Αστέριος Κόμσουλας – A Gamer For Gamers

Ονομάζομαι Κόμσουλας Αστέριος είμαι στην ηλικία των 25 χρόνων και είμαι Gamer από τα 15 μου

Αγαπητοί Αναγνώστες,

asteras

Ονομάζομαι Κόμσουλας Αστέριος είμαι στην ηλικία των 25 χρόνων και είμαι Gamer από τα 15 μου. Σκοπός της αυτοβιογραφίας μου είναι το να δώσω στους αναγνώστες την περιγραφή ενός Gamer που μεταπήδησε από αυτό το στάδιο το ανέπτυξε σε κάτι διαφορετικό! Το άρθρο θα περιέχει και τέλος αρκετό φωτογραφικό υλικό από την πορεία μου στον χώρο του Gaming.

Κεφάλαιο 1: Η αρχή

Όλα ξεκίνησαν μια όμορφη μέρα όταν ένας φίλος μου μου είπε για ένα παιχνίδι που έπαιξε σε ένα internet café και είναι πολύ ωραίο. Όπως οι περισσότεροι έτσι και εγώ ξεκίνησα το Ηλεκτρονικό Gaming σε ηλικίας 15 ετών χρονολογικά με το για την τότε εποχή γνωστό σε όλους Counter Strike. Ήτανε η περίοδος του 2004 που τότε οι διαδικτυακές συνδέσεις ήτανε ακόμα αρκετά αργές υπήρχανε τα modem και ελάχιστοι είχανε την δυνατότητα να μπορούν να παίξουν από το σπίτι. Εκείνη την εποχή ήτανε η ακμή για τα internet café καθώς εξαπλώθηκαν παντού και ήτανε διαρκώς γεμάτα. Αυτή ήτανε και αρχή της τεχνολογίας των internet games. Τα πρώτα online παιχνίδια που έκαναν θραύση για την εποχή τους ήτανε το Diablo 2 και το Lineage 2. Παιχνίδια στρατηγικής που προσέλκυσαν αρκετό ελληνικό κοινό για την τότε εποχή.

asterios1.jpg

asterios2

asterios3

Ύστερα από ένα χρονικό διάστημα 2 ετών, μικρής εξάρτησης από αυτά τα παιχνίδια, εμφανίστηκε το Warcraft και το custom map “DOTA” (2006). Η DOTA(Defend Of The Ancient) ήταν ένας custom χάρτης που δημιουργήθηκε από κάποιον ονόματι icefrog (υποθέτω για να παίζει κάτι διαφορετικό με τους φίλους του) και έγινε η εξέλιξη των ποίο γνωστών παιχνιδιών σήμερα (DoTa 2, League Of Legends , Heroes Of Newerth ,Smite κτλπ.) Παιχνίδι στρατηγικής ομάδων (5vs5) για την εποχή όπου προσέλκυσε πάρα πολλούς Έλληνες Gamers. Σιγά σιγά το 2007-2008 ξεκίνησαν κάποια τουρνουά από τον μοναδικό τότε άνθρωπο που για μένα είναι ο προκάτοχος μου (Ανδρέας account: «Piklas») όπου έδωσαν έναυσμα στους gamers να ξεφύγουν ένα βήμα παραπάνω από το ερασιτεχνικό Gaming. Παράλληλα είχαν δημιουργηθεί τα πρώτα community κλειστά και ανοιχτά (GDB, GRC, eleos κτλπ).

ae

Όλοι οι Gamers τότε που κουραζόντουσαν από τα leave στα games αλλά παράλληλα θέλανε να βελτιωθούν προσπαθούσαν να μπουν σε ένα από τα κλειστά κανάλια (channels) όπου υπήρχαν νόμοι για noobplay + leave και στην ουσία γινόντουσαν παιχνίδια μέτριας και άνω ποϊότητας. Το επίπεδο μου βελτιώθηκε αρκετά και έφθασα να παίζω μετά βίας με τους καλύτερους στην Ελλάδα παίχτες για την τότε εποχή.

