League of Legends: Το C.O.R.E. του ανταγωνισμού (Μέρος 1ο)

Το League of Legends είναι ένα πολύπλοκο παιχνίδι με πολλά σημαντικά στοιχεία συχνά να παραμελούνται. Σε αυτή τη σειρά των άρθρων, θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε κάποια στοιχεία του ανταγωνιστικού παιξίματος στο League of Legends. Συγκεκριμένα θα κοιτάξουμε τα Composition, Objectives, Rotations, και Execution με την ελπίδα να δώσουμε στους παίκτες μια διαφορετική οπτική του παιχνιδιού. Το σημερινό πρώτο άρθρο της σειράς θα ασχοληθεί με το πρώτο γράμμα του ακρωνύμιου C.O.R.E., το Composition. Να επισημάνουμε πως παρόλο που θα ασχοληθούμε με κάθε ένα σε ξεχωριστό άρθρο αυτά είναι άρρηκτα συνδεδεμένα μεταξύ τους.   Επιλογές ηρώων και Bans Ένα παιχνίδι League of Legends […]

Το League of Legends είναι ένα πολύπλοκο παιχνίδι με πολλά σημαντικά στοιχεία συχνά να παραμελούνται. Σε αυτή τη σειρά των άρθρων, θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε κάποια στοιχεία του ανταγωνιστικού παιξίματος στο League of Legends.

Συγκεκριμένα θα κοιτάξουμε τα Composition, Objectives, Rotations, και Execution με την ελπίδα να δώσουμε στους παίκτες μια διαφορετική οπτική του παιχνιδιού.

Το σημερινό πρώτο άρθρο της σειράς θα ασχοληθεί με το πρώτο γράμμα του ακρωνύμιου C.O.R.E., το Composition.

Να επισημάνουμε πως παρόλο που θα ασχοληθούμε με κάθε ένα σε ξεχωριστό άρθρο αυτά είναι άρρηκτα συνδεδεμένα μεταξύ τους.

 

Επιλογές ηρώων και Bans

Ένα παιχνίδι League of Legends ξεκινάει πριν από την επιλογή ήρωα, και κάποιοι επαγγελματίες υποστηρίζουν ότι πολλά παιχνίδια τελειώνουν εκεί επίσης. Δεν υπάρχει ο όρος “throw-pick” ή ban γι’αυτούς, σε κάθε παιχνίδι θα πρέπει να προγραμματίσεις πολλές πιθανές συνθέσεις και τα σενάρια πριν από τη φάση επιλογής ήρωα (Οι Gambit Gaming ίσως διαφωνούν , όπως φαίνεται στο παιχνίδι τους ενάντια στους Millenium την 9 Εβδομάδα του Ευρωπαϊκού LCS , αλλά αυτό είναι μια διαφορετική ιστορία την οποία δεν θα συζητήσουμε τώρα).
Αυτή η εικόνα είναι από τον OGN Masters ανάμεσα στον SK Telecom T1 S και Najin Black Sword

Οι SKT γνώριζαν ότι οι ομάδες των Nijin,Black Sword και White Shield, εξασκούνται στον Twitch, έναν ‘ασυνήθιστο’ παίκτη στο τρέχον meta στις συνθέσεις της ομάδας,έτσι ώστε ο Bang χαριτολογώντας αιωρούνταν πάνω από τον Twitch κατά την διάρκεια του τελευταίου pick.Η ομάδα των SKT καθ’ όλη τη φάση επιλογής ηρώων και ban προσπαθούσε να κάνει τους αντιπάλους της να επιλέξουν Twitch. Αν και η Najin Sword έκαναν αυτό που ήθελαν οι SKTs, επέλεξαν Twitch,τελικά κέρδισαν το παιχνίδι, Παρά την ήττα, η διαδικασία  αποτελεί σαφή απόδειξη της  σκέψης που συνεχίζεται εντός και εκτός στη φάση του επιλογή ήρωα!
Παρακάτω θα δούμε μία λίστα με το που θα πρέπει να επικεντρωθείτε στα ban σας!
1) Αδυναμία να απαντήσει σε έναν παίκτη αν οι αντίπαλοι έχουν το πρώτο Pick (τη βασιλεία του Kassadin μέχρι και τα μέσα του πρόσφατου LCS, Twisted Fate κατά τις μέρες της δόξας του)
2) Ένα  ban ¨σεβασμού” αν ένας παίκτης έχει κάνει υποδειγματικό παιχνίδι στο συγκεκριμένο ήρωα (όπως ο Froggen με την Anivia και ο Poohmandu με τον Thresh/Nami).
3) Κάνοντας Ban ένα συγκεκριμένο αντίπαλο παίκτη αν η ομάδα σου αισθάνεται πως έχουν περιορισμένους ήρωες στη διάθεσή τους που μπορούν να παίξουν καλά ( ο Scarra και ο Reginald είχαν κατηγορηθεί στην Σεζόν 3 ότι έχουν λίγους άλλα αποτελεσματικούς ήρωες που μπορούν να παίξουν πολύ καλά,Εάν οι “καλοί” τους ήρωες γίνουν ban τότε έχουν σημαντικό πρόβλημα.
4)Αφαίρεσε επιλογές για τον εχθρό και δελεάστε τους να κάνουν κάτι που θέλετε.(Στο παραπάνω παράδειγμα,θα μπορούσαν οι SKT να κάνουν ban τον Twitch άλλα αποφάσισαν να μην τον κάνουν έτσι ώστε να παίξουν αντίπαλοι με έναν παίκτη που είχαν σχεδιάσει πως να εξουδετερώσουν.

