιοτεχνίας.
Είτε θέλετε να είστε ο καλύτερος παίκτης στο League είτε απλά θέλετε να μάθετε να κάνετε τελικά χτυπήματα, το League είναι ένα μέρος συνεχούς βελτίωσης. Οι παίκτες θέλουν να γίνονται καλύτεροι διαρκώς και η σχεδιαστική φιλοσοφία μας συμφωνεί 100%. Θέλουμε να κάνουμε την εμπειρία του παίκτη πλούσια. Κάποιος που δρα με το ένστικτο και προσαρμόζεται πρέπει να ανταμοίβεται εξίσου με κάποιον που ξοδεύει πολύ καιρό και μαθαίνει βήμα-βήμα. Και οι δύο προσπαθούν να γίνουν καλύτεροι με τον τρόπο τους.
Καθορίσαμε λοιπόν τρια βασικά δεξιοτεχνίας: προσωπική ικανότητα, ομαδικότητα και προσαρμοστικότητα.
Προσωπική Ικανότητα
Η Προσωπική Ικανότητα είναι η άμεση ικανότητα χειρισμού του χαρακτήρα για να κερδίσετε μία μάχη ή να πάρετε χρυσό. Είναι η δική σας ικανότητα να κάνετε τελευταία χτυπήματα ή combo και να αποφασίσετε σωστά σε μία μάχη. Μερικοί από τους τρόπους που υποστηρίζουμε την προσωπική ικανότητα είναι:
Δημιουργούμε ιδανικές συνθήκες παιξίματος σε ήρωες. Αυτό είναι μία στρατηγική που έχουμε ξοδέψει πολύ χρόνο Όταν σχεδιάζουμε ή ανανεώνουμε έναν ήρωα, κοιτάμε εάν υπάρχουν πολλά επίπεδα παιξίματος. Για παράδειγμα, ο Υασούο. Η παθητική του δίνει την ευκαιρία στους σπουδαίους παίκτες να μεγιστοποιήσουν τη χρησιμότητά της, μη σπαταλώντας ολόκληρες μπάρες εκεί που δεν πρέπει. Αυτό ξεχωρίζει παίκτη από σούπερ παίκτη.
Ανταμοίβουμε κάποιον που παίζει διαρκώς καλά. Αυτό είναι σημαντικό για εμάς και προσπαθούμε να αφανίσουμε τις περιπτώσεις που δεν συμβαίνει. Για παράδειγμα, ανανεώσεις συστημάτων που δίνουν περισσότερο χώρο για δεξιοτεχνία. Πότε δεν μπορούν οι παίκτες να χρησιμοποιήσουν τις ικανότητές τους και να κερδίσουν; Πώς μπορούμε να το φτιάξουμε;
Ας δούμε μερικά παραδείγματα από τη περίοδο προετοιμασίας 2014:
- Μειώσαμε το ομαδικό snowballing και επιτρέψαμε στους παίκτες να κερδίζουν περισσότερα παιχνίδια με τις ικανότητές τους και όχι τα στατιστικά τους. Όταν οι ομάδες ξεφεύγουν νωρίς, είναι αδύνατο να σταματηθούν. Ένας όμως πολύ «ταϊσμένος» παίκτης μπορεί πάντα να σκοτωθεί.
- Δυνατότεροι υποστηρικτές σημαίνει ότι οι παίκτες κάνουν σημαντικά παιξίματα και προς το τέλος του παιχνιδιού και παραμένουν σημαντικοί. Όταν η δύναμή σας είναι πολύ μικρότερη από την ομάδα, τότε μπορεί να αισθάνεστε ότι κάνετε πολύ λιγότερα από αυτά που θέλετε.