Κεφάλαιο 2: H Καταξίωση ενός Gamer

Το 2008 σε ηλικία 19 ετών δημιούργησα το δικό μου ιδιωτικό κανάλι – πρωτάθλημα ( ονόματος «SPL» ) σε συνεργασία με κάποια internet café. Κράτησε για παραπάνω από 6 μήνες. Υπήρχε πραγματικός πόλεμος το τότε διάστημα μεταξύ 2-3 ιδιωτικών καναλιών στο ποιο έχει το καλύτερο επίπεδο κόσμου. Παράλληλα ανέπτυξα συνεργασία με 2 ανθρώπους που ήτανε το σκαλί της μετέπειτα μεταπήδησης μου από Gamer ως Tournament Manager , ονόματι Λεωνίδας <<wtfmejt>> Γεωργιαδης και ο Ιώαννης <<Sonic>> Πασσάς.
Η τριάδα το 2009 αναπτύξαμε την για την τότε εποχή την πρώτη ελληνική πλατφόρμα ενημέρωσης – πρωταθλημάτων Gaming «My Massive Gaming Network». Ο Γιάννης με τις γνώσεις του στο Counter Strike , εγώ με τις γνώσεις μου στην DotA και ο Λεωνίδας με τις γνώσεις του στον προγραμματισμό / σχεδίαση ιστοσελίδων. (mymgn.com) . Για την εποχή του 2009 το MyMGN συγκέντρωνε όλους τους Έλληνες παίχτες της DotA και άλλων Games καθώς ήτανε ένα καλοσχεδιασμένο Community με αρκετό προσωπικό που πρόσφεραν τις υπηρεσίες τους οικιοθελώς με σκοπό την ομαλή λειτουργία των παιχνιδιών. Αρκετοί DotA players θα θυμάστε τα ιδιωτικά πρωταθλήματα του όπως το NoL (Νο Gamers Lag). Τα κανάλια παρείχαν ολοκληρωμένο σύστημα δημιουργία παιχνιδιών μέσω προγραμμάτων Hosting Games (Hostbots) και πρόσφεραν Games δίχως Lag.
Παράλληλα δημιουργήθηκε και λάμβανε χώρα στην Αθήνα ένα πρωτάθλημα ονόματος “Athens Gaming League – AGL” όπου σε συνεργασία με το κατάστημα Battlenet – Πευκάκια διοργανώθηκαν τουρνουά DotA, Counter Strike , Call Of Duty κτλπ. Το AGL έτρεξε για περισσότερο από 3 χρόνια καθώς υπήρχαν αρκετοί εταιρίες από πίσω που χορηγούσαν δώρα και βοηθούσαν στην όλη προσπάθεια.
Αυτή ήτανε και η αρχή της δικιάς μου πορείας ως Διοργανωτής Τουρνουά καθώς μέσα από τους συνεργάτες μου διδάχθηκα τον τρόπο δόμησης ενός Community και ενός Τουρνουά. Ήμασταν μια όμορφη παρέα Gamers και δεν υπήρχε άμεση υλικού κέρδους από την όλη προσπάθεια παρά μόνο ο καθένας στο είδος του να κερδίσει μια ηθική ικανοποίηση από τους υπόλοιπους Gamers του χώρου.

a1

a2

Κεφάλαιο 3: Οι αρνητικές επιπτώσεις

Οτιδήποτε συμβαίνει στην ζωή του ανθρώπου έχει πάντα δύο πλευρές μια καλή και μια κακή. Για να μπορέσω να εξελιχθώ στο συγκεκριμένο είδος , έπρεπε να παραμελήσω κάποια πράγματα όπως σπουδές, σχέση και οικογένεια. Ένας απρόσμενος χωρισμός από μια μακροχρόνια σχέση με έκανε να αποτραβηχτώ από την ζωή του “Gamer “ και να ασχοληθώ περισσότερο με το κομμάτι των Διοργανώσεων Τουρνουά που μόλος ξεκινούσα και έχτιζα σιγά σιγά την δικιά μου σταδιοδρομία στο κομμάτι αυτό. Επίσης συνέχισα με περισσότερο μόχθο τις σπουδές μου και έγινα ποιο ανοικτός σε κοινωνικές επαφές (καθώς μέχρι τότε ήμουν αρκετά κλειστός σαν χαρακτήρας).
Οι αρνητικές επιπτώσεις των Games είναι ότι εύκολα μπορεί να χαθεί το μέτρο ιδιαίτερα από άτομα νεαρής ηλικίας και να «υπνωτίσουν» για μεγάλο χρονικό διάστημα ένα άνθρωπο. Ένα απρόσμενο αρνητικό γεγονός αφυπνίζει τους περισσότερους και τους κάνει να αντιμετωπίσουν την πραγματικότητα…. Έτσι φθάσαμε στο 2010.