5)Κάντε ban ήρωες που ταιριάζουν σε συνθέσεις που η ομάδα σας δεν θέλει να συναντήσει ή που κάνουν counter τη δικιά σας σύνθεση (Nidalee/Caitlyn bans για συνθέσεις με poke)
Είναι επίσης σημαντικό να μην δείχνετε τη στρατηγική σας πάρα πολύ νωρίς όταν είστε στην επιλογή ηρώων! Οι περισσότερες ομάδες διαλέγουν μια επιθετική ζούγκλα νωρίς στο παιχνίδι. Δεν υπάρχουν πραγματικές απαντήσεις σε early game junglers ως πρώτη δυνατή επιλογή ήρωα και επίσης δεν δείχνουμε τη σύνθεση της ομάδας, λόγω της δυνατότητάς τους να ταιριάξουν σε πολλά σχήματα. Με αυτόν τον τρόπο δεν δείχνουμε από την αρχή τις προθέσεις μας οπότε η αντίπαλη ομάδα δεν μπορεί να ξεκινήσει μια σύνθεση που θα κάνει counter τη δικιά μας.

Ένα σημαντικό πράγμα που πρέπει να σημειωθεί,ωστόσο,οι επιλογές δυνατών ηρώων μπορούν να δείξουν την στρατηγική σας. Αυτές οι επιλογές  μπορούν να ενταχθούν σε δύο σενάρια :να αρνηθεί μια δυνατή επιλογή από τον αντίπαλο (κάνοντας ban 3 ήρωες για το mid lane και επιλέγοντας έναν δυνατό mid-lane ήρωα στο first pick περιορίζεις στην επιλογή ήρωα στον αντίπαλο σου )ή αν η ομάδα σας είναι σίγουρη ότι θα λειτουργήσει ανεξάρτητα από το τη σύνθεση των αντιπάλων ( είναι επικίνδυνη κίνηση και δεν σέβεται το επίπεδο δεξιοτήτων των αντιπάλων σας).

Παρακάτω, θα ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στις συνθέσεις επιλογής. Αν και αυτό δεν είναι η μοναδική σύνθεση της ομάδας για να παίξετε, αποφασίσαμε να τονίσουμε αυτή λόγω του ότι είναι συχνή και απλή για να εξηγηθεί. Για όλες τις συνθέσεις της ομάδας πρέπει να αξιολογήσετε τα δυνατά της σημεία και τις αδυναμίες.

Σύσταση ομάδας

Η ομάδα σας είναι στο mid και βλέπετε το αντίπαλο adc να προσπαθεί να ενωθεί με την ομάδα του. Πηδάς πάνω στο απροστάτευτο θύμα σου, το σκοτώνεις και με άλλο ένα σάλτο ενώνεσαι με την ομάδα σου και παίρνεται το πρώτο πύργο. Συγχαρητήρια για το Kha’Zix pick!