Counterplay, που θα αναλυθεί αργότερα περισσότερο σε άλλη δημοσίευση, είναι η φιλοσοφία σχεδιασμού ηρώων που είναι δύσκολο να παιχτούν στο 100% τους για τον παίκτη αλλά και για τον αντίπαλο. Όταν ήρωες αναμετρούνται, θέλουμε οι αποφάσεις να μετράνε και από τις δύο πλευρές, ώστε να κερδίζει ο καλύτερος παίκτης. Είστε τόσο καλοί όσο οι αντίπαλοι που κερδίζετε. Εάν ένας ήρωας δε μπορεί να αντιμετωπιστεί, τότε ο αντίπαλος δεν έχει σημαντικές επιλογές.
Ομαδικότητα
Η ομαδικότητα είναι η ικανότητα να διαβάσετε τις προθέσεις ενός συμπαίκτη και να παίξετε μαζί του, όπως επίσης και να μείνει θετικοί όταν συμβεί κάτι λάθος. Γενικά, η ικανότητα να κάνετε το καλύτερο για την ομάδα σε όλες τις στιγμές.
Σχεδιάζουμε αυτήν με οδηγό δύο πράγματα: παιχνίδι με την ομάδα και στόχους ομάδας.
Το Παιχνίδι με την Ομάδα είναι μία σχεδιαστική φιλοσοφία παρόμοια με το counterplay. Ο Statikk θα μιλήσει περισσότερο γι’ αυτό στο δικό του dev blog. Εν συντομία, εάν μία στρατηγική δουλεύει καλύτερα με πολλές συνδυασμένες ικανότητες και συγχρονισμό, τότε παίζετε με την ομάδα σας καλύτερα. Θέλουμε να αντιδράτε και οι αποφάσεις σας να έχουν αντίκτυπο ανάλογα με το τι κάνουν οι συμπαίκτες σας. Για να το πετύχουμε αυτό, δημιουργούμε ικανότητες που έχουν συνέργεια με την ομάδα και ανοίγουν ευκαιρίες για combo.
Οι Στόχοι Ομάδας ενθαρρύνουν τους παίκτες να παίξουν σαν ομάδα. Βασικά συστήματα όπως χρυσός σε βοήθειες είναι ένα τέτοιο παράδειγμα, όπως και στόχοι σαν τον δράκο και το βαρόνο. Επίσης, τοποθετήσαμε όλες τις αμοιβές του League, στην κατάταξη, αποκλειστικά γύρω από τις ομάδες, ώστε οι παίκτες να επικεντρωθούν εκεί. Ο δρόμος για τη βελτίωσή σας, περνά αναγκαστικά μέσα από το ομαδικό παιχνίδι.
Προσαρμοστικότητα
Η προσαρμοστικότητα είναι η ικανότητα να μάθετε και να αντιδράσετε σε νέες ιδέες και αλλαγές, όπως επίσης και να παίξετε με διάφορα στυλ. Ο κάθε παίκτης είναι διαφορετικός. Μερικοί παίζουν πολλούς ήρωες, άλλοι γίνονται εξπέρ σε έναν. Θέλουμε να υποστηρίξουμε όλα τα είδη. Γενικά, πιστεύουμε ότι πρέπει να είστε προσαρμοστικοί στο League.
Ο βασικός τρόπος που το πετυχαίνουμε αυτό είναι με την εξισορρόπηση συστημάτων και παιχνιδιού. Θέλουμε να έχουμε όσο το δυνατόν περισσότερους ήρωες ως λογικές επιλογές σε ανταγωνιστικό επίπεδο και προσπαθούμε να αυξήσουμε το ποσό των δυνατών συνδυασμών. Όσο περισσότερο ισορρπημένο είναι το παιχνίδι τόσο πιο πολύ ανταμοίβονται οι παίκτες που προσαρμόζονται στις καταστάσεις.
Επίλογος
Θέλουμε να συνεχίσουμε να ανοίγουμε δρόμους για βελτίωση στο League και σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να σας βοηθάμε να το πώς θα το πετύχουμε. Πιστεύουμε ότι ένα παιχνίδι που ξέρεις ότι καλυτερεύεις με προσπάθεια είναι περισσότερο ελκυστικό. Συνεχίστε να βελτιώνεστε! Τα λέμε στις Αρένες!