a23

Κεφάλαιο 4: Η εξέλιξη

Μέσω κάποιων κοινωνικών επαφών υπήρξε πρόταση από γνωστή εταιρία internet café (Gnet) για το κομμάτι των Διοργανώσεων Τουρνουά. Ακολούθησε ένα κομμάτι συνεργασίας ενάμιση έτους με την εταιρία με εποχιακές διοργανώσεις πανελληνίων και τοπικών τουρνουά. Παράλληλα επικεντρώθηκα στις σπουδές και σε κάποιες άλλες Εργασιακές Δραστηριότητες. Δοκιμάστηκαν Πανελλήνια Τουρνουά σε διάφορα παιχνίδια και όλα από θέμα οργάνωσης είχαν επιτυχία, από θέμα συμμετοχών κάποια δεν τα πήγαν όπως τα περιμέναμε και άλλα καλύτερα από ότι περιμέναμε.
Παράλληλα εργάστηκα ως support για ένα μικρό διάστημα (4 μηνών) σε τοπικό internet café της περιοχής που διαμένω όπου δημιουργήθηκαν και εκεί κάποια τουρνουά.

Ο κύκλος των Gaming νόμιζα ότι έκλεισε καθώς είχα αποφασίσει να αποσυρθώ από το κομμάτι των Διοργανώσεων…

b1

b2

b4

Κεφάλαιο 5: Η επίπτωση ενός Θανάτου και η Επιμονή

Για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα η τριάδα (Εγώ,Γιάννης,Λεωνίδας) έσπασε λόγω του ότι ο καθένας μας είχε αναπτύξει τις δικές του δραστηριότητες στο κομμάτι και δεν υπήρχε άμεση αλληλεξάρτηση. Καθώς νόμιζα ότι έκλεισε ο κύκλος μου στο κομμάτι των διοργανώσεων ο Λεωνίδας ξεκίνησε τις επαφές με την μεγαλύτερη εταιρία internet café στην Ελλάδα (inSpot). Όλα αυτή η επαφή έγινε από ένα MyMGN meeting που δημιουργήθηκε το 2011 σε τοπικό κατάστημα (inSpot Ροτόντας) και συγκεντρώθηκαν πάνω από 150 άτομα! για να γνωριστούν μεταξύ τους. Στόχος μας με την εταιρία ήτανε να αναπτύξουμε ένα Gaming Network και να εργαστούμε οι τρεις μας πάνω σε αυτό με την παροχή πόρων από την εταιρία και φυσικά το αμοιβαίο κέρδος.
Ενώ όλα έδειχναν να κυλάνε ομαλά και να είμαστε στα σκαριά συμφωνίας, λίγες μέρες πριν κλείσει η συμφωνία ο Γιάννης απρόσμενα έφυγε από την ζωή… Ήτανε ένα γεγονός με συγκλόνισε καθώς δεν γνώριζα για προβλήματα υγείας και μιλούσαμε τακτικά στο τηλέφωνο λόγο αποστάσεων (Θεσσαλονίκης – Αθήνας). Στόχος του Γιάννη ήτανε να αναπτύξει το Gaming στην Ελλάδα κάτι το οποίο θα κάναμε <<μαζί>>. Έπειτα από κάποιες διαφωνίες με τον Λεωνίδα βρέθηκα μόνος στην όλη προσπάθεια.

q1

Ο λόγος που συνέχισα και δεν εγκατέλειψα την προσπάθεια ήτανε γιατί αισθάνθηκα το χρέος να ολοκληρώσω το όνειρο του Γιάννη (και όχι τόσο το οικονομικό για την τότε περίοδο). Ελπίζω να εκπλήρωσα ως ένα βαθμό τα όνειρα του συνεργάτη μου γιατί πάντα θα είναι ένα κομμάτι στην καρδιά μου. Για να καταλάβετε το μέγεθος της προσπάθειας του Γιάννη όσοι επιθυμείτε δείτε το παρακάτω βίντεο:

Ξεκίνησα λοιπόν το 2012 με το “1ο Πανελλήνιο 3vs3 League Of Legends” τουρνουά στην εταιρία αλλά γνώριζα ότι θα δυσκολευόμουν αρκετά από των όγκο των καταστημάτων (40 + μαγαζιά σε όλη την Ελλάδα). Παρόλα αυτά εκπλήρωσα με απόλυτη επιτυχία τα καθήκοντα μου και έπειτα μου προτάθηκε από την εταιρία να συνεχίσω το έργο μου.