Khazix_0

Μία πιθανή και συχνή σύνθεση ομάδας είναι οι δυνατοί assasins (Le Blanc, Zed, Kha’Zix), ήρωες με δυνατότητα μετακίνησης σε μεγάλες αποστάσεις, ήρωες όπως Thresh- Blitz, Vi και ήρωες με Move- Speed  buffs (Sivir, Lulu). Μετά από τέτοια picks η ομάδα πρέπει να επικεντρωθεί σε objectives όπως το παραπάνω σενάριο. Να εξουδετερώσει έναν απομονωμένο αντίπαλο με σχεδόν καθόλου κόστος και να πολεμήσει σε συνθήκες 4v5 όπου θα έχει πλεονέκτημα.

Το μειονέκτημα αυτής της σύνθεσης είναι πως βασίζεται στο vision με τα wards. Γνωρίζοντας το, ξέρει η ομάδα πού πρέπει να δώσει βάση.

 

Η διαδικασία του να φτιάξεις και να αξιολογήσεις την σύνθεση μιας ομάδας

“Τα πλεονεκτήματα μιας σύνθεσης είναι πλεονεκτήματα μόνο όταν εκμεταλλεύονται αυτά τα πλεονεκτήματα”

Παρόλο που η δήλωση είναι προφανής, δηλώνει πόσο σημαντικό είναι να γνωρίζουμε τα πλεονεκτήματα της σύνθεσής μας.

Το άρθρο δεν έχει στόχο την θεωρία και να προτείνω συνθέσεις δικιές μου. Θέλω να τονίσω πως συγκεκριμένες συνθέσεις έχουν πλεονέκτημα σχετικά με άλλες συνθέσεις. Για παράδειγμα μια ομάδα φτιαγμένη για να κάνει siege από μακριά έχει πλεονέκτημα γιατί χτυπάει από μακριά αλλά εαν δεν βάζει wards στα νώτα της τότε η αντίπαλη ομάδα πρέπει να τη χτυπίσει από πίσω παρά να κάθεται αβοήθητη κάτω από τον πύργο και να τον βλέπει να πέφτει.

Μόλις τα πλεονεκτήματα της σύνθεσης είναι ξεκάθαρα τότε μπορούν να βρεθούν εναλλακτικές που μπορούν να αντιμετωπίσουν καλύτερα κάποια αντίπαλα picks ή που είναι πιο ευέλικτοι για ευκολία στη φάση της επιλογές ηρώων (ώστε να μην προδώσουμε τη σύνθεσή μας)

Πάρτε παράδειγμα τη SIvir , το ulti της είναι ιδανικό για engage και για disengage οπότε μπορεί να ταιριάξει σε πάρα πολλές συνθέσεις. Σίγουρα μπορούμε να βρούμε πολλούς τέτοιους ήρωες με μεγάλη ευελιξία σε συνθέσεις. Ένα ακόμα παράδειγμα είναι ο Shen (αμυντική ή επιθετική χρήση της ulti του.

Συμπέρασμα

Συχνά παραβλέπεται σε μικρότερα levels το γεγονός πως η σύνθεση (Composition) της ομάδας είναι ένα πολύ σημαντικό μέρος του κάθε παιχνιδιού. Ποτέ μην υποτιμάτε την προεργασία που γίνεται έξω από το παιχνίδι πριν καν φτάσουμε στο champion select. Εάν θέλετε να είστε πραγματικά ανταγωνιστικοί θα πρέπει να γίνεται μια έρευνα για την ομάδα που πρόκειται να αντιμετωπίσετε, προεργασία σχετικά με το ποιες συνθέσεις είναι δυνατές στο συγκεκριμένο patch και να κάνετε καινοτόμες προσπάθειες για νέες και δυνατές συνθέσεις της ομάδας σας. Θα προτείναμε να ξεκινάγατε με μια συγκεκριμένη σύνθεση και στη συνέχεια να προπονούσασταν στην ανάπτυξη της δυνατότητας της ομάδας σας να παίξει με διαφορετικές συνθέσεις όταν θα φτάσετε σε μεγαλύτερα επίπεδα.

Εάν είναι κάτι που θα θέλαμε να συγκρατήσετε αν δεν διαβάσατε όλο το κείμενο θα ήταν:

Ευχαριστούμε για την ανάγνωση. Μην χάσετε το επόμενο μέρος της σειράς που θα ασχοληθούμε με τα Objectives του παιχνιδιού.

Περισσότερα νέα για το League of Legends

Gamer since: 1983