Κεφάλαιο 6: Το Gaming ως εργασία

Μετά από 2 Πανελλήνια Τουρνουά στο League Of Legends ακολούθησε μια περίοδος αδράνειας λόγο στρατιωτικών υποχρεώσεων το 2012.

str

Η πορεία βέβαια συνεχίστηκε ακόμα και μέσα από τον Στρατό μαζί με συνεργάτες και βοήθεια από την εταιρία και συνεχίσαμε με περισσότερα τουρνουά League O Legends , Call Of Duty και DotA2 καθώς πλέον τα καταστήματα είχαν εμπειρία από τουρνουά και γνώριζαν οι Admins τα καθήκοντα τους. Η πρακτική μου ως τελειόφοιτος της σχολής Μηχανικών Πληροφορικής του Τεί Θεσσαλονίκης έγινε μέσα στα κεντρικά της εταιρίας το 2013-2014. Όλα ήτανε άψογα και η συνεργασία με την εταιρία και τα καταστήματα ήτανε αρκετά ομαλή αν και κατά διαστήματα πέρασε αρκετές ταλαντεύσεις.

as

as2

as3

Το μόνο που δεν είχα εκπληρώσει μέχρι  το 2014 ήτανε ένα ακόμα από τα όνειρα του Γιάννη (καθώς ήτανε Gamer στο CSS και η ομάδα του δεν πήγε ποτέ στο εξωτερικό) να μπορέσει μια Ελληνική Ομάδα να ανοίξει τα φτερά της εκτός Ελλάδας. Καθώς διέκρινα κάποια νεαρά άτομα με όρεξη και μεράκι με πρωτοβουλία μου έκανα επαφή μαζί τους και βοήθησα ώστε να έρθουν υπό την υποστήριξη της εταιρίας  και όλοι μαζί να αναπτύξουμε τους στόχους μας.  Έτσι ανέλαβα για ένα διάστημα και τον ρόλο ως Manager της Ελληνικής Ομάδας στο League Of Legends “Different Dimension”.

1111

Ορόσημο της πορείας ήτανε η κατάκτηση της πρώτης θέσης τον Ιούνιο του 2014 στον Πανελλήνιο Τουρνουά της RioT σε μια υπέροχη Διοργάνωση που δεν είχα ξαναζήσει μέχρι σήμερα (τόσο μεγάλη σε μέγεθος). Αρκετοί παίχτες του παιχνιδιού θα έχετε απορία αν μεσολάβησα στην μεταγραφή του “Forgiven” στην ομάδα. Η απάντηση είναι πως όχι δεν μεσολάβησα καθόλου και ήμουν αρνητικός στην αρχή για αυτήν την κίνηση που ενημερώθηκα εκ τετελεσμένων γεγονότων.
Ως Gamer γνώρισα αρκετά άλλους Gamers όλα αυτά τα χρόνια και συνειδητοποίησα ότι ο κάθε ιδιαίτερος “skillfull” παίχτης έχει αρκετές ιδιαιτερότητες στον χαρακτήρα του και απαιτεί ιδιαίτερη μεταχείριση. Σκεφθείτε 5 άτομα με ιδιαίτερο χαρακτήρα σε μια ομάδα μαζί. Πόσο εύκολη θα ήτανε η διαχείριση? Πόσο εύκολο είναι να δεχθεί μια ομάδα έναν παίχτη ο οποίος έχει συνηθίσει να παίζει σε μια ομάδα με Ευρωπαϊκά Δεδομένα?

Κεφάλαιο 7: Το τέλος της πορείας (;)

Το τέλος της πορείας (;) ίσως ήτανε αναμενόμενο καθώς τα πλάνα μου μετά την πρακτική ήτανε να δημιουργήσω κάτι δικό μου όπως και έγινε. Δημιουργήσαμε με τον αδερφό μου τον Ιούνιο του 2014 την δικιά μας επιχείρηση με αντικείμενο επισκευές Η/Υ – Κινητών – Tablet και πωλήσεις Η/Υ και αναλώσιμων ειδών (Techpros.gr) Παράλληλα έχω αναλάβει από το 2013 χρέη προπονητή στον Τμήμα Σκάκι του ΠΑΟΚ (καθώς κάποτε υπήρξα αρκετά καλός παίχτης στο άθλημα αυτό στο παρελθόν).

skaki

Αν έμαθα κάτι από την ζωή είναι ότι πολλά καρπούζια κάτω από την ίδια μασχάλη δεν χωράνε και δυστυχώς έσπασε το ένα. Ο «Forgiven» αποχώρησε από την ομάδα μετά από διαφωνίες και εγώ παραιτήθηκα από την θέση μου στην εταιρία καθώς δεν μπορούσα να διαχειριστώ τόσες παράλληλες υποχρεώσεις. Πιστεύω αυτήν την φορά ο κύκλος μου στο Gaming ίσως τελείωσε οριστικά. Βέβαια συνεχίζω παρέχω την βοήθεια σε όσους Gamers με ρωτάνε διάφορα και είμαι ανοικτός σε προτάσεις ακόμα περί Gaming (εφόσον έχω χρόνο να τις διαχειριστώ).

Κεφάλαιο 8: Η τωρινή κατάσταση στην Ελλάδα

Θέλω να συγχαρώ όλα τα άτομα που συνέβαλλαν στη εξέλιξη του ηλεκτρονικού Αθλητισμού στην Ελλάδα. Αρχικά το ESL με όλα τα τουρνουά που διοργανώνει, έπειτα το Cowboy TV που τα τελευταία χρόνια έχει αναλάβει την ΔΕΘ και άλλες μεγάλες Διοργανώσεις. Τα Gaming Sites όπως το Gamespace.gr με τον Μιχάλη με τους συνεργάτες τους. Όλους όσους αγωνίζονται γύρω από αυτόν τον χώρο σίγουρα ξέρω πάρα πολλούς και θα κουράσω αν απαριθμώ.

Το Gaming στην Ελλάδα έχει ωριμάσει και είναι έτοιμο για το επόμενο μεγάλο βήμα. Το μόνο που λείπει είναι οι σωστές Υποδομές και η σωστή Διαχείριση από άτομα με όρεξη και μεράκι γύρω από τον χώρο. Για να μπορέσεις να εξελίξεις όλο αυτό πρέπει να χάσεις και λίγο τον ύπνο σου. Πιστεύω ακόμα πως εταιρίες internet café όπως η inSpot θα βοηθήσουν τις ομάδες και τον Ηλεκτρονικό Αθλητισμό να αναπτυχθεί και θα επενδύσουν πάνω σε αυτό.
Το τελευταίο που θέλω να σχολιάσω είναι η μόδα του Streaming. Αρκετοί το κάνουν επιμορφωτικό (DD Warrior Lady) και αρκετοί διασκεδαστικό (Hayate). Και οι δύο κατά την γνώμη μου το κάνουν σωστά στο είδος του. Τώρα για τον Hayate που είναι ένα φαινόμενο με τόσο κοινό και τον γνώρισα από κοντά στο Greek Legend, ίσως δεν έπρεπε να τραβήξει κάποια σκηνιά τόσο μακριά αλλά πιστεύω θα βρει την λύση και θα συνεχίσει την πορεία του.

Κεφάλαιο 9: Οι συμβουλές στους Gamers

Η ζωή σε όλα τα πράγματα θέλει μέτρο. Αρχικά να μην το ξεχνάτε ποτέ αυτό το πράγμα. Μην «υπνωτίζεστε» από τα Games, γιατί θα χάσετε κάποια κομμάτια που ήδη αγαπάτε. Να παίζετε παιχνίδια με μέτρο. Δεν μπορώ να σας πω ποίο είναι το κατάλληλο μέτρο για τον καθένα γιατί κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικό διαθέσιμο χρόνο στην καθημερινότητα του. Να αφιερώνετε χρόνο στην οικογένεια σας, στους φίλους σας και στην διασκέδαση σας. Να έχετε αρκετές συναναστροφές με τον έξω κόσμο και να μην κλείνεστε σε ένα χαζοκούτι όλη μέρα. Να δοκιμάζεται τα όρια σας και να είστε ανοικτοί στις προκλήσεις της ζωής.

jh

Ευχαριστώ όλους όσους μπήκαν στην διαδικασία της ανάγνωσης.

Κόμσουλας Αστέριος – «A Gamer for Gamers».